امیر خواجه‌فرد: ساخت دومین فروند از هواپیمای سیمرغ در دستور کار است

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستور کار است.

به گزارش مشرق، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ بعد از خارج شدن هواپیما از کارخانه در سال پیش و انجام تست های استاندارد زمینی انجام شد.

وی با بیان اینکه این پرواز موفقیت آمیز بود افزود: پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تایید کننده موفقیت این پرواز بود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به مدت ۲۰ دقیقه‌ای پرواز بال گشایی اظهار کرد: این پرواز شامل استاندار هایی همانند نبستن ارابه فرود هواپیما و سرعت و ارتفاع مشخص است که با موفقیت پشت سر گذاشته شد.در جمهوری اسلامی ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این پروژه به دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود ۸ سال مراحل طراحی، تولید، و انجام تست های آن به طول انجامید و بعد از تست بال گشایی باید با همکاری سازمان سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال گرفتن صلاحیت پروازی این هواپیما باشیم.

امیر خواجه‌فرد با بیان اینکه بر اساس مطالعات راهبردی، جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ الی ۱۵۰ عدد هواپیمای ترابری نیاز دارد، عنوان کرد: ساخت دومین فروند از این هواپیما در دستور کار است که پیشرفت ۳۰ الی ۳۵ درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی درباره کاربری این هواپیما گفت: این هواپیما می تواند ۵۲ سرباز یا ۳۲ چتر باز را حمل کند و یا با ۲۴ تخت به عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 8
    در این پروژه به دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود ۸ سال مراحل طراحی، تولید، و انجام تست های آن به طول انجامید // طراحی دم هواپیما و نصب یک رمپ 8 سال طول کشیده! چرا اینقدر با عجله؟!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      3 2
      نخیر. ظاهر امر هنوز همونه. سازه کلا تغییر یافته. بالها تغییر کردند. موتور تولید داخل هست و با نمونه ایران140 متفاوته. درضمن تجربه قبلی وجود نداشته و باید بسیاری از تکنولوژی ها احصا میشده. باید به همه اینها بودجه رو هم اضافه کنی. و از همه مهمتر دار و دسته دولت قبل که کلا اعتقادی به ایران و ایرانی و تکنولوژی ایرانی نداشتند.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 9
    این هم مثل سایر هواپیماها ،و تانک ها و ...چند تا پیش نمونه ازش تولید میشه و .........
  • ارش IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    ععالیه این مدل ظرفیت 400 نفر مسافر وبرد بیست هزار کیلومتر داره الان ما میتونیم به جای ایرباس و بویینگ که ورشکست شده چون هواپیمای امریکا سقوط زیاد داره سفارش بگیریم سالی حداقل 1000 تا بسازیم ححتی بیشتر همین عماان الان سفارش 100 تارو داده
    • تحریم تو IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      اینقدر خالص هم نزن با نون بخور یا پارکتو عوض کن می تونی برو ایرباس و بویینگ بخر
  • مسعود IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    6 4
    اگه قراره 8 ساخت یک هواپیما 8 سال طول بکشه پس برای ساخت 150فروند 1200 سال زمان لازمه ؟؟؟
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      4 2
      طراحی چیزی که علمشو‌ نداریم برای بار اول خیلی طول می‌کشه! اگر ارتش سفارش ۱۰۰ فروند برای ترابری ، آواکس ، گشت دریایی و ... بده ، سپاه هم همینطور ، میصرفه با سرعت بالا تولید کرد! بشرطی که پول باشه!
    • Ali IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      6 1
      به مشکلی که ما داریم اینه که تنبلا خابیدن و پروژه تعطیل شده رو جزو ۸ سال تحقیق میزارن وگرنه این چند ماه بیشتر طول نکشیده ساختش نمیفهمه این جملش بی اعتمادی رو درمردم میندازه به جای این که تمام تستارو روش انجام بدن حتی بستن چرخ رو هم گراشتن دفعه بعد تا بری یه سال دیگه هم بودجه بگیرن
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      2 0
      طراحی مد نظر بوده
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 3
    خودحقیران غرب پرست باز شروع کردند ....
    • سین IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      5 3
      ببین دوست عزیز من کاملا به این پیشرفت ها احترام می گذارم و تحسین می کنم اما متاسفانه یک سری از دوستان نمی فهمند و نمیخوان بفهمند که این هواپیما ساخت ایران نیست این همون ایران 140 هست با تغییراتی که داده شده تبدیل به یک هواپیمای ترابری شده. استفاده از ظرفیت های موجود بسیار خوبه ولی اخبار طوری منتشر میشه که انگار این هواپیما از صفر تا صد طراحی ایران بوده و یک هواپیمای جدید خلق شده. این دقیقا همون کاریه که خودرو سازان ما هم انجام میدن اما اونا رو میزنید و اینا رو تحسین می کنید. باز هم میگم استفاده از ظرفیت های موجود بسیار خوب و قابل تحسینه اون هم در شرایط تحریم اما لطفا دیگه اینقدر مبالغه نکنیم
    • شرم بر تو IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      11 0
      خجالت بکش دیگه...بز بز قندی هر نظر مخالفی که از دهان یک منافق یا ضد انقلاب در نمیاد
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    واقعا انقدر درکش سخته که طراحی زمان زیادی میخواد. کارمون به جایی رسیده که باید برای جماعت خودتحقیر غرب پرست فرق طراحی و تولید انبوه رو توضیح بدیم
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    ان شاء الله ساخت این هواپیما نقطه عطفی در تاریخ هوانوردی ایران خواهد بود. الحمدالله ایران داره قوی و قویتر میشه.
  • CA ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 1
    حتما از این هواپیما برای حمل و نقل فرماندهان استفاده کنید خیلی غرور آفرین هست که ببینی فرماندهان نیرو و یا مسولین با این هواپیما جا به جا میشن
  • وروگرد مرکز استان زاگرس بکنین IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    4 0
    این پیشرانه tv3-117 تا دمای ۴۵+ سلسیوس کار می کنه بجاش باید از پیشرانه توربوشفت atr-76-600 با اسم fm127 ام استفاده بشه که موجود هست. البته مشکلش اینه در سرمای زیاد یخ می زنه ولی باز خیلی ایمن تر از اینه
  • م IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    2 1
    افسران نیروی هوایی مون رو به کشتن ندین با این پیشرانه قوی اما مشکل دار جاش موتورشو عوض کنین با مال ای تی ار ها
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    2 0
    سرعت؛ سرعت؛ سرعت در کار. ان شا الله بر اساس منحنی یادگیری فروندهای بعدی را در یکسال بسازید. مشکل کشور را تعداد حل میکند و نه نمونه سازی
  • رهام IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    2 0
    این هواپیمای ترابری نظامی بر اساس IrAn-140 ساخته شده که به نوبه خود اصلاحیه ای از هواپیمای توربوپراپ اوکراینی An-140 هستش . مهمترین تفاوت آن، رمپ باری است که در قسمت پشتی هواپیما اضافه شده این هواپیما 23 متر طول، 25 متر عرض (با بال) و 8 متر ارتفاع دارد، می تواند 6 تن بار حمل کند، برد 3900 کیلومتر و حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت دارد.سیمرغ توسط دو موتور TV3-117 Turboprop مهندسی معکوس و نسخه اصلاح شده)با تراست1,838 kW (2,465 hp چیز جدبدی نیست من خودم هوافضا میخونم راحت میشه فهمید ولی بحرحال شروع خوبی هست امریکا که ماه رفت از موشک وی 2 شروع کرد انتظار ایرباس که نداریم کم کم میرسیم
    • NL ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      1 4
      تویی که هوا فضا خوندی باید بدونی چرخ و از اول نمیسازن
    • صفار IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 1
      تویی که هوافضا نخوندی تیکه می اندازی فهمش سخت نیست باید با اسراییل خوب بشی وگرنه هیچی ترکیه و عربستان و مصر با اون پاچه خواری کدخدا به کجا رسیدن؟
    • صفار IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 2
      تویی که هوافضا نخوندی تیکه می اندازی فهمش سخت نیست باید با اسراییل خوب بشی وگرنه هیچی ترکیه و عربستان و مصر با اون پاچه خواری کدخدا به کجا رسیدن؟
  • احسان IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 7
    فیلم پرواز را دیدم اشک درچشمام اومد الحمدلله که این مرحله هم پاس شد.اون چیزی که به نظرمیاد این هست که موتورقبلی راهم رفع ایرادکردند وبه یک موتور توربوپراپ ارتقا یافته وایده آل بومی دست پیداکردیم.بنظربنده موتور قبلی چون مالکیت فکری روسی اوکراینی دارد علی رغم بومی سازی وساخت داخلی شدن رونمایی نشده است.چراکه ازجنبه بین المللی بارحقوقی دارد.وباعث خراب شدن رابطه ایران وروسیه میشود.موتور tv3.117روسی اوکراینی ازنظربنده قطعا مهندسی معکوس شده وارتقا به توربوپراپ بومی با سازگاری آب وهوایی ایران شده است.احتمالا این رویداد ازچشم روسها دورنمانده وازبومی سازی ومهندسی معکوس آن شاکی شدند واحتمالا به همین خاطرفروش سوخو۳۵ رامنتفی کردند
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      2 0
      چه ارتقایی انجام شده ظاهرن پیشرانه پیشین هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس