کد خبر 1482501
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
برهانی: ۱۳۰ گل زدم اما گل‌های داربی در یادها ماند/ در داربی ۷۵ پرسپولیس را دست کم گرفتیم

بازیکن سابق استقلال معتقد است در دربی ۷۵ پرسپولیس را دست کم گرفته بودند، مدافعان خط دفاع را رها کرده بودند و همین مساله باعث شد ورق برگردد و پرسپولیس پیروز شود.

به گزارش مشرق، روز یکشنبه، در حالی داربی شماره ۱۰۰ در ورزشگاه آزادی با سوت داور آغاز می‌شود که این دیدار برای دو تیم حساسیتی دو چندان دارد. داربی تهران میان استقلال و پرسپولیس همواره حواشی خاص خود را داشته و همین باعث شده رقابت دیرینه این دو تیم تاکنون در اوج حساسیت دنبال شود.

یکی از بازیکنانی که سابقه بازی در داربی را دارد و توانسته مقابل پرسپولیس گلزنی کند، آرش برهانی‌ است. گلزن‌ترین مهاجم ادوار لیگ برتر و مهاجم سابق تیم ملی فوتبال تاکنون سه بار توانسته در داربی گلزنی کند. او یکی از کسانی است که به خوبی می‌داند داربی پایتخت چه دیدار حساسی است و تجربه‌های مختلفی از حضور در این دیدار دارد.

۱۳۰ گل زدم اما گل‌های دربی در یادها ماند

تجربه بالا و نمایش درخشان آرش برهانی در داربی‌ها ما را بر این داشت تا به بهانه داربی صدم به سراغ او برویم. در ادامه گفت‌وگو با آرش برهانی در رابطه با عملکرد دو تیم پایتخت در فصل اخیر، رقابت دو تیم در داربی پیش رو و تجربه بازی‌اش در این دیدار حساس را می‌خوانید.

از نظر اخلاقی با ساپینتو از نزدیک آشنا هستم. ساپینتو خون گرم است و احساساتش را در خود نگه نمی‌دارد و بروز می‌دهد. ساپینتو با کسی بازی نمی‌کند و همین است. احساسات درونی‌اش را نشان می‌دهد و بی اخلاقی از او ندیدم.

بیشتر بخوانید:

برد دربی کمتر از قهرمانی نیست

-عملکرد استقلال و پرسپولیس را در این فصل از رقابت‌ها چگونه دیدید؟

ساپینتو به زمان نیاز داشت و باید نسبت به لیگ‌مان شناخت پیدا می‌کرد. خیلی زود این اتفاق افتاد. دیدید که در هفته‌های اول استقلال سینوسی عمل کرد و دلیلش هم همین شناخت نداشتن بود. هر چه پیش رفتیم تیم به شرایط بهتری رسید و اکنون بازیکنان در بهترین سطح خود هستند. هفته پیش هم دیدید مقابل یک تیم بسیار خوب با بازیکنان با کیفیت چه نتیجه‌ای گرفتند. هوادار تیم بسیار خوبی است اما استقلال این روزها آنقدر مسلط و با انگیزه است که توانستند نتیجه خوبی را رقم بزنند.

پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد. این تیم یکی از تیم‌های آماده لیگمان است. اگر حساسیت بازی بگذارد، هر دو تیم می‌توانند یک بازی خیلی خوب را به نمایش بگذارند چون هر دو تیم بازیکنان باکیفیتی دارند و می‌توانیم بازی زیبایی را ببینیم. شرایط جدول را ببینید. دربی جدا از شرایط جدول حساس است اما با این شرایط جدول حساسیت بیشتر می‌شود. این حساسیت به بازیکنان هم منتقل می‌شود. هرچقدر بازیکنان بتوانند با اعتماد به نفس‌تر و دور از حاشیه باشند، عملکرد بهتری در زمین به نمایش بگذارند. هر دو تیم آنقدر مهره باتجربه دارند که دچار استرس و حواشی نشوند.

برهانی: ۱۳۰ گل زدم اما گل‌هایم در داربی در یادها ماند/ در داربی ۷۵ پرسپولیس را دست کم گرفتیم

-ریکاردو ساپینتو را در بحث اخلاقی و فنی چگونه می‌بینید؟

از نظر اخلاقی با او از نزدیک آشنا هستم. ساپینتو خون گرم است و احساساتش را در خود نگه نمی‌دارد و بروز می‌دهد. او وقتی به ایران آمد، همه یک مربی متفاوت دیدند. ساپینتو با کسی بازی نمی‌کند و همین است. احساسات درونی‌اش را نشان می‌دهد و بی اخلاقی از او ندیدم. با لحن بیان خاص خود با داور صحبت می‌کند و این بی اخلاقی نیست. در چند ورزشگاه به سمتش بطری و سنگ انداختند و حتی مربی حریف آمد ساپینتو را هل داد. این خیلی عجیب بود و با هر کسی چنین برخوردی شود، قطعا نمی‌شود نگاه کرد و هیچ واکنشی نشان نداد.

۱۳۰ گل زدم اما گل‌های دربی در یادها ماند

با این حال در آن صحنه ساپینتو واکنش نشان نداد و مانده بود چه اتفاقی رخ داده است. فقط با صحبت بلند دلیل را سوال می‌کرد. ساپینتو مربی اخلاق مداری است و بازیکنان او را خیلی دوست دارند و این خیلی مهم است. به هر حال برخی‌ها برای او و تیم حاشیه درست می‌کنند. حتی یک گروه از مربیان علیه ساپینتو بیانیه دادند و گفتند در مورد مربیان ایران درست صحبت کنید. این نشان می‌دهد آنقدر جو و حساسیت را بالا برده بودند که برخی از مربیان باتجربه و قدیمی تحت تاثیر قرار گرفتند.

از نظر فنی هم همه استقلال را می‌بینند و لذت می‌برند. همه کارشناسان اذعان دارند استقلال بسیار هجومی است. این تیم در ساختار دفاعی هم آماده است.

- استقلال با وجود مشکلات مدیریتی نتایج درخشانی گرفته است. دلیل این اتفاق چیست؟

هنوز هواداران گل‌های من در داربی را به یاد دارند. شاید ۱۳۰ گل به ثمر رساندم اما تنها گل‌هایی که از من در ذهن باقی مانده، گل‌های داربی است.

دلیلش بزرگترهای تیم است. بزرگترهای تیم اکنون باتجربه هستند و تیم را جمع می‌کنند. اهداف تیمی و احساسات هواداران برایشان مهم است. می‌دانم بازیکنان چه مشکلات شدیدی دارند اما این مشکلات را در تمرین نمی‌آورند. فکر و ذکر بازیکن باید فقط تمرین و بازی باشد و به مسائل بیرون از زمین فکر نکند. بازیکن باید تصویر سازی کند و به عملکردش خود در زمین فکر کند نه این‌که دغدغه مشکلات شخصی را داشته باشد. با وجود مشکلات نمی‌توانید تمرکز داشته باشید اما بازیکنان با دل و جان بازی می‌کنند و هواداران قدرشان را می‌دانند.

- از تجربه‌تان در داربی صحبت کنید. سه بار توانستید دروازه پرسپولیس را باز کنید.

داربی یک بازی متفاوت است اما برخی از مربیان که می‌گویند داربی مثل بقیه بازی‌هاست چون این جو را تجربه نکردند. وقتی در داربی گل می‌زنید، ماه‌ها رفتار هواداران با شما متفاوت است. از آن گل ۱۵، ۱۶ سال می‌گذرند و هنوز هواداران گل‌های من در داربی را به یاد دارند. شاید ۱۳۰ گل به ثمر رساندم اما تنها گل‌هایی که از من در ذهن باقی مانده، گل‌های داربی است. حال و هوای داربی فرق دارد و شرایطش جور دیگر است و با تمام بازی‌های دیگر فرق دارد. وقتی با تراکتور بازی می‌کنید، ورزشگاه پر می‌شود اما حس و حال داربی فرق می‌کند.

۱۳۰ گل زدم اما گل‌های دربی در یادها ماند

- از داربی خاطره بدی هم دارید؟

ما چهار بار پشت سر هم داربی را بردیم و مطمئن بودیم باز هم می‌بریم. در داربی ۷۵ هم دو گل زدیم و نزدیک به گل سوم هم بودیم اما یک دفعه ورق برگشت. این بازی در زمان مصطفی دنیزلی بود. سه بر دو آن بازی را واگذار کردیم و از آن شکست بسیار ناراحت بودیم. پرسپولیس در آن زمان شرایط خوبی نداشت و استرس زیادی داشتند. این را کاملا در ساق پاهای آن‌ها می‌دیدم.

در داربی ۷۵ ما پرسپولیس را دست کم گرفته بودیم و حتی دفاع‌های ما هم می‌خواستند جلو بیایند و گل بزنند. فکر می‌کردند کار تمام است و دفاع را رها کرده بودند.ما پرسپولیس را دست کم گرفته بودیم و حتی دفاع‌های ما هم می‌خواستند جلو بیایند و گل بزنند. فکر می‌کردند کار تمام است و دفاع را رها کرده بودند. من فکر نمی‌کردم نتیجه برعکس شود.

- پیش بینی‌تان از نتیجه دربی چیست؟

پرسپولیس و استقلال آماده هستند و بازیکنانی دارند که می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند اما همه چیز به روز بازی برمی‌گردد. این‌که بازیکنان در چه شرایطی هستند، تیم چه شرایطی دارد و مربیان چه تدابیری اتخاذ می‌کنند. این‌که بخواهند اول گل نخوردند و بعد گلزنی کنند، بازی دوباره مساوی می‌شود. شاید این شرایط باشد، بازی کم حوصله و بی‌موقعیت شود.

بدون تعصب استقلال اکنون شرایط خیلی بهتری از پرسپولیس دارد اما نمی‌توانیم بگوییم استقلال بازی را می‌برد. ما در داربی‌های زیادی بهتر از پرسپولیس بودیم اما تیم حریف پیروز شد. داربی به جدول و نتایج ربطی ندارد و همه چیز در همان نود دقیقه اتفاق میفتد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    10 9
    فردا بعدازظهر به حول و قوه الهی پرسپولیس استقلال رو تکه پاره میکنه و به خاک و خون میکشه از همین الان این پیروزی شکوهمند و قهرمانی پرسپولیس رو به هواداران جنتلمن و مودب و تیزهوشش تبریک و شادباش میگم تا باد چنین بادا
    • احمدی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      خخخخ....
    • لنگی8 سوز IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      زرشک ب همین خیال باش
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      ان شاالله همه هواداران جنتلمن و مودب و تیز هوش پرسپولیس مثل شما نیستند آقای تکه پاره خاک و خونی.
    • تیمسار IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      لطفا.... اضافه نخور استقلال بر طبق منطق فوتبال برنده هس مگه با ناداوری سرش ببرن
    • سید IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      فردا بعد از بازی می بینیمت
    • سعید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      به قول قدما، شتر در خواب بیند پبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
    • امیر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      با ادبی و جنتلمن بودن از جنابعالی مشخص میشه ... بهت توصیه میکنم بعد از بازی نرو توی غار
  • ۲۲ IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    پرسپولیس راحت میبره.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    بدون شک استقلال برنده است چون عددی نیست فقط پولداره
  • ابراهیم IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    اخه ارش زپرتی باوجود سروراتنون مثل دایی باقری طارمی کریمی پروین وعابدزاده و محمد خانی مهدوی کیا چه جوری پرسپولیسو دست کم میگیری که افتخارات اینها را در خواب هم نمیبینی
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    قاتل کیسه آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس