اقبالی: فرصت‌طلبی قهرمان لیگ را تعیین می‌کند/ قلعه‌نویی با تیمی جوان به جام‌ملت‌ها برود

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که از بین سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس، هر تیمی که از موقعیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کند، قهرمان می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی، کارشناس فوتبال کشورمان عصر شنبه درباره شرایط فنی لیگ برتر فوتبال در فاصله چند هفته تا پایان بیست و دومین دوره این مسابقات گفت: فوتبال باشگاهی ایران چیزی برای تحلیل و لذت بردن ندارد و من به عنوان کارشناس وقتی یک فوتبال را می‌بینیم تحلیلی بازی را تماشا می‌کنم اما چیزی که الان به نام فوتبال مشاهده می‌کنیم، این است که گلی زده و موقعیتی ایجاد می‌شود و مردم به هیجان می آیند. هوادار فوتبال را به صورت سطحی می‌بیند اما یک کارشناس به صورت بنیادی و عمیق یک مسابقه فوتبال را تماشا می‌کند.

اقبالی با اشاره به اینکه در این هفته‌ها سه تیم مدعی استقلال، سپاهان و پرسپولیس عملکرد خوبی دارند، افزود: البته باید بررسی کنیم این خوب بازی کردن ناشی از برنامه‌های تاکتیکی است یا به خاطر نقاط ضعف و اشتباهات تیم مقابل است که باعث می‌شود یک تیم برنده شود. در تحلیل یک بازی ۴ فاز وجود دارد: یا اینکه خوب بازی می‌کنید و برنده می‌شوید که این بهترین شکل است؛ یا بد بازی می‌کنید و بد می‌بازید و این بدترین شکل است؛ یا خوب بازی می‌کنید اما می‌بازید و چهارمین فاز وقتی است که بد بازی می‌کنید و برنده می‌شوید! استقلال در بازی آخر که برنده شد، آن قدر تیم مقابل بد بازی کرد که برخی مردم و رسانه‌ها حرف از تبانی زدند!

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: سپاهان هم یک روز خیلی خوب بازی می‌کند اما یک روز نمایش خیلی ضعیفی دارد. استقلال و پرسپولیس هم همین طورند. در هر صورت این سه تیم مدعیان لیگ برتر هستند و از نظر آماری برتری داشتند. مهره‌های بهتری دارند و عملکرد خوبی داشته‌اند و به همین خاطر استفاده از موقعیت‌ها می‌تواند تعیین‌کننده تیم قهرمان باشد و هر تیمی بهتر از فرصت‌ها استفاده کند، قهرمان می‌شود.

اقبالی تصریح کرد: استقلال اگر قهرمان شود، به خاطر سوء‌مدیریت لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد و این یک نکته منفی برای فوتبال ایران است که یکی از تیم‌های خوب کشورمان برای دومین سال متوالی نمی‌تواند در آسیا بازی کند.

وی در ادامه درباره شهرآورد فردا گفت: دو تیم ابتدا محتاط بازی خواهند کرد تا گل نخورند اما در نیمه دوم روند دو تیم تهاجمی خواهد شد و استقلال و پرسپولیس به دنبال برنده شدن خواهند بود. هرکدام از تیم‌ها که پیروز شود، شانس قهرمانی‌‎اش زیاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر پرافتخارترین مربی تاریخ ایران درمورد دربی

کارشناس فوتبال ایران درباره توجه ویژه‌ای که امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، به لیگ برتر داشته است، خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی بازی‌ها را تماشا می کند و خودش هم پس از ۲۰ سال لیگ را می‌شناسد و می‌داند کدام بازیکنان در حد و اندازه‌های تیم ملی هستند و می‌توانند تاثیرگذار باشند.

اقبالی با بیان اینکه باید با قلعه‌نویی قرارداد ۴ ساله بسته شود تا فرصت و زمان کافی داشته باشد، افزود: معتقدم با توجه به فرصتی که تا جام ملت‌ها وجود دارد، قلعه‌نویی باید ۷۰ درصد تیم را جوان کند، به خصوص که اگر با تیم فعلی که میانگین سنی بالایی دارد به جام ملت‌ها برویم با توجه به نمایشی که ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا در جام‌جهانی داشتند، شانسی نخواهیم داشت.

کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر جوانگرایی ادامه داد: باتوجه به فرصت باقیمانده تا جام ملت‌ها، قلعه‌نویی می‌تواند تیم ملی را متحول کند و دعوت از برخی بازیکنان فعلی به تیم ملی اشتباه بوده و برخی بازیکنان قبلا به تیم ملی تحمیل می‌شدند و باید فرصت را در اختیار جوانان قرار داد.

وی افزود: اگر تیم ملی با یک تیم جوان راهی جام ملت‌ها شود و نتیجه نگیرد هم نباید اهمیتی داشته باشد. باید برای جام‌جهانی بعدی به فکر ساختن یک تیم باشیم و در سه سال مانده به این مسابقات، باید کار اساسی و بنیادی انجام داد.

اقبالی در پایان اظهار داشت: قلعه‌نویی باید کادر فنی را تقویت کند و کسانی کنار وی باشند که بارِ فنی به تیم اضافه و به او کمک کنند. چند بازیکن سابق تیم ملی کنار دست سرمربی برای کسب تجربه باشند، ایده خوبی است اما دستیاران قوی هم باید حضور داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس