کد خبر 1480976
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
اعلام قیمت گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار در میادین میوه و تره بار

مدیرکل بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: نرخ مصوب مرغ در بازار همان ۶۳ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف است، گفت: گشت‌های نظارتی در استان‌ها بر روند عرضه و تقاضا نظارت دارند و با گرانفروشان و کم فروشان برخورد می‌کنند.

سوال: قیمت مرغ دوباره افزایش یافته است؟ این طبیعی است؟ قرار بوده که این طور باشد؟ از جاهایی هم گزارش می‌رسد که با کاهش عرضه هم روبرو هستیم؟

امراللهی: اگر خاطرتان باشد حدود ۳۰ تا ۴۰ روز گذشته ما با افزایش تولید مواجه بودیم و شرایط طوری بود که مرغداران ما خیلی متضرر شده بودند در این حوزه، یک گپی در جوجه ریزی ایجاد شده بود و این گپ باعث شد که یک مقدار نسبت به عرضه و تقاضایی که داریم تولید یک مقدار متفاوت‌تر باشد، ولی از آن جایی که با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام هم داشتند نسبت به عرضه مرغ منجمد در کنار بحث مرغ گرم، الان در سراسر کشور ادامه دارد و عرضه می‌شود و مشکل خاصی هم ما الحمدلله نداریم. این که بازرسان ما هم در سراسر کشور آماده هستند که اگر چنانچه افزایش قیمت نامتعارف باشد با آن برخورد جدی داشته باشند.

سوال: این برخوردهایی که می‌دانیم شاید خیلی کارساز نیست اصل موضوع باید در آن تنظیم گری و یا پیش بینی‌ها اتفاق بیفتد، در استان اصفهان معاون جهاد کشاورزی این استان نرخ مصوب مرغ را کیلویی ۷۱ هزار تومان اعلام کرده اند؟

امراللهی: نه، ما دیروز بلافاصله که این خبر که یک خبر داخلی بین خودشان بود تذکر لازم به آن‌ها داده شد، نرخ مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان است و هیچ تغییری هم نکرده و برخورد لازم هم با آن معاون سازمان که این خبر را اعلام کرده بودند که تذکر هم دادیم به اشتباه هم گفته بودند و بلافاصله هم ایشان خبر را تکذیب کردند، ولی قیمت مرغ مصوب ۶۳ هزار تومان است و افزایش قیمتی که در بازار شاهد باشیم بازرسان برخورد لازم را انجام می‌دهند.

سوال: پس قیمت در سراسر کشور این گونه است؟

امراللهی: بله هیچ تغییر قیمتی در قیمت مرغ نداریم و قیمت مصوب برای مصرف کننده هم ۶۳ هزار تومان است.

سوال: در این قیمت، موقعیت تولید لحاظ شده است؟ یعنی تولیدکنندگان آسیبی نخواهند دید؟

امراللهی: شما باید با دستگاه تخصصی این موضوع صحبت کنید، چون بحث ما بیشتر نظارت بر بازار است، ولی ۱۰۰ درصد صحبت‌هایی شده و آن را بیشتر باید با مدیریت تخصصی مربوطه صحبت کنید. ما، چون بحث نظارت بر بازار را داریم بحث توزیع مرغ منجمد که الحمدلله در سراسر کشور هم شروع شده و مشکل خاصی هم نیست.

سوال: اگر جایی گران بفروشند، همچنان باید به تعزیرات اطلاع دهند؟

امراللهی: هر واحدی که گرانفروشی داشتند از مردم عزیز خواهش می‌کنیم از طریق سامانه ۱۲۴ حتما اطلاع رسانی کنند و بازرسان ما هم به کمک بازرسان مردمی که در این طرح همراهی با ما می‌کنند، همچون بازرسان سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی، بازرسان صمت و اصناف برخورد لازم را با این موضوع دارند.

سوال: البته فعال شدن خود اتحادیه صنفی یعنی به معنای واقعی نهادهای خصوصی فعال صنفی، شاید آن‌ها بهتر بتوانند کمک کنند درست است؟

امراللهی: طرحی که ما الان در کشور پیاده سازی کردیم از تمامی واحدهای صنفی و اتاق‌های اصناف دعوت کردیم درخواست‌های خودشان را نسبت به توزیع مویرگی مرغ منجمد جهت دسترسی هرچه آسان‌تر مردم ما به سازمان جهاد کشاورزی استان یا شهرستان مربوطه خودشان ببرند و بلافاصله مرغ منجمد تعیین شده برایشان جهت عرضه به مردم عزیز تحویل می‌شود. خواهش من این است که حتما نسبت به این اقدام سریعا تصمیم خودشان را بگیرند و انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    5 0
    خوب اینهمه فروشنده که بالای 63 هزار تومان می فروشند با کدامشان برخورد شده؟
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 0
    در استان فارس مرغ بالای کیلویی صد و ده هزار تومان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس