کد خبر 1480915
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
شلیک هشدار ارتش کره جنوبی پس از عبور ناو گشتزنی کره شمالی

ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک کشتی نیروی دریایی این کشور با شلیک هشدار برای بیرون راندن ناو گشتزنی کره شمالی که از مرزهای آبی غربی میان دو کشور عبور کرده بود اقدام کرد.

به گزارش مشرق، براساس اطلاعات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، کشتی کره شمالی که از خط مرزی شمالی (NLL) در آبهای شمال شرقی کره جنوبی نزدیک جزیره بائینگ نیونگ در دریای زرد روز گذشته ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی عبور کرده بود، نیروی دریایی کره جنوبی را مجبور کرد تا با شلیک هشدار این کشتی را از منطقه مرز آبی دو کشور خارج کند.

در پی بی پاسخ گذاشتن ناو کره شمالی به هشدارهای ارتباطی و تلاش برای برقراری ارتباط، کشتی کره جنوبی به پرتاب ۱۰ شلیک هشدار دست زد و کشتی کره شمالی را از آبهای مرزی بیرون راند.

براساس اطلاعات یک منبع آگاه کشتی کره شمالی پس از دنبال کردن قایق ماهیگیری چینی به منطقه مرزی تعدی کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی افزود میان کشتی کره جنوبی و قایق ماهیگیری چینی در طول مدت عملیات ارتباط برقرار بوده است و برخی افراد در کشتی کره جنوبی جراحات سطحی برداشتند و اکنون تحت درمان هستند.

باوجود این تنش ها در منطقه مرزی همچنان باقی مانده است. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که کره شمالی به تماس های معمول میان دو کره که از طریق دفتر مشترک ارتباطی و خط ویژه ارتش انجام می شد از تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) پاسخ نداد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس