.

گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان خواستار تغییر سیاست‌های کاخ سفید در قبال تل‌آویو شدند.

به گزارش مشرق، گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه کشورشان خواستار تغییر سیاست واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی شدند.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری الجزیره این ۱۴ نماینده کنگره آمریکا گفته‌اند که کمک‌های آمریکا به اسرائیل نباید برای نقض حقوق فلسطینی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

قانونگذاران آمریکایی همچنین از دولت جو بایدن خواسته‌اند درباره امکان استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای نقض حقوق فلسطینی‌ها تحقیق کند.

نماینده‌های کنگره آمریکا تأکید کرده‌اند کاخ سفید باید اطمینان حاصل کند پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای حمایت از ساخت شهرک‌های غیرقانونی صرف نمی‌شود.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

در ماه قانونگذاران آمریکایی آمده است: «علاوه بر این ما از دولت شما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنید همه کمک‌های خارجی به اسرائیل در آینده از جمله تسلیحات و تجهیزات برای حمایت از نقض فاحش حقوق بشر [علیه فلسطینی‌ها] مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قوانین آمریکا از جمله یکی از مصوبات کنگره این کشور موسوم به «قانون لیهی» ارسال کمک به نیروهای نظامی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند را ممنوع می‌کند.

با وجود این، آمریکا علی‌رغم اقدامات وحشیانه رژیم صیهونیستی علیه فلسطینی‌ها کمک‌های نظامی خود به تل‌اویو را ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    5 1
    آمریکایی ها همه جا یار و یاور اسرائیل بودند هر گز به فکر مردم فلسطین نبودند نیستند فقط وقت کشی می کنند اسرائیل تثبیت بشود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 1
    یک بام چند هوای آمریکایی های جنایتکار تمام امکاناتی که آمریکا و غرب در تمام سالهای شکل گیری رژیم نحس یهود در اختیار این رژیم وحشی گذاشته شده فقط برای سرکوب مردم فلسطین و حتی کشورهای عربی بوده حالا تعدادی روسپی آمریکایی در سناریویی ریاکارانه می گویند باید تحقیق شود که اسرائیل با سلاح های آمریکا آسیبی به مردم فلسطین نرسانده باشد .
  • عزیز IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 1
    اینقدخبر پخش نکنید بخدامردم ازهمه چیزهاتون خبردارن
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 1
    جناب مشرق؛ درست است که با سعودی تفاهم کردیم، اما قرار نیست که مواضع سعودی را قبول کنیم! ایران اسلامی از روز اول خواستار آزادی کل سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیسم بوده، غزه و کرانه باختری و قدس شریف بخشی از فلسطین میباشد نه تمام فلسطین! به لطف خداوند و مجاهدت سربازان اسلام تمامِ خاک فلسطین از وجود رژیم صهیونیستی و نژادپرست کودک کش پاکسازی خواهد شد بزودی و این خواستِ فلسطینیان مظلوم میباشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس