از طارمی تا بن‌زما؛ وقتی روزه منافاتی با فوتبال حرفه‌ای ندارد + فیلم

بازیکنان مسلمان که در لیگ‌های مختلف توپ می‌زنند در ماه رمضان روزه می‌گیرند و این مسئله تاثیر منفی در عملکردشان در زمین بازی نداشته است.

به گزارش مشرق، ماه رمضان و فرهنگ روزه گرفتن در بین ورزشکاران مسلمان دنیا رواج داشته و این کار را مانعی برای انجام تمرینات ورزشی خود نمی‌دانند. ورزش در ماه رمضان نه‌تنها با روزه منافاتی ندارد بلکه اگر به‌صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می‌شود.

در فوتبال دنیا ستاره‌های مسلمان زیادی حضور دارند که با وجود بازی در بالاترین سطح فوتبال، در ماه رمضان روزه می‌گیرند و ثابت کرده‌اند که این مسئله هیچ منافاتی با فعالیت حرفه‌ای‌شان ندارد. بازیکنانی همچون محمد صلاح، کریم بن‌زما و مهاجم فوتبال کشورمان یعنی مهدی طارمی.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    الآن یک مشت کافر (که همه را به کیش خود می پندارند) می ریزند و می گویند اینها دروغ می گویند و روزه نمی گیرند. کلا اینکه آدمها روزه می گیرند یا نه فقط خدا عالم است و کسی که با چشم ببینند که طرف روزه خواری می کند.با این حال کسی که حتی تظاهر به روزه داری می کند بسیار با شرف تر از کسی است که تظاهر به روزخواری می کند. چرا که اولی با عملش به خدا و بندگانش اعلام می کند که من با خدا و احکامش سر جنگ دارم.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    يه چند وقت دیگه بروزش کن رونالدو هم اضافه کن😂
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      1 0
      😆😃😄
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      1 0
      چشم فقط اگه عرض دیگه نداری برم لیست را ببندم🤪
  • علی افصحی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    قرآن مجید فلسفهٔ احکام و تکالیف الهی را در عبارات بسیار گویایی مطرح ساخته از جمله در آیهٔ صد و هشتاد وپنج سورهٔ بقره « ان الله یرید بکم الیسر و لا یرید بکم العسر خداوند در تعیین وظایف عبادی بندگان ، آسانی را مد نظر داشته و نه سختی » . اگر به تکالیف شرعی با دید ایمانی و علمی نگریسته شود این آسان گیری الله کاملاً نمایان می شود. مثلا روزه که یکی از واجبات عبادی هر مسلمانی است. روزه همانند همهٔ احکام الهی فقط بندگانی را در بر می گیرد که در یک سلامتی معمول باشند ، به محض این که روزه با سلامتی روزه دار در تعارض باشد تکلیف هم ساقط می شود. سفر هم روزه را بر می دارد به شرط این که سفر برای فرار از روزه و یا سفر معصیت نباشد. تحرک و یا یک جا نشینی و حتی خواب در ماه رمضان برای روزه دار ثواب دارد ضمن این که تلاش و روزه داری ثواب روزه را دو چندان می کند. ورزشکاری که ضمن ورزش ، روزه دار هم باشد از مواردی است که موجب بهره مندی زیاد ورزشکار از ماه رمضان و روزه داری می شود. باور قلبی یا ایمان توان روزه دار را در ماه رمضان برای مقاومت در برابر گشنگی و تشنگی بیشتر می کند . البته روزه به هر حال همراه با عوارضی است که اتفاقاً همان عوارض بسیار سازنده و به ویژه برای ورزشکاران قدرتی از جمله بازیکن فوتبال است. بازیکن فوتبالی که در لحظه دوندگی اش محاسبه شده و از جمله شاخص های ارزیابی کیفی بازیکن به شمار می رود روزه می تواند تمرین تشنگی که به ورزشکار می دهد او را در برابر تشنگی هنگام بازی سرنوشت ساز بیمه کند و همین طور گشنگی. البته روزه دار باید خود مدیریت تحرکش را زیر نظر داشته و بیهوده توان خود را به تحلیل نبرد. اما این که برخی از اهالی فوتبال روزه خواری می کنند تا کیفیت بازیشان مثلا افت نکند! این یک حس راستی آزمایی نشده است. این گونه بازیکن ها فوتبال و روزه را با هم تجربه نکرده اند که اگر تجربه کنند خواهند دید که روز داری نه تنها موجب افت کیفیت بازی نمی شود بلکه آن ها را بیشتر متمرکز به بازی می کند. از این جهت است که خداوند بدون استثناء برای افراد سالم در طول تاریخ بشریت روزه را واجب کرده است « کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم روزه فقط برای امت مسلمان نبوده بلکه همه امت ها مکلف به روزه بوده اند. التماس دعا‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس