1

این روزها مسجد مکی در عمل چیزی شبیه به انجمن صدای عدالت و گروهک نورالدین زنکی عمل می‌کنند، سرریز این اقدامات به سود کدام جریان سیاسی یا حتی تروریستی ریخته خواهد شد؟

سرویس سیاست مشرق- سال ۱۳۸۳ درحالی‌که به‌تدریج شبکه تکفیری‌ها با رهبری تروریست مشهور عبدالمالک ریگی در برخی مناطق از استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه شهر زاهدان در حال رشد و تکثیر بود، به ناگهان تأسیس یک انجمن با گرایشات سیاسی خاص در این شهر موردتوجه پژوهشگران در حوزه مبارزه با جریانات تکفیری قرار گرفت.

در آن روزها یک ان جی اُو بانام انجمن جوانان صدای عدالت شروع به تبلیغ و جذب شهروندان بلوچ از سراسر استان کرده و خیلی زود میان مردم گُل کرد. این انجمن برخلاف فضای حاکم بر شهر زاهدان گرایشات شدید سکولاریستی داشته و با تبلیغ تفکرات ملی‌گرایانه رادیکال و بهره‌برداری از نمادهای پان ایرانیستی شروع به عضوگیری کرده بود.

مبلغان انجمن صدای عدالت دائم در گوش اعضای خود می‌خواندند که قرائت اسلامی در استان باید تغییر کرده و مواردی چون حجاب، تفسیر قرآن در مدارس و حتی حفظ حرمت شیوخ و علمای قبایل امری از مَد افتاده و متهجرانه است! این تبلیغات شدید و مسموم در حالی در شهر اوج می‌گرفت که آن روزها مسئولان وقت استان با تمسک به یادگارهای باقی مانده از زحمات شهید وحدت امت اسلامی(شهید شوشتری) سعی می‌کردند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در میان ریش‌سفیدان و علمای مدارس مذهبی در مناطق متخلف استان، وحدت را به کثرت خود برساند تا در برابر اقدامات ناامن کننده گروهک‌های تروریستی از مؤلفه‌های اجتماعی استفاده کرده و به‌اصطلاح امنیت را مردمی کنند.

اما کادر رهبری انجمن صدای عدالت به‌جای تأکید روی مشترکات وحدت آفرین در استان روزبه‌روز سعی می‌کرد اختلافات را افزایش دهد، آن روزها این سؤال پدید آمده بود که این NGO پرحاشیه یک‌شبه از کجا چون قارچ سبز شده و هدف اصلی و پشت پرده تشکیل آن چیست؟ و مهم‌تر آنکه چرا باوجود تبلیغات شدیدش علیه افراط‌گرایی در استان، در عمل به سود تکفیری‌ها و سلفی‌هایی چون عبدالمالک ریگی و گروهک تروریستی جند الله یا همان جند الشیطان عمل می‌کند!

پاسخ به این سؤال مدتی بعد و با انجام چندین تحقیقات اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به نتایج جالب‌توجهی رسید، این پژوهش‌ها نشان می‌داد که سرکرده انجمن جوانان صدای عدالت فردی با نام یعقوب مهرنهاد است، این فرد در ظاهر یک روزنامه‌نگار جنجالی بود که با برخی اصلاح‌طلبان در تهران نیز در ارتباط بوده و دفتر استانی روزنامه‌های آن‌ها را مدیریت کرده و حتی گاه‌گداری برای آن‌ها یادداشت نیز می‌نوشت.

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

عکس/ ابراهیم مهرنهاد مسئول شاخه سیاسی گروهک تروریستی جیش‌النصر که بعدها معاون عبدالمالک ریگی شد

یعقوب مهر نهاد علاوه بر روزنامه‌نگاری هرچند مدت یک‌بار به شهرهای مختلف استان نیز سفرکرده و با انجام سخنرانی‌های داغ و تند برای انجمن خود عضوگیری نیز می‌کرد، محتوای بیشتر این سخنرانی‌های محلی ایجاد شبهات مذهبی در دل مردم به‌ویژه قشر جوان بود؛ اما رازهای زندگی یعقوب مهرنهاد به همین مسائل خاتمه پیدا نمی‌کرد. اگرچه او در ظاهر یک روزنامه‌نگار با مواضع تعدیل‌شده و به‌اصطلاح لیبرالیستی بود، اما در واقعیت او یکی از سر شبکه‌های گروهک‌های تروریستی در استان محسوب می‌شد که در پوشش NGO برای تکفیری‌ها یارگیری می‌کرد.

بررسی رد پای معدوم مهرنهاد نشان می‌داد که این فرد با سفرهای پی‌درپی به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با رهبران گروهک‌های تروریستی چون حزب متحد بلوچ ارتباط گرفته و به‌واسطه آن‌ها با عبدالمالک ریگی نیز در ارتباط است، سطح این ارتباطات به حدی بود که صفحه اینترنتی گروهک تروریستی ریگی توسط این فرد به‌روزرسانی شده و ویدئوهای سربریدن مردم توسط ایادی آن توسط مهرنهاد آپلود می‌شد.

رد زنی اطلاعاتی معدوم مهرنهاد نشان می‌داد که در پشت ادعاهایی چون تبلیغ اسلام سکولاریستی، ترویج بی‌عفتی و اختلاف‌افکنی‌های سیاسی در استان یک تروریست چیره‌دست قرار دارد که با یک پروژه خاص به صحنه آمده است. هدف انجمن صدای عدالت آن بود که با ترویج اسلام آمریکایی زمینه اختلافات مذهبی و قومی در استان به‌شدت افزایش یابد و از دل آن گروهک تروریستی و خشنی چون جند الشیطان بتواند به عملیات خود دامن بزند.

مدتی بعد، این شبکه پیچیده تروریستی با داشتن عوامل فنی و تکنیکی در داخل و خارج از کشور مورد شناسایی دقیق قرارگرفته و با دستگیری یعقوب مهرنهاد ابعاد آن شناسایی گردید، معدوم مهرنهاد در اعترافات خود به‌صراحت اعلام می‌کند که انجمن صدای عدالت پوششی برای جذب نیرو برای عبدالمالک ریگی بوده و تمامی عملیات آن‌ها تحت پوشش دو شعبه سازمان سیا در افغانستان و شهر دبی بوده است.

یعقوب مهرنهاد پس از محاکمه در دادگاه به جرم همکاری مستقیم با اشرار جند الشیطان ( مسئول فرهنگی این گروهک تروریستی) و نیز دست داشتن در قتل و عام مردم بی‌گناه به سزای اعمال خود رسیده و اعدام شد.

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

عکس/ دو پرده از یک قاب: حزب تروریستی تجزیه‌طلب مهرنهاد و عبدالمالک ریگی را فعال مدنی می‌خواند!

بازتولید شبکه پوششی تکفیری‌ها در جنگ سوریه!

مطالعات پژوهشی درباره شبکه‌های تکفیری نشان می‌دهد که ترویج سلفی گری تحت پوشش اسلام آمریکایی امری باسابقه جالب‌توجه است، نزدیک به شش سال پس از اعدام مهرنهاد و بسته شدن انجمن صدای عدالت و نیز کشف شبکه ارتباطی و پوششی تروریست‌ها، در سال ۲۰۱۱ و با وقوع جنگ در سوریه بار دیگر سروکله این شبکه پیچیده پوششی و اطلاعاتی پیدا شد!

در آن روزها علاوه بر ظهور گروهک‌های تروریستی با گرایشات روشن تکفیری چون داعش، جبهه النصره، احرار الشام، هیئت تحریر شام، حزب ترکستان، جماعت توحید و جهاد و صدها گروهک ریزودرشت دیگر که به‌صورت علنی به ترویج خشونت و ترور در عراق و سوریه دست می‌زند حضور یک گروهک خاص با گرایشات ویژه موردتوجه قرار گرفت.

گروهک حرکة نورالدین الزنکی( زنگی)، دومین و بزرگ‌ترین گروه مسلح در اتحادیه تحریر الشام ازجمله شبکه‌هایی است که ازنظر رفتاری به طرز عجیبی شبیه به انجمن صدای عدالت در زاهدان عمل می‌کرد. این گروه تروریستی برخلاف سایر تکفیری‌ها که به‌صورت علنی یک چهره انحرافی از اسلام را نمایش می‌دادند در تبلیغات خود به طرز جالبی خود را یک گروه سکولار با مواضع اسلام آمریکایی معرفی می‌کرد.

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

رهبر این گروهک فردی بانام توفیق شهاب‌الدین بود که در سخنرانی‌های خود به‌شدت به داعش حمله کرده و ادعا می‌کرد که مروج اسلامی است که در آن فمینیسم باید تبلیغ شود، ترویج اسلام اجتماعی و مواضع میانه باعث شده بود برخی از افراد در سوریه که اعتقادی به تکفیری‌ها نداشته اما مدافع اقدامات مسلحانه بودند به‌تدریج جذب گروهک حرکة نورالدین الزنکی شوند.

این جذب حداکثری به حدی بود که رهبر گروهک به‌واسطه آن توانست با دو سرویس اطلاعاتی منطقه‌ای ارتباط گرفته و منابع مالی زیادی جذب کند.

اما تکفیری‌ها به دلیل ماهیت خاص خود تا ابد نمی‌توانند در غالب پوششی باقی بمانند، درباره گروهک حرکة نورالدین الزنکی نیز همین اتفاق روی‌داده و آفتاب مدتی زیادی پشت ابرها باقی نماند.

توفیق شهاب‌الدین پس از جذب برخی جوانان فریب‌خورده و ایجاد انحراف عقیدتی در آن‌ها و آموزش عملیات مسلحانه و تروریستی به این افراد اعلام کرد که حرکة نورالدین الزنکی یکی از قمرها (شعبه‌های) جبهه النصره بوده و خود را در بیعت تروریست‌ها درآورده است!

اعلام این بیعت باعث شگفتی بسیاری از تحلیل‌گران در منطقه گردید زیرا جریان تروریستی نورالدین زنکی در ظاهر با تکفیری‌ها فاصله عقیدتی فراوانی داشت، اما افرادی که خط سیر تکفیری‌ها را مطالعه و بررسی می‌کردند به‌خوبی می‌دانستند که این بیعت امری غیرطبیعی نبوده و یکی از ترفندهای تکفیری‌ها برای جذب نیرو استفاده از همین روش است، درواقع افراد به‌واسطه این گروهک‌های تروریستی پوششی به یک عنصر تکفیری تبدیل می‌شدند بدون آنکه خود اطلاع داشته باشند که پا در چه باتلاقی گذاشته‌اند، جالب آنکه اعضای انجمن صدای عدالت در زاهدان نیز همین وضعیت را تجربه کرده بودند.

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

ماه عسل اغتشاشات با سلفی‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟

بررسی حال‌وروز دو گروهک پوششی وابسته به دو جریان تکفیری و تروریستی یکی در ایران و دیگری در میانه جنگ هزار ملت در سوریه اشارات و علائم جالب‌توجهی در خود دارد. با آغاز اغتشاشات محله محور در برخی شهرها و هدایت شبکه‌ای آن از سوی سازمان سیا وضعیت یکی از مساجد در شهر زاهدان قابل‌تأمل است.

این روزها مسجد مکی در عمل چیزی شبیه به انجمن صدای عدالت و گروهک نورالدین زنکی عمل می‌کنند، مدیر مسجد مکی پس از آشوب‌های پاییزی مواضع جالب‌توجهی پیدا کرده است، عبدالحمید اسماعیل زهی که تا همین چند سال قبل عقاید برخی دانشمندان اهل سنت چون نصر حامد ابوزید را تکفیر کرده و تعابیر اسلام سکولاریستی را مخالف با مذهب حنفی می‌دانست؛ حالا نه‌تنها مسجد را به محل مانور عناصر بی‌حجاب تبدیل کرده ، بلکه خطیب آن با حمایت علنی از جریان‌های الحادی چون فرقه‌ ضاله‌ بهاییت یک گفتمان جدید از اسلام را ترویج می‌کند که بی‌شباهت به نظرات توفیق شهاب‌الدین در جنگ سوریه نیست.

آیا عبدالحمید یک‌شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟/ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی!+ تصاویر

عکس/ حضور زنان بی‌حجاب در مسجد مکی در حالی که زنان با حجاب حق حضور در آن را نداشتند!

آگاهان سیاسی به‌خوبی می‌دانند که پروموشن تبلیغاتی و مصنوعی که با سرعت توسط متولیان این مسجد ساخته‌وپرداخته شده و به سود شبکه فحشا کانالیزه می‌گردد چیزی جز تبلیغات پنهان برای جذب نیرو نیست، اما آنچه اهمیت دارد آن است که سرریز این اقدامات به سود کدام جریان سیاسی یا حتی تروریستی ریخته خواهد شد؟

بررسی عملکرد عبدالحمید نشان می‌دهد که اگرچه او در ظاهر تغییر ۱۸۰ درجه‌ای کرده و مبلغ اسلام آمریکایی شده است اما ریشه باورهای او همچنان ثابت مانده است.

گرایش شدید، عجیب و جدید عبدالحمید نسبت به پروژه ترویج اسلام آمریکایی حکایت از آن دارد که همه‌چیز به اغتشاشات اخیر گره نخورده است و دیر یا زود ماه‌عسل متولی مسجد مکی با اسلام صهیونیستی به پایان رسیده و نیمه پنهان این ماجرا آشکار خواهد شد.

عبدالحمید در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن بازتولید کننده رفتارهای سرکرده گروهک نهضت آزادی در جنگ مسلحانه منافقین در سال ۶۰ است. آن روزها مهدی بازرگان که مروج اسلام آمریکایی بود؛ منافقین را فرزندان معنوی خود خوانده و در مجلس در حمایت از آن‌ها نطق سیاسی آتشین می‌کرد، مدتی بعد با افتادن پرده‌ها مشخص گردید که منافقین بازوی جنایتکار رژیم بعثی و استکبار جهانی در داخل کشور هستند، این غائله بزرگ در مرصاد به نقطه پایانی خود رسید.

شیوه واکنشی و روانشناسی عبدالحمید حاکی از آن است که این فرد در ظاهر سعی دارد خود را فردی خیرخواه و میانه‌رو نشان داده اما در باطن مروج یک تفکر رادیکالیستی است که منتظر یک جرقه خواهد ماند، البته بازیگردان اصلی این ماجرا در بیرون زمین مشغول تماشای صحنه هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    لعنت خدا بر عبدالشیطان مولوی. با این کارای کثیفش در این چند ماه گذشته مردم ایران خوب شناختنش که چه مار هفت خطی را در آستین می‌پروراندند.ایشون هم بزودی به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست
    • سامان IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      69 10
      لعنت خدا بر او
    • سامان IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 2
      تعریت از مردم
    • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      46 14
      مادر کیان ناراحته خانوم مرتب مدلینگ شده با پسرش کیان مانور میده براش سوت کف می زنن ... طفلک کیان
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      91 3
      متاسفانه با کارهای لجنش داره اختلاف افکنی میکنه واز سعه صدر نظام سو استفاده میکنه
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      46 1
      عبدالرجیم متوهم را با خاک انداز جمع کنید بریزید سطل آشغال
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      69 2
      لعنت ابدی بر او
    • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      4 0
      لعنت خدا بر دروغگویان و بر عبدالخبیث
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    سرنوشت شومی و نکبت باری در انتظار اینهاست. جهاد تبیین جوانان ایران در شناخت این موجود خبیث کار بسیار ارزشمندی است. مشرق جان ازت ممنونیم. خدا رسواش کنه
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      به دلیل فعل حرام در مسجد که راه دادن بی حجاب هست برکنار و راهی زندان شود چرا مماشات می شود؟
  • DE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    اینها از ایران شیعه متنفرند و حاضرند برای کوبیدن شیعیان موقتاً خودشان را مدرن نشان دهند و با اسرائیل و امریکا همکاری کنند اما اگر به قدرت برسند حکومت داعشی برقرار میکنند و زنها باید برقع و مردها لباس پشتون بپوشند .
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    برادران بلوچ نباید آینده سیاسی خود را به یک نفر گره بزنند که اگر او سقوط کرد انشاا... ترکش‌های او هم به آنها بخورد
    • سید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      برخی نامشان عبدالابلیس باشد برایشان برازنده تر است!!!!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      مولوی عبدالحمید دستور اربابای غربی اش دارد برهنگی را برای زنان بلوچ ترویج می کند. چرا علمای اهل تسنن جلوی این عامل ترویج فساد را نمی گیرند؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      78 24
      مردم محترم بلوچستان و علمای اهل تسنن و مسلمانانی که شاهد تشویق به بی حجابی و هرزه گی توسط مولوی عبدالحمید هستند، اگر خدا و پیغمبر را قبول دارند باید راهشان را از مولوی عبدالحمید منشاء فساد جدا کنند.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      62 31
      مولوی عبدالحمید شده اجرا کننده برنامه های شبکه های منحرف غربی برای از بین بردن حجاب و عفت و پاکدامنی - مردم بلوچستان در مقابل این منحرف سکوت کنند چند وقت بعد باید شاهد رشد بی حجابی و فساد اخلاقی در خانواده هایشان باشند.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      60 23
      مولوی عبدالحمید اقدامات اخیرش که تشویق به بی حجابی و هرزه گی است در حقیقت هدفش اشاعه فحشاء و فساد در مردم بلوچ است. چنین فردی از نظر شرعی فاقد صلاحیت برای امام جماعت بودن است و پشت سر چنین فردی نماز خواندن نه تنها ثواب ندارد بلکه حمایت از یک فرد فاسد و گناه و معصیت است.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      41 1
      حجاب و پاکدامنی دستور خداست. مقابله با دستور خدا ضدیت با دین است.
    • ضیا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      23 1
      آینده سیاسی قوم بلوچ !!!!!! خندره داره
    • DE ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      42 0
      آیا واقعا در مذهب اهل تسنن زنان بی حجاب میتونن برن مسجد؟ آنوقت این همه زنان و دختران عفیف بلوچ از نماز جماعت محرومن؟ لعنت الله علی عبدالشیطان
    • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      21 1
      مولوی عبدالحمید و گوهر عشقی و شروین حاجی پور رو بازداشت کنید
    • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      11 0
      میلاد آرمون و مولوی عبدالحمید رو اعدام کنید #شاهچراغ #آرمان_علی_وردی
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    49 32
    هر وقت جماعت غرب زده حاظر به مناظره علنی در مورد آسیب های فرهنگ و اقتصاد غربی شدند بعد بیان حرف از رفراندوم بزنن
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      40 17
      حاضر بیسواد
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      باشه هر وقت شما مزدورهای روسیه و چین در مورد آسیب‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی و اعتقادی مزدوری برای شرق گفتید غربزده ها هم از این آسیب‌ها حرف می زنن
    • متوهم IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 1
      حاظر درسته ؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 8
      من حاضرم بیام با شما در مورد همه چی چیز گفتگو کنم اگه محکوم شدید چه ضمانتی که این حکومت دست از اشتباهاتش بردارد بنده خدا یه کرباسچی رو آوردن تلویزیون داد همه تون بلند شد
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      39 0
      خوشم میاد با کمال وقاحت مزدوری خودتو برای امپریالیسم غربی داد میزنی کاری که تو خود غرب هم مردم از این کار عقشان میگیره
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      4 0
      مزدور شرق آسیب فرهنگی شرق خخخخخه خیلی باحالی چون چیزی در چنته نداشتی
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 0
      همان کرباسچی با گفتن کشتن که برای داغ کردن تنو آشوب خیالیتان بود کافی هست چقدر منطق دارید
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      5 0
      خاجی شورشور تو مثل عبدالخیار وهابی هستی یعنی نه سواد داری و نه شرافت که بعد کنف شدن در مناظره باز لباست را میتوانید و میگی دیدی....
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    78 24
    ابراز ضعف چند ماهه در برابر عبدالحمید پاسخ گستاخی و گسترش باند وی شد . وزیر کشور باید پاسخگو باشد
    • سید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      66 22
      برخی نامشان عبدالابلیس باشد برایشان برازنده تر است!!!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    39 84
    احسنت به عبدالحمید که اصلاحات واقعی را انجام میدهد و شعار تو خالی نمی دهد
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      62 24
      اصلاحات واقعی؟!! منظورت اصلاحات شیطانیه دیگه
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      55 8
      ساکت شو منافق کوردل و بزدل
    • یک ایرانی اهل سنت IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      32 0
      راست میگی، شعارهای ایشون واقعا توخالی نیست بلکه پر از تعفن و بدعت و بیراهه و گمراهی و دستورات شیطان است
    • سید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      56 8
      برخی نامشان عبدالابلیس باشد برایشان برازنده تر است!!!!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      59 25
      ورود زنان بی حجاب به مسجد توسط مولوی عبدالحمید تشویق کننده زنان بلوچ به بی حجابی و بی عفتی است و ماهیت اینکارش فقط اشاعه فساد است. مولوی عبدالحمید دارد به زنان بلوچ بی عفتی و هرزه گی را یاد میدهد.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      58 23
      مولوی عبدالحمید اقدامات اخیرش که تشویق به بی حجابی و هرزه گی است در حقیقت هدفش اشاعه فحشاء و فساد در مردم بلوچ است. چنین فردی از نظر شرعی فاقد صلاحیت برای امام جماعت بودن است و پشت سر چنین فردی نماز خواندن نه تنها ثواب ندارد بلکه حمایت از یک فرد فاسد و گناه و معصیت است.
    • حمید ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      29 0
      اصلاحات از مدل ابوبکر بغدادی انجام میده عبدالپلید.خخخخخ
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      15 0
      بسم الله. اگر واقعی بود اول زنهای خودش را بی حجاب می آورد وسط مسجد و میکروفون میداد دستشون مثل رضا قلدر که واقعا" نکبت بود این بابا نه واقعا" بلوچه نه مسلمان نه سکولار نه هیچ چیز دیگه فقط یک انگله که با پول سعودی وسط منطقه محروم به اسم مسجد کاخ ساخته تغییر فازش هم مثل اینترنشنال بخاطر تغییر دکوراسیون جبهه کفر و نفاقه که بدجوری ترسیدن از رفتن امریکا و تنها ماندن با جمهوری اسلامی جذاب برای ملتها این عبدا الفلان مول پارازیت هم تا مدتی هم مثل سحره فرعون چشمهای عده ای را خیره میکنه و اگر به موسی خود ایمان آورد عاقبت به خیر توسط اربابان فعلی شهید میشه اگه نه میره تو زمین پیش قارون یا تبعید مثل سامری این سوخته فعلن مهره سوخته حساب نشه جفتک پرونی زیاد میکنه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      39 1
      چند ماه قبل مراسم عقد چند نفر از جوانان در مسجد مکی انجام شد ،ولی بدون حضور عروسها!!!!!!! در بسیاری از نماز جمعه های این مسجد به زنان بلوچ اجازه حضور نمیدهند.اصلاحات باید با هرزه های بی حجاب در مسجد ،شروع شود؟!
    • واحد ملازهی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 2
      این بدبخت یادش میره دیروز چه دروغی گفته دیگه کجاش واقعیه بی غیرت ترین انسانی تا الان دیدم ایشانه به الله قسم که هر کسی به سزای اعمالش میرسه
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      15 2
      راه دادن زن بی حجاب به خانه خدا حرام هست و باید برخورد شود با این روحانی نما که اسلام آمریکایی را ترویج دارد می کند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    74 29
    یه عده دارن جا میندازن مثلا و به این بابا که ملغمه ای از ابوموسی اشعری و اشعث بن قیس در زمانه ماست لقب رهبر اهل سنت ایران رو می چسبونند!!! کی و طی چه مکانیسمی اهل سنت ایران عبدالحمید رو به رهبری خود برگزیده اند؟! که حتی خودشون خبر ندارند؟ قوه قضائیه عزیز. زودتر جلوی اینها رو بگیر.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    80 23
    چرا دستگیرش نمی کنید آخه اونه عددی نیست بی خود چرا بزرگش می کنید
  • وحید IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    11 0
    صافات۶۳تا۶۷ [[بسم الله الرحمن الرحیم*... إِنا جَعَلْنَاهَا فتْنَة للظالِمِينَ* إِنهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ*طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُءُوسُ الشيَاطِينِ* فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ* ثُمَّ إِنَّ لَهُمْ عَلَيْهَا لَشَوْبًا مِّنْ حَمِيمٍ]] آیات شریفه در خصوص صف بندی آخرالزمانی است،در ابتدای سوره خداوند خود را پروردگار و خالق هر دو گروه معرفی میفرماید،آنهایی که با دسیسه چینی،توهین و تمسخر(تسخیر و وارونه جلوه دادن آن)آیات الهی دیگران را از راه حق باز میدارند و گروهی که تلاوت کنندگان آیات الهی هستند و هیچ تغییر، دخل و تصرف و تفسیر برأی نمیکنند! فی المثل در سال۱۳۹۶ فردی که نامزد انتخابات ریاست مجریه شد با بهتان، دروغ و دسیسه مجازی و حقیقی داخلی و خارجی از صحنه بیرون راند، ابیات مثنوی که در وصف منجی عالم بشریت بود(مفتاح را دندانه شود) را بخود نسبت داد و از کلید پلاستیکی خود رونمایی کرد.این عمل مستکبرانه و زشت فقط از باطن یک گروه شیطان صفت ساخته بود! کسانی که دعوت این مزدور دجال غرب را در رانتخواری،ارتشا،جاسوسی،تخریب اقتصاد جامعه و...اجابت کردند هر کدام به شیطانی تبدیل شدند،یکی از آنها همین شیخک وهابیست که گمان میکند در اتاق فرماندهی کنفدراسیون بین کهکشانی نشسته و امور جهانهای موازی را رتق و فتق میکند!همینطور افرادی که فرزندان ناپاکشان را در راه شیطان نفس خود قربانی کردند،همینطور سلبریتی فاسد که در آیین شیطانی قربانی منحوس را بزرگ داشتند و موهای خود را تراشیدند و دور قبله فاسدشان طواف کردند.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    یه مرد تو این کشور باشه همین عبدالحمیده
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      59 27
      اشتباهی گرفتی - مولوی عبدالحمید فعلا که شده عامل ترویج برهنگی و فساد - اگه زمان قبل انقلاب بود از نظر تو افرادی که دربون کاباره ها بودن قهرمانت بودن
    • حمید ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      24 1
      البته تو حمام زنانه .ماهیت پلیدش خیلی وقته نمایان شده بود.
    • DE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      29 1
      عبدالحمید مرد نیست، "نَر" هست.
    • CA ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      6 0
      تعریف تو از مردانگی غلطه که نامردهای تروریست رو مرد میبینی. تو ایران زندگی کنی و اینقدر بی بصیرت باشی که عبدالشریر لیدر نامردهای داعشی که در حرم شاهچراغ زن و مرد و کودک بیدفاع رو بست به رگبار برات مرد باشه از هر مرض و بدبختی و کثافتی بدتره. خدا با عبدالشریر داعشی محشورت کنه.
    • CA ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      5 0
      تعریف تو از مردانگی غلطه که نامردهای تروریست رو مرد میبینی.
  • علی افصحی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    66 18
    امیرالمومنین علی علیه‌السلام امام مبارزه با تحجر و ارتجاع در خطبهٔ صد وشصت و نه شیوه نامهٔ مبارزه با جریان سوار شده بر فتنه ترکیبی و مصر بر ادامهٔ فتنه را به ما ارائه می فرماید « ان هذا الأمر الجاهلیة این یک حرکت ارتجاعییه و برای آشوب و بلوا کمک کارشان». «فاصبروا حتی یهدأ الناس و تقع القلوب مواقفها و تؤخذ الحقوق مسمحة صبوری پبشه کنید تا مردم عادی کوچه و بازار از هیجانات خارج شده و آرام گیرند و قلب های رمیده به حال طبیعی برگردند و حقوق ضایع شده در جریان فتنه ترکیبی با مدارا گرفته شود»«سأمسک الأمر ماستمسک تا جائی که امکان دارد کار را بدون درگیری پایان می دهم « إذا لم أجد بدا فآخر الدوا ء الکی اما وقتی دیگر ناچار شوم به قول معروف جراحی ( تنبیه سخت) آخرین گزینه است» اگر امیرالمؤمنین را تجربه نکرده بودیم صبر و مدارا و قاطعیت سخت امام خامنه‌ای برای خیلی از انقلابیون قابل درک نبود. چرا که انقلابیون سخنشان این است که وقتی تمام مناسبات خارج از عرف یک امام جماعت با گروهک های تکفیری و پیوندش با کثیف ترین لایهٔ زنان بی حجاب آشکار است چرا درب مسجد ضرار تخته نشده و چرا عبدالحمید به دار مجازات کشیده نمی شود با خطبه های معاویه و عبیداله بن زیاد سان این آدم طی فتنهٔ ترکیبی چند نفر از مردم ناآگاه هیجانی کشته و چند نفر از مدافعان امنیت شهید شده اند و چقدر خرابی در آن منطقه محروم به بار آمده؟ آیا با این همه خباثت نباید عبدالحمید پاسخگوی اعمال ضد انقلابی و ضد اسلامی خود باشد؟ آیا دفاع علنی یکمدعی امام جماعتی از بهائیت جاسوس و نیز به رسمیت شناختن اسرائیل غاصب جرم امنیتی نیست؟ اما مدارای درست امام خامنه‌ای با خیلی از جمله این ملیجک تکفیری کاملاً علوی است. امام علی هرگز به پیروزی سیاسی و حکومتی نمی اندیشید و الا تار و مار کردن مارقین و قاسطین و ناکثین که کاری نداشت اما هدف امام علی جدا کردن مردم مشتبه و مردد و جاهل از صف فتنه گران رند بود تا پس از برخورد سخت با رأس فتنه چون طلحه یا معاویه و... آن ها دیگر در تاریخ هم رسوا شده و بی آینده شوند. امام خامنه‌ای نیز منش علوی دارد تا جائی که عبدالحمید با فریب و ریا چند مسلمان ساده دل به دام دارد و با تمسک به ارزش های قومیتی ، تفاوت های مذهبی ، ادعای آزادی و... آن ها را مجاب می سازد باید صبر کرد و با جهاد تبیین چهره او را افشا و سپس تنبه سخت.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    16 0
    اسلام آمریکایی چه کوفتیه ؟واژه مزخرف تندروها برا انگ به منافقها این اینجا اسلام خوارجی و داعشی هم داریم
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    22 2
    بجا اینهمه حرف زدن در این شش ماه در اینهمه خبرگذاری بابا برین مشکل مردم سیستان حل کنید راه و جاده مدرن ، خانه سازی مدرن ، حل مشکل آب ، بهبود کیفیت شهرها ، ساخت امکانات تفریحی ، مراکز ورزشی و توریستی ، اینترنت در همه استان چند تا کارخانه که اشتغال زایی بیاره ، او..‌‌.. بعد ببینین چطور مردم سیستان تشکر میکنن وقتی ضعف هست عده ای بت میشن
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    34 16
    حرکت برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان (رساندن گاز و انرژی و برق و آب پایدار , راهسازی , ریل , بندر , مرز و ...) باعث شد عبدالحمید دست به انتحار سیاسی بزند درواقع برای این ها این گزینه مطلوب بود که وضعیت این استان تکان نخورد خودشان هم در سایه باشند و زیر زیرکی علیه نظام تبلیغ کنند و نیرو بگیرند حالا اما جذب نیرو برایشان سخت و سخت تر می شود کاری با عبدالحمیدها نداشته باشید این ها خودشون دارن قبر خودشونو می کنن پس فردا کاملا دوزاری می شن .
  • ع.ص IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    58 23
    عبدا الخبیث= عبدالشیطان= عبدالمنافق= عبدالوهاب اما جماعت مسجد ضرار زاهدان
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    63 23
    اینکه پته عبدالحمید برای جمهوری اسلامی روو شد خیلی مهمه. احتمالا بزودی دستگیر میشه و تروریست‌های زیرنظرش هم اگه مدرک بدهند، دستگیر میشن.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    سلام و درود خداوند بر مولوی عبدالحمید که در سمت درست تاریخ ایستاد و نامی نیک از خود بر جا گذاشت.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      47 21
      ای بابا. مرد حقیریه.نباید که هر طرف باد وزید بچرخی. حجاب واجب دینیه.حرب خدا رو میشه زمین زد؟اونم از جانب ی عالم دینی!
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      36 1
      از کی تا حالا ترویج برهنگی و هرزه گی توسط مولوی عبدالحمید شده گذاشتن نام نیک ؟ پس بنظر تو مسئولان خانه های فساد در غرب نام نیک دارند؟ مولوی عبدالحمید با ترویج بی حجابی دارد بنیان خانواده و پاکدامنی زنان را از بین می برد.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      54 1
      مولوی عبدالحمید اقدامات اخیرش که تشویق به بی حجابی و هرزه گی است در حقیقت هدفش اشاعه فحشاء و فساد در مردم بلوچ است. چنین فردی از نظر شرعی فاقد صلاحیت برای امام جماعت بودن است و پشت سر چنین فردی نماز خواندن نه تنها ثواب ندارد بلکه حمایت از یک فرد فاسد و گناه و معصیت است.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      23 0
      باش محشور شی در قیامت! سلام خدا هرگز به کسی که مروج فساد و بی دینی باشد نخواهد شد، اما لعن خدا به این افراد خواهد رسید.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 0
      خخخ خودت تو نظرت یهویی چرخیدی که
  • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    41 1
    عبدالخبیث مزدور و برده عربستان بود، حالا که الحمدالله عربستان در حال حل و فصل مشکلاتش با محور مقاومت است ، عبدالخبیث با تندروی های افراطی دنبال ارباب جدید از بین اسرائیل ، آمریکا و ... می گردد .
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      41 3
      مولوی عبدالحمید اقدامات اخیرش که تشویق به بی حجابی و هرزه گی است در حقیقت هدفش اشاعه فحشاء و فساد در مردم بلوچ است. چنین فردی از نظر شرعی فاقد صلاحیت برای امام جماعت بودن است و پشت سر چنین فردی نماز خواندن نه تنها ثواب ندارد بلکه حمایت از یک فرد فاسد و گناه و معصیت است.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    38 3
    عجیب تر آنجاست که مسئولین حکومت مرکزی هیچ برخوردی با شخص عبدالحمید و مسئولان مسجد سلفی مکی نمی کنند. زاهدان امروزه تبدیل به درعا سوریه شده است. همین مسجد مکی اگر در یک کشور دیگری بود مطمئن باشید به علت تبلیغات ضد حکومتی تخریب می شد. اما مسئولان ما تا این لحظه صبر انقلابی داشته اند و خویشتنداری کردند. مسجد سلفی مکی امروز تبدیل شده به مقر اصلی گروهک های مسلح ضد انقلاب.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      14 0
      ۱۴و۴۰دقیقه توفهمیدی دین یعنی چی؟مگرخداونداحکامشوبه همه پرسی گذاشته که قسمت مربوط به زنان روخودزنان بیان درنظرسنجی شرکت کنن؟واجب وحرام رومیدونی چیه؟دروغ بستن به خداوندروچی؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    33 5
    فکر نمی کنم مردم غیرتمند بلوچ اجازه بدهند یک فرد باعث از بین بردن حجاب و راه افتادن سبک غربی برای زنان و اشاعه بی بند و باری و فساد بشود.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    اینکه توی تعطیلات نوروزی تعدادی بیحجاب طرفدار غرب بروند زاهدان و در مسجدی در زاهدان مصاحبه کنند و عکس و فیلم بدون پوشش مناسب بگیرند و از مولوی عبدالحمید تعریف و تمجید کنند، اتفاقی نبوده - بلکه طبق یک برنامه از قبل برنامه ریزی شده بوده که سر نخ آن در شبکه های ماهواره ای و ضد انقلاب است که برای ضربه زدن به نظام بدنبال ترویج برهنگی است. مولوی عبدالحمید بخشی از برنامه ترویج برهنگی توسط اجانب شده است.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      31 0
      مولوی عبدالحمید اقدامات اخیرش که تشویق به بی حجابی و هرزه گی است در حقیقت هدفش اشاعه فحشاء و فساد در مردم بلوچ است. چنین فردی از نظر شرعی فاقد صلاحیت برای امام جماعت بودن است و پشت سر چنین فردی نماز خواندن نه تنها ثواب ندارد بلکه حمایت از یک فرد فاسد و گناه و معصیت است.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 149
      درباره مساعل زنها خودشون باید نظر بدهند شما برای اجرا شدن احکام الهی سادیسم دارید و این از کم شعوری و بی عقلی تان هست که اصلا نمیفمید دین یعنی چه.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    107 1
    عبدالحمید داره نقاب نفاق روازچهره میندازه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    104 1
    عبدالحمید داره چهر واقعی خودشو نشون میده امان ار تعصب بیخود . این مردک عین نفاق است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    44 0
    به مولوی عبدالحمید پیشنهاد می شود برای اینکه ماهیت واقعی اش را نشان دهد علناً اعلام کند که با حجاب موافق است یا مخالف است تا مردم تکلیفشان را با این منافق صفت بدانند.
  • یزدان IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 58
    جناب عبدالحمید رو خداوند عزیز کرده ظالمان نمیتونن خار و ذلیلش کنن .اب در هاون میکوبی مشرق
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    20 0
    اگر امروز مانند این مردک وهابی شاخه شونه می کشه بدلیل حماقت های مسئولین عالی رتبه کشور است
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    19 1
    با اینکه مردم منطقه اوضاع اقتصادی خوبی ندارند اما یه مسجد ساخته مثل قصرهای شیوخ عرب. مصداق مسجد ضرار که در قرآن اومده
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    35 0
    نمی دانم مسئولین کجای این موضوع قرار دارند !؟ و چرا قبل از اینکه شماری از جوانان عزیز این مملکت فدای جهالت و وقاحت این مولوی ابله و سهل انگاری مسئولان ذیربط نشده اند ! طومار این فتنه را نمی پیچند ؟؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 1
    قیمت مرغ خیلی بالارفته است واقعا دیگه تهیه مرغ برای اقشار ضعیف داره سخت تر میشه- اوضاع سفره مردم داره بحرانی تر میشه-مسئولان به داد مردم برسین
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    17 0
    حمید اسماعیل زهی داعشی
  • ققنوس IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    35 0
    حرکت مسجد شیعه و سنی ندارم که بعضی‌ها فکر کنند مسجد مکی به غیر تسنن ربطی نداره. هیچ کس حق ندارد حرمت خانه خدا رو بشکنه. من به عنوان یک مسلمان از هتک حرمت خانه خدا ابراز تأسف و این حرکت شکنی را محکوم میکنم.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    37 0
    عبدالحمید بدعتی جدید در دین ایجاد میکند ، او خودش را به شیطان ، ارزان فروخته و حالا برای رسوا نشدن بر عملکرد غلط خودش اصرار می ورزد
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    33 0
    ظاهرا عبدا لحمید مستقیما با سیا کار می‌کند و دیگر واسطه عربی ندارد. ب نظر میاد راه کردها را در پیش گرفته باشد و ب تشویق مذهی زدایی پیش می‌روند. احتمالا ب مشکل می‌خورند مگر آنکه مخالفت و جلوگیری دولت راه را برای آنان آسان کند. زنان بلوچ در باطن مذهبی و تسلیم شوهر و خوانواده هستند و نفوذ در آنها ب سختی صورت میگیرد. نباید با پافشاری های که عکس العمل های معکوس دارند آنها را از خود برانیم.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    36 1
    اینطور که عبدالحمید پیش میره ، در اینده همجنس بازها برای ازدواج و خطبه عقد میرن مسجد مکی زاهدان ،تا عبدالحمید عقدشون کنه
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    🚩🇮🇷🚩فرمان ابدی امپراطور الپ ارسلان: گسترش دائمی مرزهای ایران
  • ارش IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 24
    مگه از همین عبدالحمید کلی استفاده نکردید تو موضوعات بلوچها الان شده بد؟!خدا باید شمارو بشناسه
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      17 0
      مگرابلیس۶هزارسال عبادت نکرد،حالاشده بده؟توبروپشت سرش نمازبخون قبوله حتما.فقط ی شرط لازم داره نمازخوندن بلدباشی
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    39 0
    البته از سال ها قبل عناصر مسجد مکی با دادن پول به جوانان بلوچ آن هم پول هایی که از سعودی و قطر می‌گیرند به شدت جمعیت خود را افزایش دادند و حتی بلوچ های زیادی را فریب دا ند تا در شهر کرمان خانه و زمین بخرند و الان جمعیت زیادی بلوچ در کرمان ساکن هستند و مسوولان هم خوابند. و می‌خواهند کرمان را هم جمعیت مذهبی اش را دگرگون کنند. ما از دفتر رهبری انتظار داریم سکوت نکنند. بالا رفتن جمعیت اینا و امثال اینا خطر تجزیه طلبی را افزایش می دهد. البته اکثریت بلوچ ها وطن پرست هستند ولی نباید اجازه داد ترکیب جمعیتی زاهدان و حتی کرمان را تغییر دهند.
  • آرش IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    6 84
    کاش نصیب ما هم میشد پشت سر این بزرگ مرد نماز بخوانیم. مسلمان واقعی
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      34 0
      جمع کن بابا. چه آرزوهای حقیری داری تد
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      4 0
      راه زاهدان بسته شده؟اگرنمازخوندن بلدی سواراتوبوس زاهدان بشی میبرنت زاهدان کرایشومیگیرن.برودرنمازش شرکت کن قبوله حتما
    • CA ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      37 0
      تو در همون کمپ آلبانی پشت سر مریم رجوی ملعون نماز بخونی انگار که پشت سر عبداشیطان خوندی. شیطان قبول میکنه.
  • مهدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    24 0
    مولوی عبدالمعاویه
  • مهدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    18 0
    مولوی عبدالمعاویه زهی بگیم بهتره کسی که نون نظام و مردم رو خورده حالا هارشده پاچه میگیره
  • RU ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    37 0
    مسجد مکی با استحکامات ضد بمباران هوایی و گرفتن خانه های مردم وبا پول وهابیها ساخته شده ومحل نفوذ ارتجاع وهابی است .
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    22 0
    دلسوزان ملت روشنگری بیشتری در منطقه نمایند و چهره این شیطان صفتان را بیشتر روشن و آشکار نمایند تا برخی از مردم عزیز در منطقه سیستان و بلوچستان در دام این شیاطین وابسته نیافتند
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    11 0
    همین عبدالحمید سالهاست سال است که مردم بدبخت سیستان و بلوچستان را در فقر و فلاکت نگهداشته.. تا هر وقت خواست سو استفاده کنه از وضعیتشون
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 2
    همین سه تارو میگین؟ اینا که هیچکدوم بدون حجاب نیستن،
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    32 0
    عبد الشیطان وقتی گنده شد که الله کرم شبونه رفت و این شیطان رو شیخ الاسلام صدا کرد
  • ناشناس IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 28
    خیر عبدالحمید طرفدار عدالت شهروندی فقط در ایران است
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    12 0
    میگن کسی اگر حتی یک سنگ رو دوست داشته باشه با همون محشور میشه، شمایی که به عبدالمالک ریگی ملعون و جنایتکار میگید شهید ان شاءالله با همین ملعون محشور بشید که همینم خواهد شد. لعنت خدا بر ظالمین
  • جواد IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    40 1
    اکثر افرادی که درسیستان اغتشاش میکنند اتباع هستن متاسفانه دستی میخواد برا اتباع کدملی ایرانی بگیره
  • مرصاد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    43 0
    مماشات بس است ! ببندید این مسجد ضرار کانون فتنه را !!
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      2 0
      ساندیس یادت نره..
    • DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      دقیقا
  • حسین IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 39
    کاش بجای گشتن به دنبال دشمن به عملکرد خود بنگرید
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    چنین افرادی معتقد به هیچ مذهب و قومی نیستند بلکه صرفا قدرت طلب هستند. حکایت صدام حسین که یک روز بی رحمانه با اسلام مبارزه می کرد و یک روز ادعای مسلمانی می کرد. یا مثل مجاهدین خلق که یک روز کمونیست میشدن یک روز اسلامیست میشدن یه روز طرفدار فلسطین و یه روز طرفدار صهیونیسم میشدن. حتی یه سری از فرقه های نژادپرستی سفیدپوست در آمریکا وجود دارن که امروز بی دین هستند ولی ریشه در شوالیه های جنگ های صلیبی دارند که یک روز به اسم دین با مسلمانان می جنگیدند.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 0
    بیشتر اینایی که واسه مشرق کامنت میزارن دقیقا همون داعش هستن!! بزنیم . بکشیم. بسوزونیم. فحش بدیم. زندانی کنیم. شکنجه کنیم.
  • CA ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 0
    همونقدر که کودک‌کش‌های داعش و جیش‌الظلم مهربان هستند عبدالشریر تروریست طرفدار زنهاست. بساط این تروریستها رو باید قاطعانه جمع کنید وگرنه عبدالخبیث مسجد مکی رو به شهر کهنه برای داعشی‌ها تبدیل خواهد کرد.
  • مهران IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    28 1
    این عامل استعمار است بیشعور و احمق است
  • محسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    ۱- این بابا فیلم هندی زیاد نگاه میکنه.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 26
    با چندتا عکس مجهول الحال دنبال بی دین خواندن دیگران هستید..
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    5 6
    این بنده خدا عبدالحمید آمریکا را خدا تصور کرده و تصمیم گرفته حرف های دشمن شادکن بزند. غافل از این که زیاد تجربه کردیم مردم که از طرفداری میکنند پشت چنین افرادی را خالی می کنند و دشمن او می شوند. از سرنوشت بنی صدر شریعتمداری قاسملو و روحانی عبرت بگیر. حتی ابلیس و آمریکا هم پشت عبدالحمید را خالی می کند
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    12 2
    مولوی عبدالخبیث حرف دل مردم رو میزنه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    13 18
    زده باد مولوی بزرگ مرد بلوچستان
  • پریسا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    23 11
    تا کی مماشات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    این احمق هایی که برای تاریخ سمت و سو تعیین کرده اند خودشون هم نمیفهمن که چی توی دهنشون گذاشتن ، تاریخ تاریخه ، سمت راست و چپ نداره !!! یا بالا و پایین !!! سمت درست و غلط نداره ،هر آنچه اتفاق میافتد جزء تاریخه ، چه خوب ویا چه بد ، غلط و درستش هم باز بستگی داره به معانی پذیرفته شده توسط انسانهای شریف و با ایمان نه انسانهای شریر و خودفروخته و وابسته به قدرتهای فاسد.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    4 3
    مرگ بر پوتین
    • رضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 1
      اینم یک جمله از خاله عروس
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    33 15
    رآه حل و چاره اش شلیک یدونه موشک نقطه زن به خانه ای فساد و فتنه برای برگرداندن به تنظيمات کارخانه ای
    • بهرام IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      سمت خونه شما؟
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 2
    مسجد مکی تبدیل به مسجد ضرار شده و شیطان با کمک عبدالحمیددر این مسجد پیشنماز شده ،
    • بلوچ IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      عزت و ذلت دست خداست
  • HK ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 0
    این شما نیز بگذرد
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 1
    دشمن در جنگ روانی. که شامل اختلاف بین اقشار کشور ( روحانیت .مردم دولت .مردم .بازار .مردم .جوانان . زنان .غیره ) متاسفانه تاحدی موفق بوده و وحدت 80 میلیون ایرانی را به خطر انداخته که این برای کشور عزیز ایران خطرناک تر از همه چیز است الان باید به جای اختلاف 80 میلیون جمعیت متحد و یک صدا به فکر ساختن کشور باشند نه در گیری که متاسفانه دشمن از فضای مجازی توسط عوامل داخل و خارجی خود استفاده می کنند را مقابله باید علمی و تخصصی باشد درجنگ های روانی ملتها از ضربات نظامی دشمن ازبین نمی روند بلکه در داخل توسط عناصر خرابکار بی وطن و بیگانه پرست که بدنبال نفع فردی ، منافع ملی را از یاد برده ، مانند موریانه اساس استقلال سیاسی ،اقتصادی و نظامی و اتحاد و یکپارچگی کشور را ضعیف و از بین می برند ملتهایی می توانند در مقابل این جنگ ها بایستند که با بنیه ،اراده ،میل بکار ،خصایل خصوصی و بلاخره غرور ملی و میهنی خویش را از دست ندهند و بدنبال منافع ملی کشور به جای منافع فردی و جناحی باشند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 1
    از عادل عبدالحمید ( فردوسی پور ) این همشهری سابق عبدالحمید و این # مجری بازجوی منافق و رفتارهای ضد انقلابی و خیانت و خباثت او هم بنویسد .عادل عبدالحمید شمشیر را از رو برای نظام بسته است ‌
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 1
    لعنت بر کور کرها نه چشم دارن نه گوش نه عقل چشمانتان را باز کنید حقیقت رو ببینید نه آنچه دجالها میگند
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 1
    اول انقلاب زمین دارهای بهایی از کشور فرار کردند و برای رعیت های بلوچ خود اسلحه می فرستادند تا با نظام اسلام بجنگند. شوروی برای رسیدن به اقیانوس هند روی چریک های مارکسیست بلوچ حساب کرده بود. این که از چه تاریخی چریک های غیر دینی توانستند نقاب دین بر چهره بزنند ریشه در سیاست کشورهای عربی دارد. صدام حسین و سلاطین سعودی هم از یک طرف مروج فرهنگ دین ستیزی سکولار و از یک طرف حامی افراط گرایی و وهابیت بودند و پتانسیل دین برای مبارزه استفاده می کردند و در اتحاد لیبرالیسم و وهابیت در بلوچستان نقش زیادی داشتند.
  • حمید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    4 2
    آقای مولوی عبدالحمید درود بر شرفت و مردانی ات که شجاعانه پیگیر حقوق مردم خصوصا اهل تسنن هستی واقعا جای تشکر دارد. شایسته است مسئولین استانی و کشوری پاسخگوی سوء مدیریت و ضعف عملکرد خود باشند چرا کسی بابت خون های نا حق ریخته شده نماز جمعه زاهدان نیست دریغ از بک عذرخواهی
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 1
    یک روز عبوالحمید در زمانی که شهید حاج قاسم فرمانده قرارگاه قدس شرق کشور بود شورش کرد اما وقتی حاج قاسم را در مقابل خود دید فرار را بر قرار ترجیح داد اما چرا امروز به اینجا رسید به خاطر انتخاباتی که انجام می شود و اصلاح طلبان نیاز به رای ریاست جمهوری داشتند و حتی نماینده های همسوی خود را به مجلس برسانند بصورت مجرمانه از آنها حمایت کردند که تحت تعقیب قوه قضائیه قرار گرفتند آن هم نه افراد عادی بلکه مدیران دولتی حتی مولاوردی معاون حقوقی ریئس جمهور و چند نفر دیگر پس ریشه اش از همان زمان است اما منفعل برخورد کردن با او ایشان را گستاخ کرد تا اینکه امسال پرده را درید و خود را به طور کامل نمایان کرد
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    عبدالخبیث همین مونده که اعلام حمایت از همجنسبازا کنه و یه پرچم رنگین کمان به پیشونیش بببنده
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    به عبدالحمید کاری نداشته باشید
  • یاسین قاسمی DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق نیوز روزی رو میبینم که به تیر برق های زاهدان آویزون شدین (:
  • DE ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای عبدالخبیث با طرفداری از بهاییها و فردا روزی اگر لازم شد از همجنسبازا ادعای اسلام و مسلمونی دارین؟؟؟
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 1
    مسجد مکی زاهدان لانه شیطان و دشمنان اسلام و ایران شده ، هر چه زودتر باید تعطیل شه
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    خدا عزت بده شما
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    تحلیل‌های دروغین وبدون محتوا
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    دو تا رود بر عبدالحمید و لعنت بر وجود پر از خباثتش
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    مطلب پر و پیمانی بود
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    خیلی بی انصاف هستی ک به خانواده کیان پیرفلک توهین میکنی
  • دهقان IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    مقصر خودمون هستیم که بهش پر و بال دادیم و در روزنامه ها این آدم کوته ببین ریا کار متظاهر مرتب بزرگش کردیم انشا الله که شر آدمهای نادان و ملعون به امر و غضب الهی کوتاه و فتنه گریشون تمام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس