1

عبدالغفار نقشبندی سخنگوی غیررسمی گروهک تروریستی جیش العدل (شاخه‌ای از گروهک ریگی) است، اما این شخص چگونه در عرض چند ماه تا این سطح تغییر جهت داده است؟

سرویس سیاست مشرق- اواسط تابستان سال ۱۳۸۷ یک خبر مهم مثل بمب در شهر زاهدان ترکید، در حالیکه کشور آرام‌آرام آماده می‌شد تا وارد فضای انتخاباتی شده و احزاب مختلف خود را برای آن گرم می‌کردند، دادستان شهر زاهدان در خبری مهم اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین رابطین عبدالمالک ریگی اعدام شده است، در این خبر آمده بود که یعقوب مهرنهاد به دلیل همکاری مستمر با تروریست‌ها به سزای اعمال خود رسیده است.

باور این خبر سخت بود زیرا یعقوب مهرنهاد مدت‌ها در پوشش خبرنگار فعالیت کرده و حتی توانسته بود در پوشش یک NGO برخی جوانان کم‌اطلاع را نیز جذب شبکه‌ای بانام «جوانان صدای عدالت» کند، در اساسنامه این موسسه آمده بود که رشد سیاسی و اجتماعی اقشار کم‌بضاعت از اهداف این سازمان مردم‌نهاد خواهد بود؛ اما در کمال تعجب مهرنهاد افرادی را که در پوشش خیریه دور خود جمع کرده بود را به گروهک تروریستی ریگی وصل می‌کرد، درواقع مهرنهاد برخی افراد را جذب یک سازمان تروریستی کرده بود بی‌آنکه آن افراد مطلع باشند که در چه دامی افتاده‌اند.

اعدام مهرنهاد سرفصلی جدید از مدل همکاری‌های سه‌ضلعی میان سازمان‌های اطلاعاتی فرا منطقه‌ای، گروهک‌های تروریستی و گروه‌های مردم‌نهاد را به نمایش گذاشت. آن روزها عبدالمالک ریگی در پیامی صوتی که از شبکه العربیه پخش شد اعلام کرد که انتقام اعدام مهرنهاد را خواهد گرفت، سرکرده تروریست‌ها در این پیام از یعقوب مهرنهاد با عنوان «امیر صلاح‌الدین» نام برد. رادیو فردا به‌عنوان ارگان خبری سازمان سیا نیز به‌صورت مرتب برای مهرنهاد رپورتاژ رفته و روی عنوان روزنامه‌نگار بودن این شخص مانور می‌داد.

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

عکس/ ابراهیم مهرنهاد(برادر یعقوب) مسئول شاخه سیاسی گروهک تروریستی جیش‌النصر که بعدها معاون عبدالمالک ریگی شد

چگونه تروریست‌ها رنگ‌به‌رنگ می‌شوند؟ / نماینده عبدالمالک ریگی در مسجد مکی چه کسی بود؟

اما مردم زاهدان معدوم یعقوب مهرنهاد را نه به‌عنوان روزنامه‌نگار بلکه به‌عنوان یکی از افراد نزدیک به مسجد مکی می‌شناختند زیرا این تروریست قهار پای ثبات سخنرانی‌های پس از پایان نماز جمعه در مسجد مکی بود و اغلب سخنانی تند و گزنده را بر زبان می‌راند! مهرنهاد با کمک یکی از مولوی‌های نزدیک به رئیس مسجد مکی که مسئولیت عکاسی از مراسم‌های مختلف را داشت توانسته بود درون شبکه عبدالحمید نفوذ کند، این ارتباط به معنای آن بود که نماینده عبدالمالک ریگی هر هفته در مسجد مکی سخنرانی کرده بدون آنکه این رابطه شوم برملا گردد.

پس از اعدام مهرنهاد یکی از وبلاگ‌های نزدیک به گروهک تروریستی ریگی با انتقادی رمزگونه از موساد و سازمان سیا نوشت که آن‌ها وظیفه داشتند تا امیر صلاح‌الدین را برای شبکه حفظ کرده و جانش را نجات بدهند! زیرا جایگزین کردن فردی جدید با همان مأموریت و در پوشش سفید در شهر زاهدان عملاً غیرممکن شده و محفل اجتماعی تروریست‌ها به‌صورت کامل از بین رفته بود.

هدف انجمن صدای عدالت آن بود که با ترویج اسلام آمریکایی زمینه اختلافات مذهبی و قومی در استان به‌شدت افزایش یابد و از دل آن گروهک تروریستی و خشنی چون گروهک ریگی بتوانند یارگیری کنند. معدوم مهرنهاد در اعترافات خود به‌صراحت اعلام می‌کند که انجمن صدای عدالت پوششی برای جذب نیرو برای عبدالمالک ریگی بوده و تمامی عملیات آن‌ها تحت پوشش دو شعبه سازمان سیا در افغانستان و شهر دبی بوده است.

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

بدل عبدالمالک ریگی به صحنه می‌آید!

اگر روزگاری تروریست‌ها در پوشش فعال مدنی در مسجد مکی سخنرانی‌های تندوتیز کرده و مردم شهر را دعوت به شورش کور می‌کردند، پس از آغاز اغتشاشات پاییزی در برخی شهرها، این نقش به‌صورت مستقیم بر گردن عبدالحمید اسماعیل زهی رئیس این مسجد افتاده است. نکته قابل‌توجه آنکه این بار پرده‌ها نیز کنار رفته و صحنه‌گردان ماجرا به‌جای تمسک به جملاتی که معنای دوپهلو داشت به‌صورت علنی از تروریست‌ها دفاع می‌کند.

ازجمله این افراد می‌توان به شخصی چون «عبدالغفار نقشبندی» را نام برد که در ماه‌های اخیر لیدر جدید عملیات ضد امنیتی در سیستان و بلوچستان با نقاب یک چهره مذهبی مدافع اهل سنت و قوم بلوچ بوده و مورد وثوق عبدالحمید نیز می‌باشد، تا جایی که عبدالحمید در چند سخنرانی در نماز جمعه از سرکرده فراری تروریست‌ها به‌صورت علنی نام‌برده است.

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

عبدالغفار نقشبندی پیش‌ازاین امام‌جمعه موقت راسک در استان سیستان و بلوچستان نیز بوده است، این فرد سال گذشته نقش مهمی در ایجاد بلوا در استان داشته و پس از صدور حکم دستگیری و از بیم افشا شدن ارتباطش با سرویس‌های جاسوسی، پس از مدتی زندگی مخفیانه، به یکی از کشورهای همسایه منتقل‌شده است. در حال حاضر عبدالغفار نقشبندی سخنگوی غیررسمی گروهک تروریستی جیش العدل (شاخه‌ای از گروهک ریگی) است.

هوشنگ نورایی، فعال بلوچ در آنتن زنده بی‌بی‌سی فارسی درباره این ارتباط خاص گفته است که پس از دستگیری مولوی نقشبندی، عبدالحمید برای حمله گروهک جیش العدل، چراغ سبز نشان داد؛ این اقدامات ورود گروه‌های رادیکال و جهادی به ایران را در پی دارد! گفته‌شده که عملیات تروریستی منجر به شهادت مولوی جنگی‌زهی نیز توسط عبدالغفار نقشبندی تدارک دیده‌شده است.

فیلم/ اعتراف یک تجزیه طلب درباره هماهنگی مسجد مکی با تروریست‌ها

اما ارتباطات میان تروریست‌های تکفیری با مسجد مکی دارای یک رابط ویژه نیز بوده است، پروموشن تبلیغاتی و مصنوعی عبدالحمید پس از آغاز اغتشاشات پاییزی حکایت از آن دارد که این همکاری نیمه‌رسمی با حمایت فرقه ضاله بهائیت شکل‌گرفته است. در همان روزهای اولیه جرقه خوردن آشوب‌ها انتشار یک ویدئو کلیپ خاص در برخی کانال‌های تلگرامی نزدیک به مسجد مکی جلب‌توجه می‌کند.

در این نمایش خاص زنی با چادر مشکی، پشت به دوربین با قدم‌هایی تند به‌سوی شعله‌های آتشی کم‌رمق می‌رود که در نخلستان برافروخته شده است. این شخص نرسیده به آتش، چادرش را از سر برمی‌دارد تا لباس صورتی‌رنگ بلوچی او به‌خوبی دیده شود! این شخص چادر از سر برداشته و آن را در آتش می‌اندازد تا بسوزد.

نکته قابل‌توجه درباره این ویدئوی ۳۵ ثانیه‌ای آن است که در خارج از کشور توسط گروهک تروریستی جیش العدل فیلم‌برداری شده و به اسم زن بلوچ وایرال گردیده است، پس از انتشار این تصاویر مولوی عبدالحمید در نماز جمعه اعلام کرد که نباید حجاب را به زنان تحمیل کرد، این سخنان مورد استقبال وب‌سایت صدای آمریکا قرار گرفت.

ماجرای عجیبی در حال شکل گرفتن بود، جریانی تکفیری و تروریستی یک نمایش خاص را فیلم‌برداری کرده و مونتاژ آن را به عبدالحمید سپرده و توسط آمریکایی‌ها وایرال شده بود، به‌طور طبیعی این هماهنگی نیاز به یک کارگردان ویژه داشت تا تمامی این ری‌اکشن‌ها را به یکدیگر ارتباط دهد در این صحنه نقش فرقه ضاله بهائیت قابل‌توجه است. این هماهنگی به‌مراتب پیچیده‌تر از شبکه تروریستی جوانان صدای عدالت در زاهدان بود!

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

نشانه‌هایی از پروموشن‌های مسجد مکی پس از اغتشاشات

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اولین بار این ویدئو پس از فیلم‌برداری توسط تکفیری‌ها در اختیار یک گروه سایبری بانام «بلوچ زالبولانی زرمبش» (جنبش زنان بلوچ) قرارگرفته و در اینستاگرام این گروه بارگذاری شده است. نکته جالب‌توجه آنکه در متن آغازین این ویدئو به زبان انگلیسی نوشته بود: «این پیامی برای برداشتن حجاب نیست، پیامی برای حق انتخاب ما است».

در انتهای این کلیپ نیز به بلوچی، کردی و فارسی شعار «زن، زندگی، آزادی» را حک گردیده بود. این خط تحلیلی موبه‌مو با سخنرانی عبدالغفار نقشبندی و نیز عبدالحمید در آغازین روزهای پس از اغتشاشات با موضوع حجاب هماهنگ است. برخی اخبار حکایت از آن دارد که ضرب‌آهنگ‌های اصلی متن سخنرانی‌های عبدالحمید پس از اغتشاشات توسط یکی از رابطین فرقه ضاله بهائیت تهیه‌شده و از طریق یکی از عناصر گروهک نهضت آزادی در اختیار این شخص قرار می‌گیرد.

سه روز بعد از اعلام موجودیت این گروه مجهول در شبکه‌های اجتماعی گروهی دیگر نیز به نام «بلوچ زالبولانی زرمبش» اعلام موجودیت کرده که در پست‌های متعدد خود به آموزش اقدامات تروریستی، نافرمانی مدنی و جنگ مسلحانه پرداخته است. این گروه جدید ادعا می‌کند که به دنبال تصویری جدید از بلوچستان بوده و تجزیه‌طلب است.

بسیاری از فراخوان‌های تروریستی در شهر زاهدان توسط این دو صفحه برنامه‌ریزی‌شده و سکوی آشوب بوده‌اند. «دسگوهاران» دریکی از بیانیه‌هایش در صفحهٔ اینستاگرام خود نوشته بودند که در حال خلق و کشف شیوه‌ها و امکانات جدید برای اغتشاشات است.

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

هر دو صفحه توسط «بنیاد تسلیمی» وابسته به فرقه ضاله بهائیت مدیریت و کنترل می‌شود، بنیاد تسلیمی با عنوان عبدالحسین تسلیمی توسط شورای ۹ نفره مدیران منتخب فرقه ضاله بهائیت در ایران که به نام محفل ملّی بهاییان ایران شناخته می‌شود تأسیس‌شده است.

شعار بنیاد تسلیمی در بلوچستان زنان بلوچستان در ایرانی جدید است که اشاره به تجزیه این استان دارد، در تحلیلی روشن از اغتشاشات در شهر زاهدان تروریست‌های تکفیری خلق صحنه کرده، شبکه بهائیت سکوی نشر بوده و مسجد مکی آن را بازنشر کرده است. این همکاری مشترک سویه جدیدی از رشد و تکثیر تروریست‌ها را نمایش داده و گواه اثرگذاری موساد و رژیم صهیونیستی روی آن است.

مدیر صفحه «بلوچ زالبولانی زرمبش» درباره اهداف و مأموریت‌های فرقه ضاله بهائیت در استان سیستان و بلوچستان گفته است که این شبکه گرچه بیشتر بر تبعیض‌های جنسیتی متمرکز است اما دست بر موضوعاتی گذاشته که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

آن‌ها در این چند ماه از افراد هم‌جنس باز و دگرباش نوشته‌اند، به مسائل زنان سیاه‌پوست بلوچ پرداخته‌اند، نسبت به «تصاحب فرهنگیِ» سوزن‌دوزیِ زنان بلوچ هشدار داده‌اند، «رابطهٔ عمیق بین ناسیونالیسم، مذهب و مردانگی» را نقد کرده‌اند، از «قتل‌های ناموسی» و خشونت علیه زنان نوشته‌اند و تلاش کرده‌اند تا به زنانی مثل فائزه براهویی، کبری هوتی و صنوبر، مادر خدانور لجه‌ای، چهره بدهند.

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

بازسازی دوباره گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زاهدان/ متن سخنرانی‌های هفتگی عبدالحمید را چه کسی می‌نویسد؟ + تصاویر

درباره مأموریت ویژه موساد با ابتکار عمل فرقه ضاله بهائیت یک نکته قابل‌تأمل دیگر نیز وجود دارد، ازجمله آنکه شبکه طرح‌ریزی‌شده به دلیل برخی کنش‌های قومی نتوانسته است به‌صورت علنی و گستره فعال باشد ازاین‌رو در پشت اسلحه تروریست‌های تکفیری چون عبدالغفار نقشبندی و هیجانات عبدالحمید در مسجد مکی پنهان شده است.

دریکی از شعارهای آمده است که باید در دل‌سنگ‌ها روییده و درگذر از زمان پیچیده شد، این جمله اشاراتی خاص در خود دارد. وب‌سایت آسو متعلق به بنیاد تسلیمی نوشته است که در استان سیستان و بلوچستان باید شرایط معمولی را به اقدامات غیرمعمولی تبدیل کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    69 7
    اقایون برا بار چندم میگیم مشکل مهاجران و افاغنه رو حل کنید تا یک بحران امنیتی دیگه درست نشده همین سیستان بلوچستان پره از مهاجرهای غیر قاتونی که تو همین مسجد مکی دارن درس میخونن پرورش داده میشن تا شر نشده این وضعیت درست کنید
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      11 37
      ما خواستار مجازات قاتلان شهیدان عزیز بلوچ در #جمعه‌_خونین‌_زاهدان‌ هستیم
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      13 1
      پاکستان استان کنار سیستان بلوچستان ، جنایتکاران تروریست چه کرده اند آنهم در مراسم میلاد نبی اکرم حضرت محمد ص . اگر شُل بزنیم و مردم توجه شان به اطراف و رفت و آمدها و برخی کارها نباشد . خدای نکرده فردا ممکنه اتفاقی شبیه همین برای هر کدام از ما بیفته . اون جانی که فکر نداره ، براش فرق نمیکنه ، بالاترین تلفات را میخواد . من فرزندم خویشم همسایه دوستم . فرق نداره . همه خانواده و گرفتاری خاص خود دارند . اگر بی سرپرست بشه . چه مصیبتی در پیش هست . لطفا دقت کنید و دوست و دشمن را تمیز و تشخیص دهید . دشمن اگر حلوا بهت پیشنهاد داد نگیر زهر حلائل ه . خوابمون نکنن که همه جوره میبازیم
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      4 4
      مسئولان ما درک درستی ندارند
    • DE ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      11 3
      جواب سوال بالا که برای همه مردم روشن است و آن اصلاح طلبان و یا بقول عام افساد طلبان است. ظاهرأ این بناء ( مسجد مکی )با توافق آل اصلاح طلب و آل سعود سالها پیش ساخته شد و علت تفاوت معماری این ساختمان با مساجد کشور هم اینست که آل های سعود و امارات طراح و نقشه ساخت را دادند... البته هدف از ساختن این بناء برای این روزها بوده که میبینید چطور از آن استفاده میشود،، یعنی آل های خلیج فارس قبلأ سرمایه گذاری کردند که امروز بهره ببرند. اما عبدالحمید ساخته و پرداخته اصلاح طلبان و یا بهتر بگوییم افساد طلبان است که با اطلاعات و تجربه 30ساله از درون نظام تیشه به ریشه انقلاب میزنند و عروسکی بیش نیست و .. این ساختمان که من مسجد نمیدانمش پایگاه تلاقی همه گروههای تروریستی اعم از ریگی و دنباله آنها و بهائیت و صهیونیستها و موساد و سی.آی. اِی و داعش و پانهای باکو و .. هست و بزرگترین خیانت را افساد گران به مردم ایران برای مجوز ساخت این نمای عجیب و غریب را دادند که البته الآن هم خوب ازش استفاده میکنند. عبدالحمید یک بیچاره بی سواد است که تیر و طایفه اش را چه قبل از انقلاب و چه الآن میشناسم و در حقیقت نه اهل علم و .. بودند و هستند و اصلأ چیزی از دین و دیانت اعم از شیعه و سنی میفهمند و نه ادارکی از فرامین خدا و پیامبرش دارند. در حقیقت این شخص بوجود آمد تا سبب شر و اشرار شود که البته این را عالمان دین و دیانت از همه ادیان میگویند. پشتوانه اصلی او البته اصلاح گران دار و دسته آنها است که خود آنها دستشان در کاسه کدخدا و اقمار آنها است.
    • US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      در حال چپاول مملکت
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      ۲۰:۰۸ VPN آلمانی بازم سرکلت پیدا شد اینجا جنگ بین پوتینت واکراین نیست
    • ایمان ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      2 0
      این عبدالحمید کلا مزدوره براش فرقی نمیکنه کارفرما کی باشه یه روز عربستان یه روز اسراییل این پیر خرفت و دور و بریهای مسجد مکی رو یه بار واسه همیشه باید تبعید یا حبس کرد جیش الظلم هم چهار تا موش گدا هستن که روزیشون قطع بشه دوباره میرن سراغ قاچاق مواد و خفه میشن
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    عبدالحمید افغانی رو حصر کنین
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      متاسفانه شیطان بدجور در عبدالحمید نفوذ کرده و ابلیس به این به اصلاح عالم افتخار میکنه. پناه بر خدا
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      وقتی رسانه‌های معاند و مروج خشونت و نفرت خطبه‌های شیطانی عبدالحمید را پوشش کامل می دهند یعنی چه ؟مگه این بشر از منتظری و شریعتمداری بزرگتر است که اینقدر مماشات و مدارا ؟؟؟؟!!!
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      48 16
      عاملان شهادت شهدای جمعه‌ خونین را محاکمه کنید.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      این افغانی رو کی میخواهید بندازیدش بیرون
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      77 38
      کارهای مولوی عبدالحمید مثل عبدالمالک ریگی هیچ سرانجامی نخواهد داشت و او خود مردم ایرانی سیستان جواب محکمی به او خواهند داد.
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      شیطان نفوذ کرده چیه؟ این بابا خود شیطانه.
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 2
      تو خفه شو بیشعور احمق
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    این مردک عبدالحمید رو خودتان بزرگش کردید حالا هم دیر نیست، مماشات رو تمام کنید، عربستان هم گفته در امور داخلی ایران دخالت نمیکند، پس دیگه حامی اصلی اش رو از دست داده
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      32 21
      مدتهاست که غبدااحمیذ کارفررماش اژ سعودی به عرررردوغان تغییر کرده است.
    • پدی ازپیج همسایه IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 5
      هموطن گل و برادر تندروی طالبان مسلکم، چرا با اسم من نظر میذاری؟ به حق الناس و پل صراط اعتقاد نداری؟.من از حق خودم نمیبخشم و از پل صراط پرتت میکنم پایین.
    • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 0
      عزیزک گل بلک واتر داعشی مسلکم.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    56 27
    چه گوشهای بزرگی عبدالحمید دارد
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    63 29
    چرا شهر و بیت المال را آتش می زنند ولی مسجد مکی را کاری ندارند؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    70 37
    حمید اسماعیل زهی پرورش یافته ی طالبان پاکستان تحت نظارت سازمان اطلاعات پاکستان است
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      20 17
      یکبار برای همیشه همشونو آتیش بزنید تموم بشه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    29 17
    شما که میفهمید عبدالحمید اینقدر منافقه چرا جرات بازداشتش رو ندارید
    • عثمان IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      54 18
      عبدالحمید کیه ، ایران با آمریکا داره دست و پنجه نرم می‌کنه ، عبدالحمید که عددی نیست ، حکومت خیلی صبر و حوصله داره ، نمیخواد هزینه زیادی برای پروندن یک خرمگس بپردازد ،
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      23 6
      قاتلان را محاکمه کنید
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      43 19
      صبرکن بادکنک بیشتر باد بشه شدیدتر بترکه
    • DE ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      23 18
      آخه عبدالحمید چشمش از تلسکوپ تیزتره و هرکی بخواد بازداشتش کنه از دور میبینه و میره قایم میشه .
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      41 23
      بخاطر جهل هواداران عبدالخبیث، باید اول جهل رفع شود والا همین هواداران احمق عبداخبیث قارون صفت شهر رو دوباره به اشوب میکش
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      4 0
      تا مردم عادی چهره واقعی طرف رو ببینند این تفسیرهای من درآوردی از دین و مذهب حضور زنانی که رسما در مسجد کشف حجاب کردند صحبت از رسمیت شناختن صهیونیست ها اینکه رسانه های دشمن صحبت های اونو منعکس می کنند مردم اون منطقه مسلمان هستند و شریف اینها رو می بینند و قضاوت می کنند
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    56 33
    چرا دستگیر نمیشه تا این توهین های هر جمعه هم خفه بشه ؟
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      21 14
      قاتلان شهدای جمعه خونین رو مجازات کنید.
    • محمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      15 24
      سلام دیری نخواهد بود که خود به خود به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      13 20
      ایشان اکنون به دست خود مشغوا رسوایی خود است!!! میوه که خوب رسید خودش از درخت می افته! آن روز دیر نیست.
    • آسکانی DE ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      شما یه توهین رو نام ببر ...بجز واقیعت های منطقه چیزی دیگه ای نمیگه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    7 17
    دندان چرکین خراب مایه فساد بدن را میکنن میاندازند تو سطل .
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    10 7
    لعنت خدابرعبدالهویج نوکر موساد
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    7 2
    همه میدانند دشمنان این مرز و بوم . استقلال شرف عزت آزادگی آبادانی و پیشرفت ما را نمیخواهند .
  • US ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 3
    خيلي جالبه!
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    10 2
    خاک بر سر آتهایی که دنبال ریگی ها هستند طرفدارانش در اینستا گرام فعال شدن
  • DE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    11 14
    عبدالشیطان رو اعدام کنید باور کنید خیر وصلاحه
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 6
    آقای عبدالحمید را جریان اصلاحات در کشور گنده کرد و حامی فعلی ایشون هم جریان اصلاحات هست
  • حسین IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 11
    اسراییل وفرقه بهاییت چقدر در کشور ما قدرت ونفوذ دارند.ببین قدرت اونها در کشور خودسون چقدره؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      2 3
      مشکلات و ایرادت مدیریت در کشور رو به گردن دیگران نندازید!اگر با مردم رفتار درست میشد و مردم حداقل های زندگی رو داشتند هیچ اتفاقی نمیافتاد..
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    10 9
    این عوضی ها رو سر جاشون بنشونید،
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    5 8
    امیدوارم بخدا صلح باصداقت کل کشورفراهم شودحطادرجهان تروریستهاهم یاانسان شوند اگرقبول نکردن فقط سرکوب
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    7 4
    قدیمی گفته مرگ یکبار شیون هم یکبار . بمنظور پاکسازی و جارو و شستن و تنظیف محیط با یک اقدام وسیع و درخور و با نقش ویژه و همکاری مردم و اهالی محل
  • US ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    6 7
    عزیزم این همه صغری کبری نمیخواد. بلوچستان نقطه شروع مسیر شمال جنوب پروژه اتصال هندوستان به آسیای میانه و روسیه است نقطه انتهایی هم مرز آذربایجان با ارمنستان و باکو است. الان در هر دو نقطه برای شکست پروژه بلوا به پا کردن. بنابراین تمام کشورهای ذینفع در این پروژه باید برای تامین امنیت و اجرایی شدنش هزینه کنن. هندوستان و روسیه باید حد اقل هزینه برخی ادوات نظامی سنگین و نظارتی رو بدن و ایران هم تامین نیرو و حقوق و لجستیکی رو بعهده بگیره. اینجوری قائله زیاد بزرگ نمیشه.
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 9
    چرا این عبدالشیطان رو مجازات نمیکند مگه این مردک ریاکار کیه
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    3 6
    خوب قاضی و دادگاه و هیعت منصفه رو واسه همین موارد گزاشتنه ..هیچ کس حق نداره به کسی دیگه بدون مدرک و فقط با طرح مواردی همچون شنیده ها حاکی است یا یا برخی فک میکنند یا ما حقیم و او باطل واسه خودش قاضی بشه ..ملت ایران اعم از بلوچ و لر و ترک برادر و حامی قانون و عدالت هستند .
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    6 8
    دیگرمماشات بسه واسه استان خوب نیست با کاراش همه چیز مردم روبه سخره گرفته
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    7 10
    عبدالحمید بد قماری را شروع کردی که هر دو طرف آن بازنده هستی
  • سیدحسن IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    4 4
    اینا رو میدونیم، علت مماشات مسئولین رو نمیدونیم؛ می ترسید؟ مصلحت سنجی میکنید؟ بخدا اگر کوتاهی کنیم در خون های فتنه این پست فطرت رذل دخیلیم
  • جاوید ایران اتمی CZ ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    8 11
    اومدم دو تا موضوع رو بگم، اول اینکه عملکرد حکومت در ۲۵ شهریور عالی و بی نقص بود، جوری عالی رفتار شد که حتی یک نفر هم نتونست خوراک تبلیغاتی برای رسانه های مزدور خارجی درست کنه، توی سقز هم حتی یک نفرتجمع نکردیعنی میتونم از بیست امتیاز بیست کامل رو بدم. موضوع دوم موضوع ورود بی حساب کتاب افغانها به ایرانه!! اصلاً به این موضوع اکیداً مهم فکرکردید؟؟؟؟ اخیراً فیلمی منتشر شده از ورود بسیار زیاد افغانها به ایران!! اصلاً متوجه عواقب شدید این رویداد هستید؟؟ متوجه زادو ولد اینها هستید؟؟ متوجه موضوع اساسی تغییربافت جمعیتی کشورهستید؟؟ متوجه به خطر افتادن اکثریت ایرانی در ایران هستید؟ نمیترسید روزی تعداد اینها به حدی زیاد بشه که خود ماایرانی ها از اکثریت خارج بشیم وادعای مالکیت و حق آب و گل کنن؟؟؟؟ متوجه تغییر بافت مذهبی ایران از تشیع به غیره هستید؟؟ روزی برسه ایران اکثریت شیعه بودن رو ازدست بده تکلیف چی میشه؟؟؟؟ متوجه افزایش خطرات اقدامات تروریستی از جانب افراط گرایان سنی هستید؟؟ این وضعیت خیلی ترسناکه چرااااا دربارش فوری فکری نمیشه؟؟ این وضعیت یه تهدید بزرگ امنیتی محسوب میشه چرا حکومت در خواب هست؟؟؟؟ چرا جوری دراین موضوع رفتارمیشه که انگار ایران بی صاحب هست هرکسی داره وارد کشورمیشه!!؟؟ من امتیاز صفر رو درباره این موضوع فوق حساس و مهم به عملکردحکومت میدم.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      1 1
      برای اینکه مسئولان کار مهمتری دارند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    5 9
    آماده هر گونه فداکاری برای پاکسازی این تروریست ها از بزرگ تا کوچکشان هستیم برای ایران و برای اسلام ناب محمدی
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    7 9
    این حتی نمیزاره زنان ب مسجد مکی برا نماز بیان نشسته برا خودش چرت میبافه مزدور
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 9
    خدا لعنتش کنه و مثل صدام و عبدالمالک ریگی خار و ذلیلش کنه
  • ss FR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    10 15
    لعنت خدا و پیامبر خدا وائمه معصومین و ملائکه هرلحظه بروجود ناپاک وخبیث عبدالحمید اسمائیل زهی شبهه فرزند شیطان وهمه ی دوستان وحامیانش
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 12
    در حالی که اغلب مردم در سیستان و بلوچستان وضع اقتصادی خوبی ندارند اما این شخص مسجدی ساخته مثل قصر و با ده ها خودرو شاسی بلند رفت و امد میکند.
  • FR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    7 7
    نقشبندی که دستگیر شده بود یا فراری شده به کشور همسایه ؟
    • محمد IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      2 1
      سلام آنکه فراری شده و در گروهک ریگی است بچه اش است
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    11 13
    عبدالشیطان چرا دستگیر نمیشه؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      6 6
      چقد تابلوه این منفی ها رو یک نفر داده .احتمالا از طرفدارای عبدالشیطانه
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 3
      ۱۶:۱۵ نگو منفی ها بگومثبتا وکامنتا خیلی تابلوهه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 3
    در مرحله اول نباید بهانه به دست دشمن داد
  • بهنام IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    2 2
    تروریسم در سایه فقر و جهل و تبعیض و اعتقادات ناسالم چه مذهبی و چه قومی و ملی رشد می کند
  • باربد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    12 2
    بازسازی رو شما خودتون دارین میکنین که گله گله افغانی دارین میریزین تو کشور
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    9 4
    مقصر خود ایران میباشد با آزادی های زیادی که به این ضد ایرانی تجزیه طلب داده،شما عربستان رو ببین طرف حرف میزنه، گردنش رو میزنن ما چی ؟؟؟
  • وعده صادق IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    4 4
    هچقدر هم شما منفعلانه عمل کنید درباره دست نیابتی انگلیسی یعنی آی اس آی پاکستان که حامی این دارودسته در ایران هستند ، خداوند از کشور امام زمان حمایت میکند
  • مجید IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    5 5
    من فکر می کنم نظام به درستی اجازه می دهد که این عبدالخبیث به سخنرانی هایش ادامه دهد، چون این بهترین کاری است که بی سواد بودن، کودن بودن، مزدور بودن ، خارجی بودن وی برای همه دنیا مشخص می شود آخه خیلی وقت نیست که ماهواره ها سخنانش را پخش می کنند، برای روشن شدن چهره نورانی و مقدس جمهوری اسلامی ، چه دشمن خبیث تری از عبدالحمید اسماعیل زهی میتواند این ماموریت را انجام دهد.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    6 4
    سلام امروز عصر رفتم بازار مولوی افغانی‌ها کالفراش المبثوت جولان‌می‌دادند
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    5 7
    ما مردم ایران سر تعظیم فرود میاریم برای این همه شجاعت مردم سیستان و بلوچستان. زنده باد ازادی و دموکراسی.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      5 3
      بنام ایران هرکس بر علیه دولت مرکزی هزاران ساله ایران که اکنون در تهران است باشد باید نابود شود. زنده باد ایران قوی
    • DE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 4
      فتنه گری واشوب وبرادر کشی شجاعت و دموکراسی نیست
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      4 5
      منتظریم فرمان بیاد تا کمتر از ۲۴ ساعت عبدالحمید صهیون را به ارابه ببندیم و در زابل بچرخانیم
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 4
    پس کی اعدام میکنید؟!
  • من غدیریم IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 3
    بزرگترین حامی تروریست دنیا و محل استقرار آن در کشوری بنام پاکستان و افغانستان که سازماندهی و برنامه ریزی میشوند برعلیه نظام جمهوری اسلامی،
  • راجی از سه راه جوبشور IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 3
    تالار گفتگوی سایت های بورسی سهامیابی و ره آوردی۳۶۵ را هم ببندید پر است از توئیت های هتاکانه و ساختارشکنانه و دعوت به آشوب و براندازی و تبلیغ مسموم علیه نظام. اگر وقت کردید البته...
  • حمید ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 3
    عبدالپلید شیطان زهی نوکر و الت دست صهیونیستها.همراه داعشی ها.حامی ترویستها.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 1
    مولوی عبدالحمید تحت فشارمردم
  • US ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    چند نفر
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    این تروریست‌های خر نفهم بجای ترور مردم بی گناه باید چهار تا معاونان مسول دزد ایرانی را به درک واصل کنند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    کاری کنید مردم حس کنند در میوه فروشی های ازاد نظارتی وجود دارد .مجبور کنید میوه فروشی ها فاکتور قیمت و کیلو و قیمت کل را حتما به خریدار بدهند . نه اینکه اجبار کنید فقط با یک قیمت خاص فلان میوه را بفروشن بلکه فقط فاکتور کامل خرید را بدهند : کیلو و قیمت هر کیلو که دستی وارد می کنند و قیمت کل
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    عکساشون چطور گردن کج کردن و چهره مظلوم می گیرند. اینا هموناییند که سر برادر خودشان را هم می برند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    عبدالحمید برای صهیونیست ها دم تکون میده تا جلوش استخون پرت کنن
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    عدم اقدام به موقع علیه فتنه گران نشانه ترس، بی درایتی و کودنی است!!!!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اگه مولوی مزدور است یا خلافکار هست یا قانون شکنی میکنه بلخره هر چی ،برابر قانون برخورد و مجازات گردد ، بحث کردن و مطلب نوشتن بر علیه ایشان نشانه بزرگی و قدرت ایشان و ضعف حکومت و نظامه ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس