کد خبر 1478775
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
تمدید مهلت ثبت‌نام خرید خودرو داخلی برای عده‌ای محدود

نظرات مختلفی که از سوی مسئولان شورای رقابت، وزارت صمت و دولت درباره افزایش یا ثبات بهای خودروهای داخلی اعلام می‌شود نشان از ناهماهنگی در این مسئله دارد .

به گزارش مشرق، سه‌شنبه هفته گذشته شورای رقابت با اعلام تصویب افزایش قیمت خودروهای داخلی در این شورا، از اعلام رسمی درصدهای افزایش خودداری و توپ را به زمین وزارت صمت فرستاد.

«اسماعیل شجاعی»؛ سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: نکته اول اینکه شورای رقابت قیمتی اعلام نمی‌کند؛ شورای رقابت سیاست‌های کلی را تنظیم و دستورالعمل را به سازمان حمایت ارسال کرد و این سازمان نیز محاسبات را انجام داده و نتیجه را به کارگروه خودروی شورای رقابت ارسال کرد.

او افزود: کارگروه خودرو با بررسی این محاسبات و تصویب در صحن شورای رقابت، نتیجه نهایی را به وزارت صمت ابلاغ کرد. بنابراین وزارت صمت مسئول اعلام قیمت است. البته ما سقف قیمتی در نظر گرفته‌ایم و وزارت صمت می‌تواند پایین‌تر از قیمتی که ما ابلاغ کرده‌ایم را تعیین و اعلام کند.

سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: به عنوان مثال اگر شورای رقابت برای خودرویی مجوز افزایش ۷۰ درصدی داده باشد اما وزارت صمت تشخیص دهد که این خودرو باید ۳۰ درصد افزایش قیمت یابد می‌تواند نظر خود را اعمال کند. بنابراین ما عددی را اعلام نمی‌کنیم. البته وزارت صمت نمی‌تواند از سقف مدنظر بالاتر ببرد اما می‌تواند قیمت را پایین‌تر اعلام کند. متوسط افزایش قیمت هم حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد خواهد بود.

قیمت‌های دیگری از شورا «محمود دودانگه»؛ نایب ‌رئیس ‌شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا اما درصدهای دیگری اعلام کرد. او تصریح کرد که میانگین افزایش قیمت خودروها را ۴۰ درصد، محصولات سایپا را ۳۵ درصد و ایران خودرو را کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود.

شورای رقابت، چند اطلاعیه هم صادر کرد اما از اعلام رسمی قیمت‌ها خبری نشد تا مردم همچنان سردرگم بمانند. پیش از این هم امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر اینکه متولی و نهاد تصمیم‌گیر برای قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ، شورای رقابت است، گفته بود: خودروهایی که در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شده و به فروش می‌رسند بر اساس قیمتِ روز اعلامی توسط شورای رقابت خواهد بود.

آثار تورمی افزایش قیمت خودرو

بازار در انتظار اعلام خودرو به سر می‌برد که خبر مخالفت معاون اول رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودروهای داخلی در عصر پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه منتشر شد. محمد مخبر در نامه‌ای خطاب به رئیس ‌شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در شرایط فعلی شد و افزود: قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه‌شده در جلسه اخیر شورای رقابت افزایش غیرمتعارف داشته که آثار تورمی دارد.

در نامه معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت‌ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری مذکور اقدام گردد.

«اسماعیل شجاعی»؛ سخنگوی شورای رقابت اما در واکنش به نامه مخبر مبنی بر تجدیدنظر در مصوبه افزایش قیمت خودرو، از موضع بالا درآمد و با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوه‌ای است و مصوباتش لازم‌الاجراست و به وظیفه خود عمل کرده‌، افزود: دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت مجری است و این دستگاه باید واکنش لازم را نسبت به اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، ادامه داد: شورای رقابت سقف قیمت‌ها را براساس دستورالعمل اعلام کرده ‌اما اجرای آن متوجه چارچوب‌ها و سیاست‌گذاری وزارت صمت است.

سخنگوی شورای رقابت، افزود: باید به بهره‌وری و کاهش هزینه‌های سربار هم در واحدهای تولیدی توجه کرد اما نکته مهم این‌جاست که بخشی از سهام خودروسازان در بورس است و نباید آنها با زیان روبه‌رو و به سمت بازارهای دیگر بروند که این‌ موضوع خود اثرات نامناسبی را خواهد داشت. زیان انباشته علاوه‌بر اینکه تولید را متوقف می‌کند منجر به توقف عرضه نیز می‌شود و درنهایت تورم چند برابر افزایش می‌یابد.

مسئولیت‌ناپذیری شورای رقابت!

گفتنی است، اگر قرار بر حذف قیمت‌گذاری دستوری باشد هیچ نهادی نباید به آن مبادرت کند و قیمت خودرو باید در بازار عرضه و تقاضا تعیین شود. البته این به شرطی است که واردات خودرو یا تولید تحت لیسانس خودروسازی‌های خارجی در کشور در کنار خودروسازی داخلی، آزاد و واقعا خصوصی شود؛ رویه‌ای که در چین، آمریکا، فرانسه، روسیه و دیگر کشورهای قدرتمند سیاسی جهان معمول است نه اینکه وزارت صمت و شورای رقابت به نمایشگاه‌داری و قیمت‌گذاری خودرو مشغول شوند.

شورای رقابت از یک طرف بر افزایش قیمت خودرو اصرار دارد اما حاضر به پذیرفتن مسئولیت آن نیست و وزارت صمت را در بالا بردن یا ثبات قیمت‌ها دارای اختیار اعلام کرده است! این شورا هم در سال ۱۴۰۱ در توقف عرضه خودروها در بورس کالا دخالت کرد که به گفته رئیس ‌بورس؛ موجب زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به سهامداران شد.

با این‌حال سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: شورای رقابت چارچوب قیمت‌ها را تعیین کرده است که وزارت صمت می‌تواند آن را اعمال نکند اما اگر دولت می‌خواهد قیمت خودروها ثابت بماند می‌تواند یک ردیف بودجه پیش‌بینی کند که از شرکت‌های تولیدکننده حمایت و زیان جبران شود.

شجاعی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت‌ها به وزارت صمت ابلاغ شده است یا خیر نیز تصریح کرد: قیمت‌ها روز چهارشنبه به وزارت صمت ابلاغ شد و اسناد موجود هم این موضوع را تایید می‌کنند.

این در حالی است که امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود اعلام کرد: همکاران رسانه‌ای از وزارت صمت پیگیر مصوبه شورای رقابت بودند. قاعدتا مسئولیت زمان و نحوه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی هر تصمیمی با نهاد تصمیم‌گیر (شورای رقابت) است و در گذشته هم، چنین بوده است. ضمن اینکه تاکنون مصوبه‌ای هم به وزارت صمت نرسیده است.

آمادگی بر تغییر مصوبه در عین ناهماهنگی

در راستای نامه خودرویی معاون اول رئیس‌جمهور به شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای همکاری با این شورای اعلام آمادگی کرد و افزود که مذاکرات با اعضای شورای رقابت در این زمینه را آغاز کرده تا تصمیمی درباره خودرو اتخاذ شود که صرفه و صلاح مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیده شود.

همچنین محمود دودانگه؛ نایب ‌رئیس ‌شورای رقابت از موضعی همدلانه تاکید کرد که نامه معاون اول رئیس‌جمهور در کارگروه خودرو و همین‌طور شورای رقابت طرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

شجاعی؛ سخنگوی شورای رقابت هم درباره احتمال اصلاح مصوبه افزایش قیمت خودرو، گفت: این موضوع بستگی به نظر اعضای شورای رقابت دارد. البته مصوبه شورا که ابلاغ شده تغییر نمی‌کند اما ممکن است شورا تصمیم دیگری براساس شرایط جدید بگیرد که در جلسه امروز شنبه مطرح می‌شود.

اظهارات فوق نشان‌دهنده ناهماهنگی در شورای رقابت بر سر تعیین و اعلام قیمت خودرو است. با این‌حال قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت هم ضمن اشاره به برگزاری جلسات این سازمان (وزارت صمت) و شورای رقابت به جهت بررسی مسائل تورمی افزایش قیمت خودرو، از بررسی مجدد مصوبه اخیر شورای رقابت از منظر تورم‌زایی در این جلسات خبر داد.

لزوم توجه دولت به فرمان رئیس‌جمهور

پینگ‌پنگ مخبر و شورای رقابت با ورود وزارت صمت، وارد یک بازی سردرگم‌کننده برای مردم و خود مسئولان شده است. نکته این‌جاست که صنعت خودروی ایران یک دستورالعمل اجرایی در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تحت عنوان فرمان هشت ماده‌ای رئیس‌جمهور به وزیر صمت دریافت کرده که معاون اول را از دخالت در سیاست‌های خودرو و قیمت‌های دستوری برحذر داشته است.

پاسکاری میان وزارت صمت، شورای رقابت و معاون اول رئیس‌جمهور موجب ناراحتی مردم شده است. نظرات مختلفی که از سوی مسئولان این دستگاه‌ها درباره افزایش یا ثبات بهای خودروهای داخلی اعلام می‌شود نشان از ناهماهنگی در این مسئله دارد و اختلافاتی که باید در جلسات کارشناسی، مطرح و حل و فصل شده و خروجی واحدی بیرون بیاید به سطح جامعه کشیده می‌شود. مانند خودرویی که چند راننده دارد اما مسیر هیچ‌کدام با دیگران همراستا نیست.

این وسط مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با ورود خودروهای سواری کارکرده مخالفت کرده است. حال آنکه می‌توانست مجلس و دولت را موظف به تعیین شرایط کند. به عنوان مثال آنها را وادار کند درباره سن، میزان مصرف سوخت و... خودروها دستورالعمل دقیقی تنظیم کرده و ارائه دهند.

مردم در انتظار یک تصمیم واحد از دستگاه‌های حاکمیتی در موضوعات مختلف از جمله قیمت و واردات خودرو هستند. تصمیمی که منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده را توامان در نظر بگیرد و در مهار تورم و رشد تولید، یاری‌رسان کشور باشد. هر چند که بهتر است دولت و دیگر نهادها پای خود را از صنعت و بازار خودرو و اغلب عرصه‌های اقتصادی بیرون بکشند و به نظارت، حمایت و مداخلات کارشناسانه مقطعی بپردازند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 0
    اتفاقا هماهنگی خاصی بین مسئولان در جهت مافیای خودرو مشاهده میشود. منافع جمعی خاص و رانتی در افزایش قیمت و گرانی خودرو مشهود است
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      در این دو تا دکان مافیا رو ببندید، از خارج ماشین وارد کنید. تلفات جانی کمتر، مصرف سوخت کمتر، هوای پاک و رضایت مردم رو به همراه داره.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      چرا مسیولان ضعیف بالاخص مخبر و فاطمی امین و خاندوزی کنار نمیرن؟ باید زور بالای سرتون باشه؟؟؟
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 0
    این فیلم ها بازی نکنید اعضای شورای رقابت توسط مجلس قوه قضاییه و دولت انتخاب می‌شوند چه کسی باور می‌کند این چرندیات
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 0
      سیاه بازی هست مشرق خودتم میدونی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 1
    دروغ این مسائل نخورید این جنگ زرگری برای این است که پول‌های بلوکه شده مدت زیادتری در حسابها بماند ناف این حکومت با دروغ تزویر و ریا و بی عدالتی گره خورده
  • رضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 0
    شورای محترم رقابت و مسابقه در افزایش قیمت خودرو (دزدی حرفه ای) - دولت و مجلس سر ته یک کرباس هستند
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      اقای مخبر و فاطمی امین هر چه زودتر استعفا بدن.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      یعنی همین قدر ذهنت کار نمیکنه که اگه استعفا بدن خب کی میخواد بیاد؟ سیستم باید درست بشه.
  • عفف IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    26 2
    دولت رییسی عین دولت روحانی شکست خورده
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      8 0
      بطرز باورنکردنی قیمت ماشین حتی باهمین قیمتهای وحشتناک ارز چندبرابرقیمت واقعی مطرح میشه عجیبه که هیچ کاری هم برای برگشت قیمتها به قبل صورت نمیگیره دولت ومجلس هرروز نظاره گر قیمتهای عجیب ورعب اور ورکوردهای خنده دار قیمتی هستن ماشینها همه باید به زیر 100 میلیون برسه ماشین درهمه دنیای کالای مصرفی هست نه سرمایه ای مگه میشه بدون هیچ برنامه وطرح مشخص بازارراداددست یکسری دلال ومفت خور تاانها قیمتها راتا400درصد هم بالاببرند
    • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 4
      دولت روحانی موفق ترین دولت بود علی رغم مشکلاتی که واپسگراها براش بوجود آوردند ولی موفق بود
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      همه تون جمع کنید برید بگذارید چند تا متخصص کاربلد بیاد سر کار
  • یاور3 IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    7 0
    دقیقاً عکس بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال 1402 عمل می‌کنند. ایشان می فرمایند: مهارم تورم؛ و این از خدا بی‌خبرها، قیمت‌های این قوطی حلبی‌ها را افزایش می‌دهند و باعث تورم در تمام سطوح اقتصادی کشور می‌شوند. درب این آشغالدونی مونتاژکاران را گل بگیرید. مانند واکسن کرونا یک حرکت عظیم انجام دهید و واردات خودرو را آنقدر افزایش بدید تا عرصه و تقاضا متعادل شود. عزیز بزرگواری می‌گفت: اگر کارخانه‌های مونتاژکاران را اگر دولت تعطیل کند؛ با واردات با حساب و کتاب خودروی با کیفیت خارجی حتی دست دوم، می‌توان از پول صرفه جویی از پول بنزین و بیمه تصادفات و هزینه‌های تعمیرات این خودروهای آشغال مونتاژی، حقوق کارگران بیکار شده این کارخانجات مونتاژکاران ناپاک را تا زمانی که آن‌ها در جاهای دیگر مشغول به کار شوند، پرداخت کرد. منتها متأسفانه این‌ها در حاکمیت نفوذ دارند؛ در مجمع تشخیص، در مجلس و در دولت نفوذ و حضور دارند و اجازه نخواهند داد این امر تحقق پذیرد.
  • سلام ودرودخدابه شهدا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    همه اینهارابایدبیرون کنندواختیارتام به سپاه مردمی دهندسپاهی که موشک میسازی این خودروهای بی کیفیت برایش چیزی نیست.همه این خودروهامشکل کیفیت دارندازرنگ تامشکلات فنی
  • طاها IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    21 5
    ایناهمش کلاه گذاشتن سرمردم هست ک پولاشون بلوکه شده توبانک هافقط بخاطرسودبیشترهست که ازپول های مردم نصیبشون بشه وگرنه این پاسکاری هاهمش برنامه ریزی شده هست
  • عبدلله.عزیزی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    شما‌مردمه نادون فرض‌کردید‌مردمه بیچاره کردین
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    فعلا
  • علی‌محمود IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    در‌هر‌کاری‌باید‌سواد‌آن‌کار‌یاسمت‌راداشته‌باشی‌که‌متاسفانه‌ریس‌وروسای‌کشور‌ما‌ندارن،به‌همین‌خاطر‌هست‌که‌عقب‌افتاده‌ایم.والسلام!!@
  • صادق US ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 0
    سلام تا حالا خودرو وارداتی نداشتیم و به مردم به حمایت از تولیدکنندگان تحمیل کردین در صورتی که با ۲۰۰یا ۳۰۰میلیون تومان در حوزه کشورهای خلیج فارس می‌شود با خودروی ایمن و به روز خریداری کرد دلسوزی ما باعث شد شرکت‌های داخلی از مردم سواستفاده کنند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چقدر عالی و خوب ممنونیم که این قدر خوبید
  • احمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    با سلام چرا باید از جیب بیت المال به دلالان و ثروتمندان رانت داده شود. مگر نیاز مردم الان خودرو است که زیان خودرو ساز از جیب همه برود و دلالان و ثروتمندان خودرو ارزان سوار شوند.
  • مردم عادی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام چرا باید از جیب بیت المال به دلالان و ثروتمندان رانت داده شود. مگر نیاز مردم الان خودرو است که زیان خودرو ساز از جیب همه برود و دلالان و ثروتمندان خودرو ارزان سوار شوند. چرا خودروهای ایارن خودرو در بازار 800 میلیون باشد ولی ثروتمند و دلال آن را 200 بخرد. من میگم باید همه چیز واقعی باشد تا خودرو از کالا سرمایه ای خارج شود. درآمد حاصل هم در اشتغال و مسکن ملی هزینه شود. دولت و مجلس نباید به فکر اغنیا باشند. همه چیز گران شده است و این عادی است بعد واقعی شدن قیمت تقاضا کاذب کم می شود.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    یکی از اعضای شورای رقابت سر قبر شاه رفت چرا بر نمی دارنش
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    دولت با این کارش داره برا خودش مخالف جمع میکنه،مسولین برن کشورهای با جمعیت ۸۵ میلیون بیشتر رو ببینن چطوی زندگی میکنن چطوری مسکن ماشین میخرن بیان اجراش کنن
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 0
    این موضوع دقیقا همانند افزایش حقوق کارگران هست ۲ماه وعدهای الکی دادند اخرش شد همونی که دولت میخواست.حالا هی بحث گرانی یا ارزونی خدرو هست اخرش گرون میشه وسر بند کنیه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 0
    به امید 1 میلیاردی شدن قیمت پراید
  • حمید IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 0
    وقتی مردم در نظر مسئولین هیچ باشند نتیجه اش میشه همین
  • ناشناس US ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    خدا از هیچ کدومتون نگذره
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    سلام آیا شما که می‌گویید ضرر دارد و خودرو ساز سود نمی‌کند من حاضرم نمایندگی تحویل بگیرم وهمین قیمت فروش سال ۱۴۰۱ تولید کنم وبا این قیمت تا پایان سال بفروش برسانم و هیچ گونه ضرری نداشته باشم
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    بلهههه اینجوریاس تا وقتی سواری بدین سوارتون میشن!
  • سبحان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    بخدا قسم مردم مسخره کردن مسولان بی اورزه‌ بی کفایت مفت خور
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    تو رو خدا خودرو رو گرون نکنید بعدچند سال قرعه کشی تازه امیدمان به این طرح یکپارچه بود که بلاخره ماشین دار میشیم اگه گرونش کنید آخه از کجا بیاریم بقیش رو بدیم لطفا به فکر مصرف کنندم باشید
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 1
    ﻓﻘﻄ ﺷﻌﺎﺭ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ ﺷﺪﻩ ﺳﺎﻋﺘﻲ ﻗﻴﻤﺘﻬﺎ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻴﺴﺖ
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    همتون دزدید.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    آدم حالش بهم میخوره
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    قرار بود خریدار واقعی را شناسایی کنید که کردید. الان دیگه چرا پول مردم را گرو گرفتید و دارید امروز و فردا میکنید؟! آقا لطفا این همه پول مردم که بلوکه کردید را آزاد کنید. هر وقت موفق شدید به یک توافق برسید بر سر قیمت خودرو مردم را خبر کنید. اینطوری که همه ما با این سرعت افزایشی تورم بدبخت شدیم. همین 100 تومن هم هر روز بی ارزش تر می شود. هیات من الظله!!!
  • Ali IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    مسولان که مافیا هستند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    جناب مخبر چرا به شورای رقابت نامه نوشته؟ مگه شورای رقابت نگفته سقف افزایش رو اعلام کرده و وزارت صمت میتونه کمتر از قیمت شورا افزایش قیمت بده؟ خوب آقای مخبر به جای شورا میتونست به صمت نامه بزنه که درصد کمتری افزایش اعمال کنن! فرا قوه ای هم نیست و زیرمجموعه دولته و مجبوره اطاعت کنه! دولت محترم لطفا این سیاه بازی ها رو جمع کنید مردم میفهمن.
  • دوستی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    هروقت بازار خودرو صاحب پیدا کرد کشور هم درست میشود تا زمانیکه مملکت بی صاحب و هرج و مرج هست همین هست خودرو روزی ۵۰ میلیون بالا میرود شاخص بارزی بر بی صاحب بودن اقتصاد کشور هرکسی هرکاری که دلش میخواد میکند رئیسی هم از اولش تعطیل بود اینم روش این اوضاع همه چیش بر ملت بیچاره تحمیل شده
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    این دولت کجا تونسته تصمیم قاطع بگیره که ایجا دومیش باشه
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    افکار و تربیت شدگاه گروه اقتصادی در تمام دولت های 40 ساله ایران از یک طیف بوده وهرچه خواسته اند کرده اند هرسال حضرت اقا و مسولین مردمی کمر به اصلاح ان گرفته ولی موفق نشده اند چون وابسته غرب و تحت حمایت علنی و پشت پرده مافیای اقتصاد حاکم در ایران هستند تا ساختار اقتصاد عوض نشده و تربیت شدگان سردارن سازندگی دستشان کوتاه نشود هیچ رخدادی به نفع مردم به ثمر نخواهد رسید
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    خوش بحال کارگر
  • محمود هدایتی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ما طاقت دیدن و شنیدن قیمت های نجومی گاری سازی شما رو داریم سالهاست که مجبور به تحمل هستیم راهی نداریم
  • محمود هدایتی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ما طاقت و تحمل شنیدن قیمت های نجومی گاری سازی شما رو داریم .خجالت نکشید اعلام کنید .راحت باشید
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    دولت بی کفایت
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ماشین که سال 96 حدود 10 هزار دلار بوده الان شده 16 هزار دلار... ماشین 40 میلیونی شده 800 میلیون... یعنی اگه معادل دلار گرون میشد باید 500 بود البته کارخانه هم قبول دارد قیمت بازار حبابی است... قیمت های کارخانه خیلی پایین است قیمت های بازار خیلی بالاست.. به کارخانه اجازه بدهید به قیمت تعادلی بازار را درست کند به همان قیمت سال 96 به دلار.. مثلا ماشین 40 میلیونی 96 بشود 500 میلیون یعنی 300 تومن ارزان تر از بازار...
  • امید IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    فقط میخام بگم خجالت بکشید مردم دارن گدای می کنن تو نون شب ماندن شما هرروز گرون گرون خسته شدیم
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    اخیرا طی شش ماه اخیر متوجه شدم یک فرد که عمدتا خانم هست خودروهای ایران خودرو کارخانه ای را با همان قدر افزایش حواله ای میفروشد و این جور که پیداست عوامل خود خودروساز و عامدانه با اطلاع برای خودش دلال در شهرها دارد و هر روز حداقل هزار خودرو هر کدام دویست میلیون تومن سود میفروشد و چرا تابحال سرباز امام زمان عج و غیره متوجه نشدند؟ این جور که خریدار میگفت فردی بانفوذه و هر کسی را قبول نمیکند و میترسد ولی پشتوانه دارد. مسلمان نباید با تقیه کردن اینجوری دزدی کند و ربط دهد به خدا بلکه باید سریع گردنش را بزنند و حلاله
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    سنگ تورم توسط شورا و مجمع انداخته شد.مشکلاتش نصیب مردم.منافع برای خودرویی ها و دوستان حامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس