کد خبر 1478042
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
خروپف چرا ایجاد شده و چگونه درمان می‌شود؟

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آپنه یا قطع تنفس به علت تغییرات ساختار بینی، حلق و حنجره و یا پرخوری شبانه، چاقی اتفاق می‌افتد که در بعضی از موارد به حدی است که صدای تنفس به صورت خورپف اتفاق می افتد.

به گزارش مشرق، منوچهر فاضلی، متخصص گوش و حلق و بینی در توضیح ابتلا به «آپنه» یا قطع تنفس، اظهار کرد: اکسیژن و اکسیژن‌رسانی برای آپنه یا قطع تنفس جزء ضروریت‌های زندگی است.

وی ادامه داد: بی‌آبی و بی‌غذایی می‌توان تا چند روز تحمل کرد ولی تنفس به لحظه و دقیقه برمی‌گردد؛ قطع تنفس به‌خصوص در هنگام خواب معضلی است که برخی افراد با آن مواجه هستند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در توضیح علائم آپنه، افزود: آپنه با گرفتگی، قطع تنفس و پرخوری شبانه اتفاق می‌افتد که در برخی از موارد به ساختار بینی، حلق، حنجره و گردن و و در بعضی دیگر از موارد به چاقی و علل عصبی برمی‌گردد که در بعضی از موارد به حدی است که صدای تنفس به صورت خورپف اتفاق می‌افتد.

وی گفت: در مواردی که به ساختار بینی برمی‌گردد باید حتما بررسی شود تا اقدامات تشخیصی انجام شود تا از تأثیرات که روی میزان افت اکسیژن، قلب، مغز، ضربان قلب و سیستم فشار خون می‌گذارد، پیشگیری شود. تشخیص آن بسیار ساده است حتما افراد با خورپف و افت تنفس به پزشک مراجعه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    1 0
    برسونید به ربع پهلوی
  • متفکر IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است پزشک محترم و گرامی لا اقل طبقه بندی آپنه را از نظر فوق متخصصین ENT و مغز اعصاب و ریه و نای انجام می دادید . ۳۰٪ مردم از آپنه رنج می برند ولی در بسیاری از استان ها کلینیک خواب ندارند. لااقل می توان از یک اطاق اجاره ای هتل ها در موارد غیر پیک مسافر به عنوان کلینیک خواب استفاده کرد
  • علی IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    نظریه پزشک برای درمان خورو پف بسیار مسخره بهپزشک مراجعه کنید هاهاها
  • CN ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    وای چقدر اطلاعات مفید و چقدر راهکار برای درمان!!!
  • بچه آبادان DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    اختمالا خروپف واژه ی روسی است چون ولک خیلی شبیه خروشچوف است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس