کد خبر 1477889
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
درخواست ترکیه از رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن تجاوزات

وزارت خارجه ترکیه حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در ماه مبارک رمضان و تعرض به مسجدالاقصی را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ترکیه یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و دستگیری تعداد زیادی از فلسطینیانی را که به مصلای «القبلی» پناهنده شده بودند، به‌شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز نیروهای امنیتی اسرائیل به حریم مسجدالاقصی و وضعیت تاریخی کنونی آن و یورش به مصلای القبلی و دستگیری تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

این بیانیه ضمن تاکید بر این‌که حملات به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، می‌افزاید: ما بسیار نگران تشدید تنش‌هایی هستیم که در حال حاضر به کل منطقه به‌ویژه نوار غزه سرایت کرده است. دولت اسرائیل باید فوراً هرگونه اقدام تحریک آمیز و حمله‌ای را که منجر به تشدید تنش در منطقه شود، متوقف کند.

همچنین «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی گفت: من حملات اسرائیل به انسان‌هایی که عبادت خود را انجام می‌دهند و ایمان و اعتقاد خود را ابراز می‌دارند، به شدت محکوم می‌کنم.

گفتنی است که نظامیان صهیونیست در حملات ساعات اخیر خود علیه مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار را مجروح کرده و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند. این حملات با واکنش موشکی مقاومت فلسطین نیز همراه شده است. مقاومت تاکید کرده است در صورت ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی، حملات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدنوشاد IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    4 2
    مش رجب التماس کن تا بمیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس