کد خبر 1477883
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
اسرائیل

پلیس رژیم صهیونیستی از تمامی صهیونیست‌هایی که مجور حمل سلاح دارند خواست تا با سلاح‌های خود در اماکن عمومی حضور یابند.

به گزارش مشرق، همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها در فلسطینی اشغالی و یورش به مسجدالاقصی، پلیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از صهیونیست‌هایی که مجوز حمل سلاح دارند خواست تا در جشن‌های عید «پسح» بدون سلاح حاضر نشوند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، ارتش رژیم اشغالگر نیز به نیروهایش اعلام آماده باش داده و دهها فلسطینی را در روزهای اخیر بازداشت کرده است.

عید پسح یهودیان از امشب آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد، در این بین پلیس و ارتش و سازمان امنیت داخلی (شین بت) اعلام کرده‌اند که دهها هشدار درباره قصد فلسطینی‌ها برای انجام عملیات در مناطق ۱۹۴۸ و شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری دریافت کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین گفته است که به تعداد نیروهای فعالش خواهد افزود و نیروهای «یگان مرزی» نیز در نقاط ایست و بازرسی به شکل گسترده حضور خواهند یافت تا مانع ورود فلسطینی‌ها به مناطق اشغالی شوند. همچنین تدابیر شدید امنیتی در سراسر کرانه باختری و گذرگاههای غزه از امشب اعمال می‌شود.

همچنین پلیس از صبح امروز ۷۵۰۰ نیرو در مناطق مختلف به خصوص در اطراف مسجدالاقصی، دیوار براق و محله قدیمی قدس اشغالی مستقر کرده است.

یک افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی در این باره به شبکه ۱۲ این رژیم گفت که با این استقرار گسترده نیروها، همراه با آمادگی آن‌ها برای مقابله با اعتراضات ضد نتانیاهو، پلیس در آستانه فروپاشی قرار گرفته است و عملا پلیس به وظیفه ذاتی خود برای مقابله با مجرمین عمل نمی‌کند و در خیابان‌ها هیچ پلیسی دیده نمی‌شود.

همچنین نیروهای پلیس صهیونیستی در تعداد بالایی در اماکن پر ازدحام، بازارها و تفرجگاهها و سواحل حضور دارند. اطراف دیوار براق که دهها هزار یهودی سالانه به آن‌جا می‌روند نیز مملوء از نیروهای امنیتی است و از کسانی که مجور حمل سلاح دارند نیز خواسته شده را سلاح خود را به همراه داشته باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تعداد نیروهای خود در کرانه باختری افزوده و اعلام آماده‌باش کرده است. همچنین دو گردان اضافی به کرانه باختری و یک گردان اضافی دیگر به مناطق دیگر اعزام شده‌اند و نیروهای ارتش صهیونیستی در خیابان‌های کرانه باختری به طور چشمگیری حضور دارند.

نظامیان صهیونیست بامداد امروز چهارشنبه به معتکفان داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند تا معتکفان را از مسجد خارج کنند. طبق گزارش‌ها، نظامیان رژیم اشغالگر قدس ابتدا شیشه‌های مسجد القبلی را شکستند و پیش از ورود به مسجد، بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

در این حمله ۴۰۰ فلسطینی دستگیر شده و دهها نفر از آن‌ها زخمی شدند. فیلم‌ها و تصاویر این یورش سر و صدای زیادی در رسانه‌های جهان به پا کرده و با محکومیت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، مصر، قطر و اردن همراه شده است.

این یورش و تنش جدید در حالی صورت گرفت که یهودیان نیز از امروز آماده برگزاری عید «پسح» هستند. در حالی که وضعیت سرزمین اشغالی فلسطین روز به روز متشنج‌تر می‌شود و از ابتدای سال جاری فلسطینی‌ها بیش از گذشته به سوی مقاومت مسلحانه روی آورده‌اند.

در مقابل نیز نیروهای مقاومت در غزه سحرگاه امروز و در واکنش به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به معتکفین در مسجدالاقصی، تعدادی موشک روانه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه کردند. به گفته رسانه‌های عبری‌زبان، حدود ۲۰ موشک از غزه به سمت شهرک‌ها شلیک شده که یکی از آن‌ها به کارخانه‌ای در «سدیروت» برخورد کرده و خسارات مالی به جا گذاشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    صهیونیسم بقدری مارموزه، هرچی بشه شاید کار خودشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس