کد خبر 1477814
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
هشدار مسکو به غرب؛ درباره روسیه متوهم نباشید

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به غرب هشدار داد که درباره اراده و ابزارهای قوی این کشور برای تضمین امنیت خود، توهم نداشته باشند.

به گزارش مشرق، مقام ارشد وزارت خارجه روسیه به کشورهای غربی هشدار داد که روسیه هم پتانسیل نظامی و هم اراده برای دفاع از حاکمیت خود و دفع هرگونه تهدید را دارد.

سرگئی ریابکوف به شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» گفت: «اجازه دهید بر این موضوع تأکید کنم که ما هم منابع نظامی و هم اراده سیاسی داریم. ما عزم راسخ داریم. جامعه ما بر بستر حفاظت تضمین شده از حاکمیت خود برای دفع هرگونه تهدید و جلوگیری از تجاوز به تمامیت ارضی ما تحکیم شده است».

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «در مورد استفاده از تسلیحات اتمی، ما قبلا بارها به این موضوع پرداخته‌ایم. ما اینجا ادا و اطوار در نمی‌آوریم. دشمنانمان باید نسبت به آنچه در اطرافشان می‌گذرد واقع‌بین باشند و از هرگونه تشدید یا تحریک علیه ما خودداری کنند برای اینکه در غیر این صورت ممکن است اتفاقی بیافتد که فعلا فقط به صورت فرضی قابل بحث باشد».

این دیپلمات ارشد مسکو درباره اقدام روسیه در استقرار تسلیحات تاکتیکی اتمی در بلاروس هم صحبت کرد و این اقدام را پاسخی طبیعی به افزایش چالش‌ها و خطرات برای امنیت روسیه توصیف کرد.

وی در ادامه به کشورهای غربی ابزارهای قوی روسیه برای تضمین امنیت خود را گوشزد کرد و گفت: «نباید هیچ توهمی وجود داشته باشد. روسیه طیف بسیار گسترده‌ای از نیروها و ابزارها برای تضمین امنیت خود در هر شرایطی دارد. بازدارندگی اتمی همیشه در سیستم برنامه‌ریزی نظامی ما و در مفهوم کلی بازدارندگی کردن در برابر دشمنانمان وجود داشته و دارد».

سرگئی ریابکوف از غرب به دلیل نادیده گرفتن فرصت موجود برای تضمین امنیت جهانی به شدت انتقاد کرد و علیه جنگ ترکیبی کشورهای غربی علیه روسیه موضع گرفت.

به گفته او، «در سال‌های اخیر صحبت‌های زیادی در مورد تأکید بیشتر روسیه بر بازدارندگی غیراتمی صورت گرفته است اما غرب به رهبری ایالات متحده همه این هشدارها، سیگنال‌ها و درخواست‌ها را برای استفاده از فرصت‌ها جهت ایجاد یک سیستم تضمین‌شده (امنیت جهانی) نادیده نگرفته است؛ یک سیستم امنیتی بر مبنای متفاوتی آنها را رد کرده است»..

ریابکوف افزود: «اکنون ما در موقعیت رویارویی نظامی هستیم. یک جنگ ترکیبی (جنگ هیبریدی) علیه روسیه در حال انجام است و اشکال آن به نحوی است که یافتن مشابه در گذشته دشوار است. (حتی می‌توان گفت) از برخی جنبه‌ها (مشابه جنگ ترکیبی کنونی علیه روسیه در گذشته) به سادگی وجود ندارند. ما نمی‌توانیم در مورد این موضوع بی تفاوت باشیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس