کد خبر 1477710
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
مرگ تدریجی تیم‌داری در والیبال!

شوآف با پول یا به نوعی پول پاشی بدون حساب و کتاب برخی تیم‌های لیگ برتر والیبال بلای جان تیم‌های دیگر شده است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال انحلال تیم راهیاب مریوان از لیگ برتر والیبال شنیده شد؛ خبری که تعجب و افسوس اهالی والیبال را در پی داشت. شاگردان آرش صادقیان در یکی دو فصل گذشته تیمی قابل احترام با کمترین هزینه بوده است. آنها بارها مقابل تیم‌های متمول و میلیاردی لیگ به پیروزی رسیدند، اما حالا برای بقا در حال دست و پا زدن هستند.

یکی از دلایلی که باعث شده تیم‌هایی همچون راهیاب دچار مشکلات مالی شوند، «پول پاشی» برخی از تیم‌های متمول همچون شهداب و پیکان است. این دو تیم در فصل گذشته لیگ برتر والیبال، بیشترین هزینه را برای جذب بازیکنان انجام دادند.

مرگ تدریجی تیم‌داری در والیبال!

همان اتفاقی که پس از انحلال بانک سرمایه رخ داد، در انتظار والیبال ایران است. در آن زمان بانک سرمایه به گونه ای هزینه کرد که حتی از تیم ملی هم قدرتمندتر شده بود، اما پس از انحلال بانک سرمایه، دستمزد درخواستی بازیکنان مطرح به قدری بالا رفته بود که هیچ تیمی توانایی جذب آنها را نداشت.

سال گذشته هم تیم پیکان برای مسابقات جام باشگاه های آسیا با جذب بازیکنانی همچون اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، سعید معروف و محمد موسوی در رقابت‌هایی به میزبانی تهران حضور پیدا کرد و با اتکا به این ستاره‌ها قهرمان شد؛ در چنین شرایطی نقش مربی در موفقیت‌ها به کمترین حد ممکن می‌رسد!

این روزها صحبت از حضور سعید معروف و بسیاری دیگر از ستاره‌ها در ترکیب تیم شهداب است تا این تیم هم همان راهی را برود که سال گذشته پیکان رفته بود؛ غافل از اینکه چنین ریخت و پاش‌های بی حساب و کتاب به جز بالا بردن هزینه‌های سایر تیم‌ها عایدی دیگری ندارد.

مرگ تدریجی تیم‌داری در والیبال!

لیگ برتر والیبال ایران حداکثر 6 ماه به طول می‌انجامد. سوال اینجاست که چرا برای این مدت کوتاه چنین مبالغ میلیاردی پرداخت شود؟ با وجود بالا رفتن قیمت دلار در ایران، اما بازیکنانی همچون میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، امیرحسین اسفندیار که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند می‌توانند معادل دستمزدشان با تیم‌هایی که با آنها قرارداد دارند را در ایران هم کسب کنند.

ورزش دوستان مخصوصاً اهالی والیبال توقع دارند که مدیران تازه‌کاری بدون هیچ شناخت و تخصصی وارد والیبال شده و به قول معروف آنجا به آنها خوش هم گذشته است، برای انجام کارهای خود کمی تعقل را در دستور کار قرار دهند، نه اینکه چشم شان به دهان افرادی باشد که تنها به فکر منافع خود هستند. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا شهداب هم تصمیم دارد راه پیکان در فصل گذشته را برود یا اینکه با اتکا به بازیکنانی که توانستند قهرمان ایران شوند راهی بحرین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس