شوخی کمیته انضباطی والیبال با متخلفان؛ محرومیت یک هفته‌ای برای کتک زدن تماشاگر!

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در خصوص اتفاقات بازی هراز آمل و پیکان احکامی را صادر کرد که به هیچ عنوان با تخلفات رخ داده بازیکنان همخوانی ندارد.

به گزارش مشرق، روز گذشته(دوشنبه) کمیته انضباطی فدراسیون والیبال احکام خود را در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ برتر والیبال صادر کرد. بر همین اساس محمدرضا حضرت‌پور به سه جلسه محرومیت قطعی و مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی، شاهین مظلوم به یک جلسه محرومیت قطعی و مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی و مجتبی میرزاجانپور به یک جلسه محرومیت که تا پایان مسابقات نیم فصل اول لیگ ۱۴۰۲ به حالت تعلیق درآمده است و مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

برای تیم هراز آمل نیز یک جلسه محرومیت از بازی خانگی و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شد. کلیت احکام کمیته انضباطی پیرامون حواشی بازی هراز و پیکان نشان می‌دهد که این احکام هیچ تناسبی با تخلفات رخ داده در این بازی ندارد. مگر می شود بازیکنی به جایگاه هواداران برود و با مشت به سر یک هوادار بزند و در نهایت ۳ جلسه محروم شود؟ با توجه به اینکه از یکشنبه هفته نخست تا یکشنبه هفته دوم ۳ بازی برگزار می‌شود حضرت‌پور تنها در یک هفته ابتدایی فصل آینده لیگ برتر والیبال نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

بیشتر بخوانید:

کتک‌کاری در نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال +فیلم

مجتبی میرزاجانپور هم تنها به این خاطر که هراز فینالیست لیگ برتر والیبال است با محرومیت تعلیقی روبرو شد. ضمن اینکه اگر شاهین مظلوم جزو بازیکنان ثابت هراز بود برای او هم حکمی همچون میرزاجانپور در نظر گرفته می‌شد. از طرفی علاوه بر هواداران هراز، هواداران منتسب به پیکان هم تخلفاتی را انجام دادند که اگر این تخلفات بیشتر از تخلفات هواداران هراز نبوده باشد قطعا کمتر از آن نبود.

با این اوصاف نه تنها این احکام نمی‌تواند بازدارنده باشد بلکه باعث خواهد شد بداخلاقی‌هایی که از جانب بازیکنان و مربیان در لیگ برتر والیبال انجام می‌شود بیشتر هم شود. به نظر می‌رسد سیاست مصلحت‌اندیشانه فدراسیون والیبال در خصوص این مسئله هم لحاظ شده است. اگر چنین اتفاقاتی در لیگ‌های معتبر دنیا رخ می‌داد قطعا محرومیت‌های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود؛ اما در لیگ برتر والیبال ایران وضعیت به گونه‌ای دیگر است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس