کد خبر 1477297
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
احتمال ورشکستگی اداره پست انگلیس

تداوم اعتراض و اعتصاب کارکنان اداره پست انگلیس (Royal Mail) بر سر شرایط نامطلوب کاری و دستمزدهای پایین، این تشکیلات را به فهرست نهادهای خدماتی نزدیک به مرحله ورشکستگی انگلیس، اضافه کرده است.

به گزارش مشرق از منابع خبری انگلیس، هیات مدیره اداره پست تهدید کرده‌ است که اگر مذاکرات میان سندیکای کارکنان (سی‌دبلیو یو) و مدیران این سازمان به نتیجه نرسد، این تشکیلات را منحل خواهد کرد.

گفته می‌شود که این شرکت انگلیسی طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) حدود ۴۰۰ میلیون پوند در سایه توسعه صنعت ارتباطات و کاهش وابستگی عمومی به مرسولات پستی ضرر کرده است.

کارکنان اداره پست انگلیس فارغ از مشکلات مالی این سازمان، سال گذشته ۱۸ روز دست از کار کشیدند. گفت‌وگوها میان سندیکای معترضان و کارفرمایان، با ورود برندون بارور، دبیرکل پیشین اتحادیه «تی‌یوسی» به عنوان تسهیل‌گر، دوباره از سرگرفته شد. با این حال گفته می‌شود که امیدها برای حصول توافق از هفته پیش به این سو کمتر شده است. کارکنان معترض علاوه بر افزایش حقوق، خواهان بهبود شرایط کاری نیز هستند. اما اداره پست اصرار دارد که این دو مقوله از هم جدا است.

اتحادیه «سی‌دبلیویو» اعلام کرده است که اگر گفت‌وگوها با کارفرمایان به نتیجه نرسد، اعتصاب‌های بیشتری برنامه‌ریزی خواهد شد.

یکی از سخنگویان اتحادیه «سی‌دبلیویو» گفت: «مشخص است که اداره پست در وضعیت مالی بدی قرار دارد. این نتیجه مستقیم سوء مدیریت و بی‌احتیاطی در بالاترین سطح شرکت است. افرادی که شرکت را وارد این بحران کرده‌اند، حق ندارند ما را از آن خارج کنند.»

از سویی گفته می‌شود که هیات مدیره اداره پست انگلیس به طور جدی در حال بررسی انحلال این سازمان است و اگر چنین شود مجموعه پستی پارس‌فورس نیز منحل و افزون بر ۱۴۰ هزار نفر بیکار خواهند شد. البته چنین تصمیمی نیازمند تائید در دولت است.

اداره پست انگلیس که سال ۱۵۱۶ میلادی تاسیس شد، مسئول ارائهٔ خدمات پستی و چاپ تمبر در این کشور است. این سازمان تا سال ۲۰۱۵ میلادی، که سهامش به‌طور کامل توسط دولت در بورس لندن عرضه شد، به مدت ۴۹۹ سال، شرکتی دولتی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس