کد خبر 1473286
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
بحران در انگلیس؛ شروع اعتصاب 3 روزه ده‌ها هزار پزشک

ده‌ها هزار پزشک در انگلیس در اعتراض به وضعیت حقوق خود دست به اعتصاب زدند و این موجب شده تا بیمارستان‌های این کشور با بحران مواجه شود.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار پزشک جوان انگلیس روز دوشنبه در سراسر این کشور در اعتراض به حقوق خود دست به اعتصاب زدند.

به نوشته وبگاه «دیجیتال جورنال» این اعتصاب سه روزه بیمارستان‌ها را مجبور کرده که ده‌ها هزار قرار ویزیت و عملیات سرپایی را در این هفته لغو کنند.

براساس این گزارش، پزشکان جوان ۴۵ درصد نیروی کار پزشکی را در انگلیس تشکیل می‌دهند و دو سوم آنها اعضای اتحادیه «بی‌ام ای» هستند که اعتصاب را سازماندهی می‌کند.

اتحادیه صنفی پزشکان اعلام کرده که دستمزد پزشکان جوان از سال ۲۰۰۸ به این سو ۲۶ درصد کاهش یافته است در حالی که حجم کار و فهرست انتظار بیماران در بالاترین حد خود قرار دارد. این اتحادیه اعلام کرده که فرسودگی شغلی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس شمار بسیاری از پزشکان را از خدمات بهداشت عمومی دور می‌کند.

«ربکا لیسمن» ۲۹ ساله، کارآموز مامایی و زنان گفت: «تمام چیزی که پزشکان جوان درخواست می کنند این است که دستمزدی مطابق با مهارت‌های ما پرداخت شود.»

بحران در انگلیس؛ شروع اعتصاب ۳ روزه ده‌ها هزار پزشک

در روزهای گذشته نیز هزاران انگلیسی در شهر «لندن» در حمایت از پزشکان این کشور به خیابان‌ها آمده و به سمت اقامتگاه نخست وزیر راهپیمایی کردند.

موج اعتصابات ماه‌هاست که زندگی انگلیسی‌ها را مختل کرده و کارگران برای همگام شدن با تورم دو رقمی خواهان افزایش حقوق هستند. علاوه بر کارکنان بخش بهداشتی، معلمان، رانندگان قطار، باربران فرودگاه، رانندگان اتوبوس و کارکنان پست همگی چند نوبت اعتصاب کرده و خواهان دستمزد بیشتر شدند.

اتحادیه‌های انگلیس اعلام کرده‌اند که دستمزدها، به‌ویژه در بخش دولتی در دهه گذشته کاهش یافته و بحران هزینه‌های زندگی ناشی از افزایش شدید قیمت‌های مواد غذایی و انرژی بسیاری را برای پرداخت صورت‌ حساب‌های خود دچار مشکل کرده است.

نرخ تورم سالانه انگلیس در ژانویه ۱۰.۱ درصد بود که همچنان بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است. دولت محافظه‌کار این کشور استدلال می‌کند که افزایش حقوق کارکنان بخش دولتی به میزان ۱۰ درصد یا بیشتر، تورم را بیشتر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 2
    من نمی‌دونم این همه خبر از اعتصاب و گرسنگی و یخبندان از کشورهای اروپایی میزارید که ما فکر میکنیم همین فردا دیگه نابود شدن چیزی ازشون باقی نمونده!! ولی باز هم میبینیم دارن روال زندگی طبیعی خودشون رو ادامه میدن.!
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 2
    احسنت به انگلیس...آزادی بیان و دموکراسی به این میگن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس