کد خبر 1479532
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
اعتصاب چهار روزه پزشکان جوان در انگلیس

در بحبوحه بحران هزینه های زندگی، هزاران پزشک جوان در انگلیس دست به اعتصاب چهار روزه زده و خواهان دستمزد بهتر شده اند.

به گزارش مشرق، هزاران پزشک جوان در انگلیس امروز سه‌شنبه اعتصاب چهار روزه‌ای را با هدف مطالبه حقوق بهتر در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی و فشار بر سیستم بهداشتی این کشور آغاز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «استفان بویس» مدیر بخش سلامت سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس (NHS) در این خصوص گفت: این اعتصاب بیشترین اثرگذاری و فشار را بر این سازمان خواهد داشت. اولویت درمان با موارد اضطراری و خطرناک خواهد بود، اما نوبت دهی برخی بیماران به تعویق می‌افتد.

«متیو تایلر» مدیر اتحادیه NHS روز دوشنبه گفت: این اعتصاب تأثیر فاجعه‌باری بر توانایی سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس برای فعالیت با ظرفیت کامل خواهد داشت. وی افزود: پنهان کردن این موضوع که این اعتصابات خطراتی را برای بیماران ایجاد می‌کند، سودی ندارد.

تایلر از انگلیسی‌ها خواست مراقب باشند و گفت: سعی کنید از رفتارهای پرخطر خودداری کنید زیرا NHS نمی‌تواند مراقبت‌های لازم را ارائه کند.

سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس نیز اعلام کرد که احتمال دارد حدود ۳۵۰ هزار نوبت پزشکی در این کشور به تأخیر بیفتد. این در حالی است که پیش از این هم اعتصاب سه روزه پزشکان در ماه گذشته بر ۱۷۵ هزار نوبت تأثیر گذاشت.

گفتنی است که پزشکان جوان تحت آموزش در انگلیس حدود نیمی از پزشکان بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند و در میان آنها پزشکان جوانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند تا پزشکانی با هشت سال تجربه حضور دارند. این اعتصاب از صبح روز سه شنبه آغاز می‌شود و صبح شنبه پس از تعطیلات عید پاک پایان می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس