کد خبر 1477255
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
دمشق: حضور غیر قانونی ترکیه در خاک ما پایان یابد

معاون وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که باید حضور غیر قانونی ترکیه در خاک سوریه پایان یابد و این کشور در امور داخلی سوریه مداخله نکند.

به گزارش مشرق، «ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه که در مسکو حضور دارد، با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، سوسان و بوگدانوف در این دیدار، رایزنی و هماهنگی در خصوص نشست چهارجانبه معاونان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، سوریه، روسیه و ترکیه را که قرار است فردا برگزار شود، بررسی کردند.

سوسان همچنین گفت که باید حضور غیر قانونی ترکیه در خاک سوریه پایان یابد، این کشور در امور داخلی سوریه مداخله نکند و با انواع مختلف تروریسم نیز مبارزه صورت گیرد.

بوگدانوف نیز تأکید کرد که موضع روسیه، تداوم تلاش برای تضمین احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و سایر مسئولان این کشور بارها مدعی شده‌اند که به دنبال از سرگیری روابط با سوریه هستند، ولی مسئولان سوری از جمله بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید دارد که خروج نظامیان ترکیه از خاک این کشور، نخستین گام در این مسیر است که باید برداشته شود.

بشار اسد همچنین تأکید کرده است که احتمالا این اقدامات اردوغان، به خاطر انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است به زودی برگزار شود و چنین مسائلی، بیشتر مصرف انتخاباتی دارد. لذا خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه، گامی است که پیش‌شرط آغاز هر گونه دیدار بین رؤسای دو کشور عنوان شده است.

در همین ارتباط، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که در راس هیأتی برای حضور در نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه به مسکو سفر کرده است، امروز با بوگدانف و هیأت همراه ملاقات و در خصوص آخرین تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر لزوم ‌حل ‌و فصل مسائل موجود بین سوریه و ترکیه از طریق راه حل مسالمت آمیز و گفت‌وگوهای سیاسی تأکید کرده و حمایت خود را از پیشبرد عادی سازی روابط این دو کشور در چارچوب نشست‌های چهارجانبه و براساس قوانین و مقررات بین‌المللی و حسن همجواری اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 35
    اگه بشار اسد و متحدانش جرات دارن برن ترکیه رو از سوریه بیرون کنند که اصن چنین دل و جراتی ندارن.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 11
    ترکیه:چشم
  • DE ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 2
    یاشاسین اردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس