روسیه: نشست با وزرای خارجه ایران، سوریه و ترکیه باید هرچه زودتر برگزار شود

یک دیپلمات ارشد روسیه بر لزوم برگزاری هرچه زودتر نشست وزرای خارجه این کشور، ایران، ترکیه و سوریه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات ارشد روسیه دوشنبه اظهار داشت تدارکات برای نشست وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو گفت: «تدارکات برای نشست وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه ادامه دارد و بهتر است هر چه زودتر این نشست برگزار شود».

بوگدانوف گفت: «ما در حال آماده شدن هستیم. باید در آینده نزدیک تاریخی را تعیین کنیم که برای هر چهار وزیر قابل قبول باشد».

بوگدانوف با اشاره به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در اواسط ماه مه در مورد اینکه آیا این نشست ممکن است پس از انتخابات برگزار شود، گفت: «هرچه زودتر بهتر. ما پیشنهادات خود را ارائه کرده‌ایم، اما هنوز زود است که بگوییم زیرا پاسخ نهایی از سوی همکارانمان دریافت نکرده‌ایم».

وی با بیان این که معاونان وزرای خارجه چهار کشور در جریان نشست خود بر روی یک سند کار کردند، گفت «از لحاظ نظری، نشستی در چنین سطحی (نشست وزرای خارجه) باید با بیانیه نهایی به پایان برسد». این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد اینکه آیا این بدان معناست که سوریه از خواسته‌های خود عقب نشینی کرده، گفت: «خیر، آنها این را درخواست نکرده‌اند».

تلاش‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه میان سوریه، ترکیه، ایران و روسیه در حالی جریان دارد که دمشق همچنان تاکید دارد که به حضور ترکیه در خاک سوریه باید پایان داده شود و نیروهای ترکیه از خاک این کشور خارج شوند. طبق گزارش رسانه‌های سوری، از جمله شروطی که دمشق برای عادی‌سازی روابط با ترکیه مطرح کرده، «توقف حمایت ترکیه از سازمان‌های تروریستی مسلح و کمک به مبارزه با تروریسم و عدم مداخله در امور داخلی سوریه است».

«الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق روز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه سوریه «الوطن» خبر داد که نشست چهارجانبه وزرای خارجه سوریه، ترکیه، ایران و روسیه به ماه مه آینده موکول شده است. سفیر روسیه گفت نشستی که انتظار می‌رفت روز دوشنبه برگزار شود، به اوایل ماه مه موکول شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 0
    چون روسیه به ترکیه دوزاری محتاج شده چرا باید ایران به ترکیه باج بده؟
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 1
    ایران باید طوری برنامه‌ریزی کند تا نه اکراین پیروز شود و نه اکراین
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 1
    ایران باید طوری برنامه‌ریزی کند تا نه اکراین پیروز شود و نه روسیه
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    ترکیه نماینده آمریکا وصهیونیسها تو منطقه هستن بانابودی اسراییل ترکیه هم نابود میشه
  • حسین IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    ایران باید از ترکیه کمک بگیرد و روسیه را بیندازد بیرون از سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس