کد خبر 1476873
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
تلفات طوفان در آمریکا به بیش از ۲۵ نفر رسید

طوفان شدید در آمریکا باعث شده که بیش از ۲۵ نفر جان خود را از دست بدهند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، بیش از ۲۵ نفر در پی گردبادهای مناطق غرب میانه و جنوب آمریکا کشته شدند.

طوفان ها جاده ای را در پایتخت آرکانزاس تخریب کردند، سقف ده ها سالن را از جا کندند و خسارات گسترده ای را در سراسر منطقه ایجاد کردند. گردبادها همچنین در حداقل هشت ایالت خانه ها و مشاغل را ویران، درختان را خرد و محله های وسیعی را تخریب کردند.

کشته شدگان از جمله شامل هفت نفر در یکی از شهرهای تنسی، چهار نفر در شهر کوچک وین در آرکانزاس، چهار نفر در ایلینوی و سه نفر در سالیوان ایندیانا هستند.

سایر تلفات طوفانی که جمعه شب تا شنبه رخ داد، در آلاباما و می سی سی پی، همراه با یک مورد در نزدیکی لیتل راک، آرکانزاس گزارش شد.

دیوید لکنر، شهردار آدامسویل گفت که حداقل هفت نفر در شهرستان مک‌نیری تنسی، در شرق ممفیس در امتداد مرز می‌سی‌سی‌پی جان خود را از دست دادند.

در بلویدر، ایلینوی، برخی از ۲۶۰ نفری که در یک کنسرت شرکت کرده بودند، هنگام طوفان با ریزش سالن کنسرت مواجه شدند. مردی ۵۰ ساله پس از ریزش بخشی از سقف سالن کنسرت کشته و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.

بیل برک، از مقامات شهر کرافورد ایلینویز گفته است که بر اثر وقوع گردباد در اطراف نیوهبرون سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

شهردار کلینت لمب نیز در یک کنفرانس خبری گفت که منطقه ای با حدود ۴ هزار نفر در حال حاضر مخروبه شده و چندین نفر در طول شب از زیر آوار نجات یافتند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد این گردباد یک چرخنده EF۳ با سرعت بالا تا ۱۶۵ مایل در ساعت و مسیری به طول ۲۵ مایل بوده است.

بنابر اعلام منابع آمریکایی، این طوفان‌ها و گردبادهای شدید موجب شده صدها نفر ایالت‌های غربی و جنوبی نظیر آرکانزاس، میسیسیپی، آیووا، تنسی، ایلینوی و ویسکانسین راهی بیمارستان شوند. طوفان‌های شدید باعث شده که ۲۸ میلیون نفر از ساکنان این ایالت‌ها در وضعیت آماده باش قرار گرفته و در اماکن امن مستقر شوند.

یکی از شهرهای اصلی که کانون طوفان‌های شدید در ساعات اخیر بوده شهر لیتل راک (مرکز ایالت آرکانزاس و پرجمعیت‌ترین شهر آن) است که در آن به علت آسیب‌های مالی و جانی فراوان وضعیت فوق العاده برقرار شده است.

در پی این رخداد علاوه بر نیروهای امدادی، نیروهای گارد ملی آمریکا نیز برای کمک به آسیب دیدگان از طوفان وارد میدان شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    همش 25 نفر؟؟ چه کم، یه کم طوفانو قوی‌تر کنین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس