کد خبر 1485395
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
طوفان شن در آمریکا ۶ کشته برجای گذاشت

طوفان شن درآمریکا ۶ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت که حال برخی از مجروحان وخیم اعلام شده است.

به گزارش مشرق، پلیس ایالت ایلینویز آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که بر اثر طوفان شن و گرد و غبار شدید حداقل شش نفر جان خود را بر اثر تصادفات در یک بزرگراه از دست دادند.

به گفته پلیس، طوفان شن همچنین باعث مسدود شدن و گیرافتادن ۹۰ وسیله نقلیه دریک بزرگراه شده است. در بیانیه پلیس ایالت ایلینویز آمده است: «تقریبا ۳۰ وسیله نقلیه موتوری و تجاری و ۴۰ تا ۶۰ خودروی سواری درگیر طوفان شن شدند و دو کامیون نیمه تریلر تراکتوری در نتیجه تصادفات آتش گرفتند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که شش مورد مرگ و میر در جریان تصادفات اخیر بر اثر طوفان وجود دارد.»

بر اساس اعلامیه پلیس، علت تصادفات ناشی از وزش بادهای غلیظ خاکی از زمین‌های اطراف در سراسر بزرگراه بوده است که در نتیجه وزش این بادها دید صفر شده است. در این بیانیه آمده است که بیش از ۳۰ نفر با جراحات از جزئی تا جدی و خطرناک به بیمارستان منتقل شدند. این خبر افزود: سن مجروحان از دو سال تا ۸۰ سال متغیر است.

طوفان‌های سهمگین در آمریکا همواره پرتلفات است. یک ماه پیش نیز با ادامه طوفان‌های سهمگین و گردبادهای شدید در ایالت‌های جنوبی و غربی، حداقل ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند. در پی این رخداد صدها نفر دیگر نیز مصدوم و راهی بیمارستان‌ها شده‌اند. بنابر اعلام منابع آمریکایی طوفان‌های شدید دستکم زندگی ۲۸ میلیون نفر از ساکنان ایالت‌های آرکانزاس، میسیسیپی، آیووا، تنسی، ایلینوی و تنسی را مختل کرد. بنابراین گزارش، در اثر این طوفان‌ها ده‌ها هزار نفر از خانوارها در ایالت‌های مختلف آمریکا که از روز جمعه برق آنها قطع شده بود، همچنان با قطعی برق دست به گریبان هستند. بنابر اعلام وبگاه آمریکایی PowerOutage.us در شرایط کنونی ۱۴۰ هزار نفر در ایالت پنسیلوانیا، ۸۲ هزار نفر در ایالت اوهایو و ۶۵ هزار نفر در ایالت ویرجینیا همچنان از برق محرومند.

پیش از این فرماندار ایالت آرکانزاس نیز با اشاره به وضعیت فوق العاده این ایالت از ورود نیروهای گارد ملی برای کمک به آسیب دیدگان این رخداد طبیعی خبر داده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    ای وااای، چقدر کم!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس