اسرائیل

از شب گذشته درگیری و تظاهرات در سرزمین های اشغالی شدیدا افزایش داشته و مراکز متعدد رژیم صهیونیستی اقدام به اعتصاب به منظور اعتراض و مخالفت با دولت نتانیاهو کرده اند.

سرویس جهان مشرق - سرزمین های اشغالی در آستانه یک درگیری خیابانی قرار گرفته و وضعیت ملتهبی را تجربه می کند، درگیری های فعلی با برکناری وزیر جنگ از روز گذشته آغار شد که مخالفت خود را با طرح اصلاحات قضائی مطرح کرده بود.

معترضان و مخالفان نتانیاهو که در برنامه اعتراضات خود، ایجاد اختلال، اعتصاب و مسدود کردن راه ها و جاده ها را در دستور کار قرار داده اند،‌ مخالفت های خود علیه نتانیاهو را افزایش داده و تشدید کرده اند. از روز گذشته و با پس از برکناری یوآو گالنت، صهیونیست ها به خیابان ها آمده و اقدام به اعتراض و درگیری با پلیس کردند که تظاهرات و اقدامات اعتراضی تا الان ادامه دارد.

پیشتر رهبران اعتراضات، این هفته را، هفته ملی اعتصاب و اعتصاب نامیده بودند. پیش بینی می شود در صورت ادامه این وضعیت در روزها و هفته های پیش رو، میزان خشونت و درگیری های در سرزمین های اشغالی افزایش یابد.

رسانه های عبری زبان اعلام کرده اند که نتانیاهو به فکر متوقف کردن روند قانون اصلاحات قضائی است، همچنین آریه درعی، از وزرای دولت نتانیاهو که یکی از حامیان اصلی و سرسخت طرح اصلاحات قضائی است و به دلیل پرونده های قضائی خود و دستور دیوان عالی مجبور به کنار رفتن از سمت خود شده بود، موافقت خود را با توقف آن اعلام کرده است.

اما بن گویر و لوین مخالفت خود را با توقف طرح اعلام کرده. «ایتمار بن‌گِویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیست ها هشدار داد اگر نتانیاهو طرح اصلاحات قضائی را متوقف کند، او نیز کابینه ائتلافی نتانیاهو را از اکثریت انداخته و منحل می‌کند.

وضعیت سرزمین‌های اشغالی از کنترل رژیم صهیونیستی خارج شد / ارتش اسرائیل "وضعیت هشدار" اعلام کرد

در صورت وقوع این اتفاق (منحل شده دولت نتانیاهو)، صهیونیست ها وارد یک دوره ای فراتر از بحران می شوند، چرا که به سمت برگزاری انتخابات ششم در حدود چهار سال می روند. البته به نظر میرسد که لوین نیز مجبور به پذیرش نظر نتانیاهو برای لغو این قانون شده است، به گفته رویترز، وزیر دادگستری اسرائیل گفته است به هر تصمیمی که نتانیاهو در مورد آینده اصلاحات قضایی بگیرد احترام خواهم گذاشت.

کانال اخبار ۱۲ نیز اعلام کرده که جلسه ائتلاف دولت به پایان رسید و نتانیاهو به آنها گفت که مصمم است جلوی قانون اصلاحات قضائی را بگیرد. البته نتانیاهو هنوز به طور رسمی لغو طرح اصلاح قضایی خود را اعلام نکرده است.

تظاهرات در سرزمین های اشغالی از شب گذشته تا به امروز ادامه داشته است و سرتاسر سرزمین های اشغالی شاهد اعتراضات و اعتصابات است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توقف فوری و کامل پروازها در فرودگاه «بن گوریون» در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

وضعیت سرزمین‌های اشغالی از کنترل رژیم صهیونیستی خارج شد / ارتش اسرائیل "وضعیت هشدار" اعلام کرد

بر اساس این گزارش، همزمان با تشدید نا آرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و اوج گرفتن اختلافات در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی از توقف فوری و کامل پروازها در فرودگاه بن گوریون خبر دادند. همچنین بانک ملی اسرائیل، بانک ها، مراکز خرید و کارکنان شرکت برق اسرئیل نیز به اعتراضات سراسری علیه اصلاحات قضایی پیوستند.

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد است که شهرداری‌های اسرائیل نیز به اعتصاب همه‌جانبه علیه دولت و طرح اصلاحات قضائی می‌پیوندند. جمعیت تظاهرکنندگان به سمت قدس اشغالی برای تظاهرات در مقابل کنست در حال حرکت هستند و ایستگاه های مترو شاهد حجم انبوهی از صهیونیست های معترض است. شب گذشته نیز صهیونیست ها به سمت خانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هجوم بردند.

به گفته رسانه های عبری زبان، وضعیت به گونه ای شده است که ارتش رژیم صهیونیستی در پی از دست دادن کنترل در سرزمین های اشغالی، وضعیت هشدار اعلام کرده است.

وضعیت سرزمین‌های اشغالی از کنترل رژیم صهیونیستی خارج شد / ارتش اسرائیل "وضعیت هشدار" اعلام کرد

حوادث سرزمین های اشغالی واکنش دولت های آمریکا و روسیه را نیز در پی داشته است. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به حواث فعلی در سرزمین های اشغالی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما عمیقاً نگران تحولات امروز در اسرائیل هستیم». «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز تصریح کرد که مسکو با نگرانی اوضاع تل‌آویو را دنبال می‌کند.

از سوی دیگر، جریان های راست افراطی و حامی دولت نتانیاهو، برای حضور درخیابان و استفاده از خشونت بیانیه و فراخوان داده اند. از این رو ممکن است با حضور طرفداران و حامیان افراطی دولت نتانیاهو در خیابان ها، شاهد یک درگیری با سطح خشونت بالا در سرزمین های اشغالی باشیم.

بن گویر در اعتراض به تصمیم بنیامین نتانیاهو برای توقف طرح اصلاحات قضایی، خواستار برگزاری تظاهرات هوادران دولت شد. او از هواداران حزب لیکود و حزب حاکم و حزب صهیونیسم دینی خواسته است به خیابان ها بیایند و تجمع برگزار کنند. سازمان تندرو و افراط گرای لافامیلیا نیز اعلام کرد: تا امروز ساکت مانده بودیم. اما امروز راس ساعت ۲۰:۰۰ به تقاطع کاپلان در تل آویو خواهیم رفت.

باید دید در ساعات آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد، در صورت استمرار وضعیت فعلی در خیابان های و مناطق سرزمین های اشغالی، باید شاهد یک زد و خورد جدی خیابانی میان صهیونیست ها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نکونام IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 2
    فتنه ای که در شهریور 1401 بر علیه ایران تا ماهها ایجاد کردند الان دامن خودشان گرفته است . موشک جواب موشک یعنی همین
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    چی بگیم، چندان آشنایی ندارم، دنبال چی هستن واقعا؟ این مردم از سیاست‌های افراطی خسته هستن. صلح میخوان. همین. این روند میتونه تا پایان دادن به سلطه راست افراطی ادامه پیدا کنه. مردم نیاز دارن به همکاری امنیتی ها برای گوشمالی ناتانیاهو یا گوییر
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 1
    ان اشالله پایان زوزه های سگ های هار نزدیکه
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    مخالفان بایستی بروند و روز دیگری بازگردند. چون منظور گوئیر درگیری مسلحانه است قطعا. پلیس نمی‌تواند تیراندازی کند، برای همین در لوای طرفداران ..
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    ساعت ۲۰ جاخالی بدین 👣
    • بختیاری IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 1
      تنفگت را زمین بگذار
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 1
    بیش از چند دهه خون مردم فلسطین رو مکیدین.خداوند چوبش صدا نداره.الله اکبر الله اکبر الله اکبر
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    7 1
    این دلقک صهیونیست مملکت جعلیش روی هواست توی شبکه تروریستی بی وطن نترنشنال در مورد ایران من صحبت می کنه. خدایا شکرت که بساط این شیطان را پریشان کردی. زنده باد ایران عزیزم.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 1
    حالا که‌ سرزمین های اشغالی بپا خواسته ورژیم صهیونیستی در حال فروپاشی از درون است و کشورهای اروپایی و آمریکا غرق در مشکلات و گرفتار مسائل اقتصادی مو جب از بین رفتن هیمنه آنها است و مشکلات اقتصادی سیاسی  وفر هنگی کشور دارد حل می شود و ارتباطات با همسایگان برقرار می شود وقدرتهای جدید با محوریت ایران روسیه و چین در حال شکل گیری است. پیاده نظام رژیم صهیونیستی و امید آمریکایی ها و غربی‌ها دم در آورده وبا هیاهو و جنجال با محوریت خاتمی  و بنیاد باران و واعظی  واصلاحاتیها و اعتدالیون قصد فريب و انحراف افکار عمومی داخلی را دارند تا مردم ندانند  که‌ اربابان اصلاحات پوشالی هستند و حنای کدخدا رنگی ندارد
  • چنگیز محمودیان IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    چی شد پس یه عده خیلی امیدوار به حمله جناب نیتان به ایران بودید
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 4
    نتانیاهو رو ول کنید این الهام خانم رو بچسبید که فکر می،کنه اتیلاست
  • محمد CA ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    سلام با این سرعتی که اسرائیل داره فرو می پاشه پیش بینی رهبر انقلاب مبنی بر۲۵ سال که ۶ سالش گذشته خیلی دست بالا رو گرفتن.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    مشکل جای دیگس مخالف با قانون تغییر قضایی نمایشه .پایان عمر رژیم جعلی فرارسیده
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 1
    الهم اشغل الظالمین بالظالمین.بفاطمه وابیها وبعلها وبنیها والسرالمستودع فیها
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 0
    نتانیاهو وافراد تندرو وبی رحم قاتل باید از بین بروند این به نفع یهود ومسلمانان فلسطین است جنگ طلب ها موجودات از خدا بی‌خبر هستند
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    هم اکنون معترضین در تل آویو کف خیابان هستن و شعار سر میدهند: دشمن ما همینجاست دروغ میگن ملاهاست. یکی از معترضین: این نتانیاهو یا آبراهام توی ایران دوسته و ماهی یکبار میره اونجا با هم شطرنج بازی میکنن، این کار ها رو میکنن که ما حواسمون پرت بشه. یکی دیگر از معترضین: من هم می دونستم همه اینها کار خودشونه
  • محمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 1
    بی صبرانه منتظر طرفداران راست افراطی در خیابان های سرزمین اشغالی هستیم منتظر خون ریزی های وحشتناک باشید در صورت استمرار این وضعیت انشاالله
    • ایرانی🇮🇷 IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 0
      عید نوروز امسال بخاطر ماه رمضان بازار شیرینی فروشی ها کم رونق بود؛ اما ظاهراً با اتفاقات اخیر اسرائیل و فروپاشی قریب الوقوع آن باید چرخ شیرینی فروشها راه بیفتد ان شاء الله. ناپلئونی میچسبه و طرح گوشهای بیبی!
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 3
    به امید نابودی اسرائیل اما یک واقعیت غیر قابل انکار هست و اون هم اینکه تظاهرکنندگان پرچم اسرائیل یعنی کشورشون رو در دست گرفتند و اون رو آتش نزدند و این یعنی اینکه به امید اصلاحات وارد خیابان شدند و قصدشون خالی کردن هیجان نیست.
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    همین اعتراضات یعنی اسرائیل ثبات داره و مردمی اگاه داره که میخوان جلوی دیکتاتور شدن نتانیاهو رو بگیرند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 1
    یه ساچمه بسوی اسراییل شلیک کنید خخخخخخخ اینا همش فیلمه واسه سرگرم کردن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    والله خیر الماکرین
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    3 0
    تمام یهودیان صهونیست افراطی را باید از مقان عزل ومحاکمه کنند چون نظم وانضباط تمام دنیا را برهم زدند ......
  • :) IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    یهودیان واقعی اگه هنوز اونجان، نگران نباشن، اینبار هم نجاتشان میدیم 🪂 اما بار آخره، ديگه شیطونی نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس