شهادت ۷۷ فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۳

با شروع ماه مبارک رمضان، تحلیلگران ارزیابی می کنند که احتمال وقوع درگیری نظامی میان رژیم صهیونیستی و سازمان های مقاومت فلسطینی بالا است.

سرویس جهان مشرق - با بازگشت نتانیاهو به قدرت، سرزمین های اشغالی و جامعه صهیونیستی از زمان شروع به کار دولت جدید بنیامین نتانیاهو، شاهد حوادث و درگیری های داخلی بوده است که از آن به عنوان یک بحران اجتماعی و سیاسی بی سابقه در سرزمین های اشغالی یاد میشود.

با مطرح شدن طرح تغییر ساختار سیستم قضائی در اسرائیل، مناطق سراسر فلسطین اشغالی، شاهد تظاهرات خیابانی گسترده و اعتراضات علیه نتانیاهو و دولت افراطی آن بوده است. در واقع این طرح، رژیم صهیونیستی را به سمت یک تنش داخلی برده است که باعث نگرانی و ترس کارشناسان و نخبگان صهیونیستی شده است.

آخرین نظر سنجی های انجام شده از صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی، حاکی از آن است که وضعیت موجود در در فلسطین اشغالی، تا چه میزان تحت تاثیر اختلافات و اعتراضات اخیر قرار گرفته است. بر این اساس، ‌ به عقیده عموم صهیونیست ها وضعیت امروز اسرائیل به همان اندازه که بعد از شکست در جنگ دوم لبنان وخیم بود، اکنون وخیم شده است.

در این میان، بنیامین نتانیاهو و دولت وی که در سه ماهه گذشته، نتوانستند بر سر سیاست ها و طرح های خود با مخالفان و متقدان خود به تفاهم و توافق برسند، دستور به استفاده از خشونت در برخورد با مخالفان و تظاهر کنندگان را دادند، موضوعی که حوادث خشونت باری را در برخورد میان پلیس رژیم صهیونیستی و صهیونیست های معترض بوجود آورد.

ماه رمضان و احتمال وقوع جنگ در سرزمین‌های اشغالی/ چرا نتانیاهو به دنبال تشدید درگیری با سازمان‌های مقاومت فلسطین است؟

اما با این حال، اعتراضات و التهابات داخلی میان صهیونیست ها کماکان ادامه دارد، ‌ به گونه ای که کار به اعتصاب و نافرمانی در میان نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی کشیده شده است.

نتانیاهو و دولت افراطی و نژاد پرست وی که نمیتوانند برای ساکت کردن اعتراضات، راه حل مناسب پیدا کنند، راه حل برون رفت از شرایط فعلی برای خود را، یک جنگ و تنش می بینند. در واقع با بررسی شخصیت رفتاری و فکری کسی مانند بنیامین نتانیاهو، وقوع و ایجاد تنش، مسئله دور از ذهن و غیر قابل محاسبه ای نیست.

بنیامین نتانیاهو به دنبال راه فرار و برون رفت از این وضعیت است، وی به خوبی میداند که در صورت ادامه این شرایط، آینده خوبی در انتظار موجودیت دولت وی و صهیونیست ها نیست، از این رو کارشناسان ارزیابی میکنند که نتانیاهو با اقداماتی همچون حمله به نقاطی از سوریه و افزایش تنش با فلسطینی ها، به دنبال ایجاد یک درگیری و یک تنش نظامی برای فرار از جنگ داخلی میان صهیونیست ها و کنترل شرایط است.

در سه ماه اول سال جدید میلادی، سیاست ها و برنامه های دولت افراطی نتانیاهو باعث شده است که تاکنون نزدیک به ۱۰۰ فلسطینی شهید شوند، موضوعی که به وضوح افزایش سطح خشونت های علیه فلسطینیان را نشان می دهد.

ماه رمضان و احتمال وقوع جنگ در سرزمین‌های اشغالی/ چرا نتانیاهو به دنبال تشدید درگیری با سازمان‌های مقاومت فلسطین است؟

به نظر می رسد یکی از جمع بندی های نتانیاهو و اطرافیان وی برای برون رفت از وضعیت فعلی، تشدید تنش با سازمان های مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی و غزه است.

سیاست ها و اظهارات افرادی همچون بن گویر و اسموتریچ، ‌ نشان دهنده این موضوع است. به نظر می رسد دستور عملیات های نظامی در کرانه باختری، سیاست های سختگیرانه علیه اسرای فلسطینی و اظهارات تحریک آمیز و تحقیرانه علیه فلسطینیان، بخشی از سناریو احتمالی ایجاد تنش با سازمان های مقاومت فلسطینی باشد.

همچنین، در طرف مقابل شاهد این موضوع هستیم که عملیات های استشهادی و انگیزه انجام آن توسط فلسطینی ها در مناطق اشغالی افزایش پیدا کرده است. در یکی از نظر سنجی های انجام شده در سرزمین های اشغالی، ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان می ترسند که در یک حمله شهادت طلبانه از سوی فلسطینیان آسیب ببینند.

مقامات سازمان های مقاومت فلسطین در هفته های اخیر، مکررا درباره عواقب اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داده اند.

بر اساس اخبار دریافت شده، در هفته های اخیر مقامات ارشد کشور مصر در رابطه با وضعیت سرزمین های اشغالی پیام هایی را به مقامات رژیم صهیونیستی ارسال کرده و نسبت به وقوع جنگ و پیامد های آن بر منطقه هشدار داده اند. بر این اساس، اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر هشداری به هرتسی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره وقوع انفجار در اوضاع امنیتی شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن که می تواند منجر به بی ثباتی منطقه شود، ارسال کرد و از وی خواست تا بر دولت نتانیاهو به منظور مهار اقدامات خود علیه فلسطینی ها فشار وارد کند.

ماه رمضان و احتمال وقوع جنگ در سرزمین‌های اشغالی/ چرا نتانیاهو به دنبال تشدید درگیری با سازمان‌های مقاومت فلسطین است؟

«خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» بعید ندانست که نوار غزه مستقیما وارد درگیری با رژیم صهیونیستی شود.

عضو ارشد حماس گفت با توجه به رفتار اشغالگران از جمله تندروها، شهرک‌نشینان و تروریست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو، شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که برای درگیری احتمالی فلسطینیان و اسرائیلی‌ها زمینه‌سازی می‌کند.

مروان عیسی، معاون محمد ضیف، رئیس ستاد شاخه نظامی حماس در آستانه ماه مبارک رمضان بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است، روز های آینده شاهد حوادث زیادی خواهیم بود، نوار غزه ساکت نخواهد نشست.

بخشی از تحلیلگران صهیونیست هشدار میدهند که نقطه اوج این تنش در ماه رمضان میتواند باشد، همانطور که دو سال قبل، در ماه رمضان حماس در عملیات سیف القدس، وارد درگیری با رژیم صهیونیستی شد. همچنین آنها مدعی هستند که سازمان های مقاومت فلسطین با حزب الله لبنان هماهنگی های برای اقدام علیه رژیم صهیونیستی انجام داده اند.

با نگاهی به شرایط فعلی و برخورد های افراط گرایانه و نژاد پرستانه صهیونیست ها با فلسطینیان و افزایش انگیره فلسطینیان برای پاسخ متقابل، میتوان ارزیابی کرد که در صورت ادامه این شرایط، در طول ماه رمضان، شاهد وقوع یک درگیری نظامی میان رژیم صهیونیستی و سازمان های مقاومت فلسطین باشیم. البته صهیونیست ها باید بدانند هر گونه اقدامی علیه مقاومت فلسطین در برهه کنونی، میتواند برای آنها یک خسارت جبران ناپذیر و غیر قابل انتظار به بار بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    3 2
    یادش بخیر پارسال چقدر کارشناسان نظامی به بیرقدار می خندیدند و مسخرش می کردند تا اخر سر زلنسکی اومد رسما مصاحبه کرد گفت آشغاله چند هفته بعد یکی از ژنرال های اکراین گفت بدرد کاربرد نظامی نمیخوره.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    3 2
    سدسازی های ترکیه‌ خنجری بر پهلوی محورمقاومت, و گردوغباری که بر ریه های نوزادان خوزستانی و تبریزی می رود.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 1
    امریکا اداره کردن اتاق فرماندهی داعش را بر عهده ارتش ترکیه گذاشته بود ولی ارتش ترکیه نتوانست لشگر بسیار بزرگ و قدرت داعش را در برابر محور مقاومت پیروز کند.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 0
    ناتانیابو شاید خیال می‌کند الان جنگ راه بیندازد خودش زیرآبی در میرود. اما یاد سوگند سربازان تالش افتادم. کاخ خودشان که وسط درگیریست. بهترست به همین تعهد مجلس بسنده کند و کنار برود.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 1
    ما که پول نداریم وی پی ان پولی‌بخربم چیکار کنیم اقای وزیر ارنباطات؟ لطفا مثل بهمن یکم فیلترشکن های رایگان رو شل کنید. ممنون
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    3 0
    سلام عرض می کنم خدمت همه دوستان کامنت گذار امیدوارم که حالتون خوب باشه و لبتون خندان تبریک میگم عید نوروز و ماه مبارک رمضان رو به همه شما ان شاء الله در این ماه عزیز که ماه قرآن و دعا و ذکر و تقوا و تعقل است ادب رو در کامنت هایی که می گذاریم و می گذارید رعایت کنیم و با هم مهربان باشیم و باپرخاش به هم حمله نکنیم
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 2
    اینا رو بیخیال .به داد مردم برس
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 2
    اگر جنگی در گرفت، پس شرق کاسپین تا هازار باس ماس. غرب هم یک خط مستقیم تا ازیل آگاش.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      1 1
      هر ضدایرانی جاش‌زیر‌خاکه
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 0
    چین چرا فدراسیون نیست؟ فدراسیون روسیه تا اینجا همه زورش را زده برای نظم مشرق زمین، حالا نوبت چین است فدراسیون شود. قزاقستان را مجاب کند بپیوندن. میانجیگری میان چین و ژاپن با کیست؟ همه نژاد زرد بهم بپیوندن. همه در نظم جدید باید به یک فدراسیون فرهنگی مادر بپیوندند. اینطوری قویترند، و زیر بار زور نمی‌روند. چون مجبور نیستند. ژاپن خودش را از شر زورگویی آمریکا نجات دهد . تفلکی له شد بس که هارپ خورد و زور شنید (ژاپن)
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 1
    من یکی که مشکلی ندارن بخشی میان چین و ما و روسیه را به یهودیان راستین بدهیم، نمی‌دانم شما و بقیه راضی هستید یا نه. اما بهرحال بزودی نیاز خواهند داشت کوچ کنند به مکانی دور از اروپا و آمریکا و ... آفتاب مشرق زمین فدراسیون روسیه، فدراسیون چین، فدراسیون پرشیا، فدراسیون ARABIA، فدراسیون Americana جنوبی دیگه کجاها مانده، فدراسیون هند و جزایر. بعید نیست آمریکا به فدراسیون کانادا بپیوندد. باغ اروپا چرا زیر بار آمریکاست هنوز؟ گیرش در کجاست؟ لندن؟ باغ اروپا... ! ! امان از باغ اروپا ...چه کنیم با اینها. روشیلد صاحب باغ اروپاست، و امثالهم، اشکنازی؟ می‌خواستند آرژانتین را بگیرند، تقریبا هم گرفتند. آمریکای جنوبی خیلی مصیبت کشیده از دست اینها. خیلی مردمان خوبی هستند و باید فدراسیون شوند. فرهنگ و اخلاق و قیافه شان نزدیکست به ما. مردمان فرهنگهای کهن همه خوب هستند، فرهنگ اروپا را لندن قدغن کرده بود، پیشتر هم بسیار تخریب و نسل کشی شده. کشاورزان را به زور فرستادند قاره جدید را آباد کنند برایشان. بدون کمترین لوازم و امکانات‌ گرمایشی آنانرا در قطب رها کردند. کانادا و آمریکا که کمی آباد شد، اربابان همه چیز را تصاحب کردند. اربابان آمریکا و باغ اروپا، یک گروه و شجر هستند، نه؟ نه آمریکا کشوری مستقل است و نه اروپا صاحب خودش. همگی متصل به یک گروهند. زنجیر شده به هم. و زنجیرهای اسارت قرون یکایک گشوده می‌شوند. آمین
  • پرشیا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 2
    آهان، گمونم فهمیدم چه کوفتشونه. مساله اوکراین برای حمله به روسیه نبود. میخواستن به سرزمین آبا اجدادیشون وصل بشن. خب زودتر میگفتن، بلکه یه راهی پیدا می‌شد. برم ببینم در نقشه ..چه راه حلی داره. روسیه اگه اجازه بده اروپا به قزاقستان راه باریکه ای پیدا کنه، میتونه جنگ رو الان تمومش کنه و توافق کنن به این شکل: ● دسترسی روسیه به سواحلی که الان گرفته طاق بزنن با دسترسی ارباب زلنسکی هر کی هست: به سواحل (خزران) این چیزیست که آنها می‌خواهند. دسترسی به سواحل اجدادشان. بنظرم ایرادی ندارد. باور ندارم در فکر آسیب زدن به روسیه بوده اند. بگذارید با امضای توافقات دقیق، بروند جاده ای چیزی بزنند از اروپا به سواحل جدشان خزران. اینک هم که دست قزاقستان است گویا. (همان بخش) !؟ چی فکر می‌کنید. بایستی اول پوتین درینمورد فکر کند. همه داده های این مدت را وقتی کنار هم بررسی می‌کنیم به همین نکته می‌رسیم. الان بفرم رسید اینها همین را می‌خواستند. مدام صحبت قوم خزران بود. الان دیدم بیشترین ساحل دریا خالی مانده برای آینده، و رسیده به قزاقستان! عجیب نیست؟ اینهمه بحث بر سر دریا و بیشترین سهم مال قزاقستان شده و هیچکس هیچ نمی‌گويد. خب پس چرا راهشان را بسته اید؟ آن سهمیست که یهودیان خزران برای خود خریده اند و منطقه اجدادشان بوده. منتظرند راه باز کنند از اروپا سفر کنند به سرزمین اجدادیشان. گمان نکنم قزاق بودند، هان؟ رضا ماکسیم، بریگارد قزاق :) نام جدشان آئران را از سرزمین ما پرشیا بردارند بروند همان سواحل قزاقستان. نمیدانم، با پوتین است که می‌خواهد راه بدهد به خزران تا سواحل قزاقستان، د یا راه ندهد و ... توافق صلح اما اینک ممکن است. همین را می‌خواستید. نه؟ این هم راه حل :)
  • پرشیا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 3
    نقشه را چک کردم، با توجه به تحرکات سالیان اخیر، بنظر میرسه همین تئوري درسته، بدرد توافقات صلح هم میخوره: . کاری به ما و روسیه ندارن، . ۲ راه میخواهند از اروپای غربی به قزاقستان. همین حالا اگر راه جنوبی را از ایران بگیرند، توافق صلح روسیه به مشکل می‌خورد. اما الان روسیه اگر بخواهد می‌تواند برای صلح چانه زنی کند: به این صورت که بدون نام بردن از طرف مقابل (پنهان) اعلام کند اگر اروپا راهی به دریاها می‌خواهد آماده مذاکرات صلح هستیم. . آنها راهی به سواحل قزاقستان می‌خواهند (بقول خودشان خزر) . روسیه هم سواحل خودش را می‌خواهد پس بگیرد در عوض گشودن راهی از اروپل به قزاقستان (سواحل) هنوز معلوم نیست طرف مقابل کیست، فقط می‌توان حدس زد. نیازی هم به طرف نیست، نماینده شان اگر عوضی بود، بگویید عوض کنند. بنظرم اینطوری بشود به توافقی پایدار رسید. بعد نوبت توافق با ایران بر سر کریدور میرسد، نه الان. فعلا همین، آهان مطلب اصلی: ● آفتاب مشرق زمین خب اینها از مشرق پاشدن کوبیدن رفتن سوار اروپایی‌ها شدن، شونصد سال خوش گذراندن در امپراطوری مغرب. حالا آفتاب غرب غروب کرده، برمیگردند سر جای اولشان در مشرق. چین اصلا با کمک همینها ابرقدرت شد. حالا بدش نیاد، اما روسیه هم تا حدودی همینطور. پس چه باک از گشودن راهی میان شرق و غرب ، اگر قرارست آفتاب مشرق زمین طلوع کند، طبیعیست که نیاز هست به این راه. و بهانه راه ابریشم هم همین بود. همین نشان از افول غرب دارد. ربطی به آمریکا ندارد اینها، سگ دست آموز را بگذار واق بزنند برای خودش.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 0
    خاکریز مقاومت در جنگ احتمالی،پست مرزهای لبنان و غزه نیست.اسراییل باید اینبار در چند جبهه بجنگنه و جبهه اصلی داخل سرزمینهای تصرف شدست.دیگه نیازی ب موشک نقطه زن نیست بجاش با بمب و خرابکاری میشه از داخل نابودشون کرد
  • محمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 2
    هدف اسراییل به نظر من ایران ، آذربایجان و کشورهای دیگر هم هستند ، من فکر کنم به زودی زود ، تنش ها بسیار زیاد شوند .
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 0
    ایران باید جلو هرگونه جنگ را درخاورمیانه بگیره که منجر به کشتار فلسطینی ها میشود در سوریه هم اگر سلاح برای پاسخگوی به حملات هوای داریم اقدام کنیم در غیر این صورت باید فکر راه حل بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس