اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به تحولات مهم منطقه و جهان از جمله شدت گرفتن اعتراضات مردمی در فرانسه و خشم بی سابقه اردنی‌ها از سخنان یک وزیر صهیونیست پرداختند.

به گزارش مشرق، روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود با اشاره به بحران جاری در فرانسه نوشت: هنوز پیامدهای مربوط به قانون بازنشستگی در فرانسه، سراسر این کشور را در برگرفته است. این مسأله باعث شده امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و تیم وی نتوانند طعم نجات از رأی عدم اعتماد را به خوبی حس کنند.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

بر اساس این گزارش، در حالیکه فرانسه خود را برای برگزاری یک تظاهرات گسترده بنا به دعوت اصناف کارگری آماده می‌کند، ماکرون به رایزنی‌های خود با تمام طرف‌هایی که از وی حمایت کرده اند ادامه می‌دهد تا بتواند به یک راه خروج از بحران کنونی دست پیدا کند.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه القدس العربی به مصوبه اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت، پارلمان رژیم صهیونیستی طرحی را به تصویب رساند که با لغو یک قانون مصوب مربوط به سال ۲۰۰۵ امکان بازگشت اشغالگران به شهرک‌های تخلیه‌شده در شمال کرانه باختری و نوار غزه را فراهم می‌کند. صدها هزار صهیونیست در شهرک‌های یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

بر اساس این گزارش، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از تصمیم تل آویو برای اجازه‌دادن به شهرک‌نشینان برای ورود به اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، ابراز نگرانی کرد. رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش داده اند که مسئولان برجسته دولت آمریکا طی ارسال پیامی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی ابلاغ کرده اند: بهتر است در شرایط کنونی به واشنگتن نیایی.

سام سوکول کارشناس حقوقی نیز در گفتگو با روزنامه هاآرتص اعلام کرده است که ممکن است حکم جلب بین المللی مانند آنچه که برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صادر شده، در حق نتانیاهو نیز صادر شود.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه رأی الیوم به خشم بی سابقه محافل اردنی از نقشه ساختگی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که اردن را بخشی از اراضی اشغالی نشان می‌دهد پرداخت و نوشت: واکنش‌ها به ارائه این نقشه خیالی در اردن همچنان ادامه دارد تا حدی که سمیر الحباشنه وزیر کشور اسبق اردن طی یک درخواست مستقیم و بی پرده از شهروندان این کشور در اقصی نقاط آن خواست تا می‌توانند سلاح جمع آوری کرده و ذخیره کنند چرا که کابینه آتی در رژیم صهیونیستی بسیار تندروتر از کابینه کنونی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، خلیل عطیه یکی از نمایندگان پارلمان اردن نیز تحت عنوان «پیش به سوی جهاد» خواهان مبارزه با رژیم صهیونیستی شده و از امت عربی خواست تا نسبت به این توطئه چینی‌ها هوشیار باشد. همچنین نمایندگان پارلمان اردن یک نقشه که در آن اردن و فلسطین با پرچم‌های این کشورها مشخص شده اند بر بالای محل سخنرانی نمایندگان نصب کردند؛ این اقدام به معنی انکار وجود رژیم صهیونیستی در نقشه است.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه عراقی المراقب در گزارشی با اشاره به نقشه آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در عراق نوشت: آمریکایی‌ها هیچ اقدامی در مسیر اجرای مصوبات دولت عراق مبنی بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از این کشور اتخاذ نکرده اند. تحلیلگران نظامی در گفتگو با روزنامه دیلی کالر اعلام کرده اند که ارتش آمریکا هرگز از عراق عقب نشینی نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا و پنتاگون هیچ برنامه‌ای برای عقب نشینی و خروج از عراق ندارند بلکه بالعکس با تخصیص یک بودجه ۴۰۰ میلیون دلار به دنبال تقویت حضور نظامی خود در این کشور هستند.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه لبنانی البناء با انتشار مقاله «ناصر قندیل» تحلیلگر سیاسی نوشت: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه خود را در سخترین شرایط با پروژه هژمونی غرب آغاز کرده است. این کشور حمایت از کشورهایی که در منطقه آسیا در برابر این هژمونی ایستاده اند، از افغانستان گرفته تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین جزو اولویت‌های خود می‌داند. همین مبارزات بود که باعث شد شرایط برای کاهش نفوذ غرب فراهم آید. ایران امروزه قدرت خود را برای ورود به جنگ‌های جدید از جمله جنگ‌هایی که در آن از موشک‌های بسیار دقیق و پهپادها استفاده می‌شود آماده کرده است. این کشور دست برتر را در هرگونه جنگ آتی دارد.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه الشرق الاوسط در صفحه نخست خود با انتخاب تیتر «زلزله سیاسی دوره ماکرون را هدف قرار داد» نوشت: به نظر می‌رسد سندیکاها و اقشار مختلف مردم فرانسه مخالفت شدید خود را با طرح‌های دولت ماکرون نشان داده اند به طوریکه طی روزهای گذشته میلیون‌ها شهروند فرانسوی به خیابان‌ها آمده و بخش‌های مختلف این کشور از جمله بخش‌های حمل و نقل، آموش، برق، نظافت… دست به اعتصاب زده اند.

بر اساس این گزارش، دولت ماکرون به تازگی از یک رأی عدم اعتماد آن هم تنها با ۹ رأی کمتر، جان سالم به در برد اما به نظر می‌رسد گزینه‌های سیاسی ماکرون برای حل بحران کنونی محدود است.

اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

روزنامه لبنانی الاخبار با انتخاب تیتر «سردرد آمریکایی‌ها بدتر می شود» نوشت: مقصد نخستین سر رئیس جمهور چین بعد از انتخاب مجدد وی، مسکو بود؛ اقدامی که پیام‌های زیادی با خود دارد. این نهمین سفر رئیس جمهور چین به روسیه به شمار می‌رود که در آن مقامات دو کشور تلاش کردند در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌های راهبری از طریق دستیابی به یک پروژه جدید توافق کنند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های غربی تلاش کردند این طور نشان دهند که سفر رئیس جمهور چین به روسیه با هدف خارج کردن پوتین و کشورش از انزوا بعد از صدور حکم جلب بین المللی وی صورت می‌گیرد، این در حالیست که سفر این مقام چینی به روسیه آن هم در شرایط کنونی، قطعاً پیام‌هایی مغایر با تصویر رسانه‌های غربی ارسال می‌کند. ‌

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 1
    انشالله حذفش از نقشه جهان
  • ناشناس م IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 0
    همش فیلمه برا گول زدن ایران
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 1
    اسراییل دو روزه کل کشورهای خاورمیانه رو میتونه از رو نقشه نابود کنه
    • حسین IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 1
      مرگ‌بر اسرائیل....شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    به به، خیلی هم عالی ،حالی به حولی!! میگم واقعأ وعدهٔ رهبر معظم انقلاب درمورد ازبین رفتن اسرائیل داره مرحله به مرحله به واقیت تبدیل میشه اونم در بعضی موارد مثل جریان تظاهرات اخیر در اسرائیل و مسئله اردن به دست خود صهیونیست‌ها !!! خداییش کی فکرشو می‌کرد؟؟! البته ازین فرصت استفاده میکنم و به همهٔ غربگداها و اغتشاشو ها که یکی از ارباباشون به ابن فلاکت افتاده تسلیت میگم، سوزش آخرتون نباشه ان شاء الله!!!! خخخخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    کی فکرشو می‌کرد، آخرش اردن آستین بالا بزنه. ایول
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در شهریور ۹۴ به فضل الهی، رژیم صهیونسیتی ۱۸سال آینده را نخواهد دید ✌️🇮🇷
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    به اردن اعتماد نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس