اردن، «اسرائیل» را از نقشه محو کرد / احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو

پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی را برای حفاظت از نتانیاهو در برابر عزل و محاکمه به اتهام فساد و خیانت در امانت تصویب کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت النشره، هیات کل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پیش نویس قانونی را تصویب کرد که مانع عزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از سمتش شده و همچنین اجازه نمی‌دهد وی به دلیل ناتوانی در عمل به مسؤولیت‌هایش برکنار شود. به این ترتیب این قانون جدید از نتانیاهو در برابر محاکمه به اتهام فساد و خیانت در امانت حفاظت می‌کند.

این پیشنویس با رای اکثریت نمایندگان کنست یعنی ۶۱ نماینده در برابر رای مخالف ۴۷ نماینده دیگر تصویب شد.

این پیشنویس را اوفیر کاتس، رئیس ائتلاف از حزب لیکود ارائه کرد و بر اساس آن مشاور حقوقی کابینه نمی‌تواند برکناری نخست وزیر را به دلیل ناتوانی در عمل به مسؤولیت‌هایش اعلام کند بلکه با تصویب این قانون تنها در صورت ناتوانی جسمی یا روانی نخست وزیر امکان برکناری وی از سمتش وجود دارد و در این مورد نیز خود نخست وزیر باید کناره‌گیری‌اش را اعلام کند یا با رای‌گیری در کابینه و رای موافق ۷۵ درصد از وزرا، برکناری وی انجام می‌شود و در صورتی که نخست وزیر به نتیجه رای‌گیری اعتراض داشته باشد، تصمیم‌گیری نهایی به هیات کل کنست واگذار شده و در آنجا باید ۹۰ عضو کنست این موضوع را تایید کنند.

همچنین با تصویب این قانون جدید، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند درخواست‌ها برای اعلام برکناری یا تایید نخست وزیر را بررسی کند. این در حالی است که گالی بهاراف، مشاور حقوقی کابینه این رژیم پیشتر مخالفت خود را با ممانعت از نظارت قضایی دادگاه اعلام کرده و موضعگیری حقوقی خود را در این خصوص بیان کرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    گور خودشان رو بدتر کندن با تصویب این قانون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس