برگزاری تظاهرات گروه‌های راست‌افراطی و ضد فاشیست در انگلیس

صدها تن از اعضا و هواداران گروه‌های راست افراطی و ضد نژادپرستی و ضد فاشیست روز شنبه به صورت همزمان در میان تدابیر شدید امنیتی در خیابان‌های شهر «دوور» انگلیس دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، هواداران گروه‌های ضد فاشیست و ضد نژادپرستی شعارهایی را علیه فاشیسم، نژادپرستی و در حمایت از مهاجران سر دادند. آن‌ها هنگامی که از کنار گروه‌های راست افراطی عبور می‌کردند، فریاد زدند «انگل‌های نازی از شهرهای ما بیرون روید».

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها عبارت‌هایی همچون ' نه به فاشیسم'، 'نه به نژادپرستی' و 'نازیسم دیگر تکرار نخواهد شد' نوشته‌شده بود.

در این حرکت اعتراضی شماری از فعالان مدنی و رهبران گروه‌های ضد نژادپرستی سخنانی را در محکومیت تشدید فضای بیگانه‌هراسی در انگلیس مطرح کردند. یکی از سخنرانان گفت: مبارزه با نژادپرستی و ریاضت اقتصادی از یک جنس است و ما باید با اسلام‌هراسی، یهودستیزی و هرگونه تبعیض نژادی در کشور مقابله کنیم.

هم زمان هواداران گروه‌های راست افراطی در فاصله نزدیکی از گروه‌های ضد فاشیست راهپیمایی کرده و شعارهایی را علیه مهاجرت پناهجویان به این کشور سر می‌دادند. در مقطعی، درگیری‌های لفظی بین دو طرف بالا گرفت که با دخالت پلیس اوضاع کنترل شد.

تظاهرات امروز درحالی برگزار شد که دولت انگلیس به‌عنوان یکی از مدعیان پرچمداری حقوق بشر لایحه‌ای را در راستای سیاست‌های پوپولیستی مقابله با ورود پناهجویان به این کشور در دست تهیه دارد که بر اساس آن حق اعتراض مهاجران به حکم اخراج از کشور هم سلب خواهد شد.

به گزارش روزنامه تایمز لندن، دولت انگلیس در صدد است تا در چارچوب طرح جدید، تمام پناهجویان را پس از ورود به خاک انگلیس، به صورت دسته‌جمعی بازداشت و اخراج کند.

مقامات لندن تاکنون طرح‌های مختلفی را برای مقابله با مهاجرت به این کشور به اجرا گذاشته که نه تنها ناکارآمد بوده بلکه باعث تشدید فضای بیگانه‌هراسی و جرائم مرتبط با نژادپرستی شده است.

ناظران معتقدند که در پی رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ و تشدید قوانین ضد مهاجرتی، فضای تنفر و بیگانه هراسی در این کشور افزایش یافته است.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته نیز ۷۱ درصد از مردم انگلیس معتقدند که دولت سوناک عملکرد بدی را در مدیریت نظام مهاجرتی این کشور نشان داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس