
از آنجايي که اين سيستم ها دقت را محدود به سطح چندين متر کرده است، تعيين موقعيت دقيق به صورت آني امکان پذير نيست. اين امر موجب وارد آمدن صدمات جبران ناپذيري به ناوگان هاي هوايي و دريايي مي شود به همين منظور کشورهاي سازنده و صاحب فناوري، نرم افزار اصلاح کننده اين خطاها را طراحي کردند تا اين خطاها را به حداقل برسانند.
ايران براي ناوبري ايمن دريايي خود نيازمند شبکه Beacon DGPS بود که در اين راستا سازمان نقشه برداري کشور اقدام به راه اندازي شبکه DGPS به نام سامانه "راهبري خليج فارس" کرد و در نهايت موفق به ايجاد اين سامانه شد در حال حاضر اين سامانه مراحل آزمايش را به پايان رسانده است و به زودي افتتاح مي شود.
اين فناوري ما را در تعيين موقعيت دقيق و ناوبري ايمن با استفاده از سيستم هاي ماهواره اي در آبهاي خليج فارس و درياي عمان توانمند مي کند.
پدافند غير عامل در امر ناوبري، تعيين موقعيت آني DGPS و RTK در حد دسي متر و نيز ناوبري هاي زميني، هوايي و دريايي ايمن از جمله کاربردهاي اين نرم افزار است علاوه بر آن اين نرم افزار در بخشهاي ديگري مانند تهيه نقشه هاي شهري و کاداستر بزرگ مقياس و دقيق، به روز رساني نقشه ها در سيستم هاي اطلاعات مکاني (GIS) و پايش تغيير شکل هاي پوسته هاي زمين کاربرد دارد.