واکنش اتحادیه اروپا به تقابل جنگنده روس با پهپاد آمریکایی

سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تقابل یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه با یک پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکا مدعی شد که این رویداد در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین است.

به گزارش مشرق، «پیتر استانو» روز چهارشنبه در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این مساله مسلما مربوط به ایالات متحده و روسیه است و پیگیری آن در سطح دوجانبه جریان دارد.

وی افزود: ما فقط می‌توانیم اشاره کنیم که اگر روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد و به تجاوز غیرقانونی خود ادامه نمی‌داد، این اتفاق نمی‌افتاد.

این مقام اروپایی اضافه کرد: این نخستین سانحه‌ای نیست که ارتش روسیه در آن نقش دارد و پرداختن به آن بر عهده کشورهای درگیر است.

استانو افزود: ما در اتحادیه اروپا مسلما این تحولات را زیر نظر داریم اما کشورهای درگیر یعنی آمریکا و روسیه به این حادثه واکنش نشان داده و در حال پیگیری هستند.

مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا اعلام کرد که صبح روز سه شنبه، یکی از جنگنده های روسیه به پروانه پهپاد آمریکایی برخورد کرد. سپس نیروهای آمریکا تصمیم گرفتند که پهپاد را در آب های بین المللی فرود بیاورند. این بیانیه مشخص نمی کند که این پهپاد در دریای سیاه سقوط کرده است یا خیر.

در این بیانیه مشخص نشده است که آیا آمریکا پهپاد خود را بازیابی خواهد کرد یا خیر. اگر این پهپاد در دریای سیاه سقوط کرده باشد, بازیابی آن دشوار است زیرا به دلیل بسته شدن تنگه بسفر از سوی ترکیه، آمریکا نمی تواند کشتی های جنگی را به دریای سیاه ارسال کند.

در این بیانیه ادعا شده است که هواپیمای روسیه علاوه بر برخورد با پهپاد آمریکا، سوخت خود را روی آن ریخته و به شیوه ای بی پروا و غیرحرفه ای در مقابل آن پرواز کرده است.

ژنرال جیمز بی هکر، فرمانده مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا گفت: "پهپاد ما در حال انجام عملیات معمولی در حریم هوایی بین‌المللی بود که توسط یک هواپیمای روسی رهگیری شده و مورد اصابت قرار گرفت و این برخورد منجر به سقوط و از دست دادن کامل پهپاد شد. در واقع، این اقدام غیرایمن و غیرحرفه‌ای روس‌ها تقریباً باعث سقوط هر دو هواپیما شد.»

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    9 1
    دم روسیه گرم. هر کشوری که باعث طولانی شدن جنگ اوکراین بشه بایستی تقاص پس بده
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 9
      برو گمشو احمق
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      1 0
      اوکراین با کمک آمریکا و غرب وحشی ، در پی از بین بردن روسیه ، مشغول تدارک حملات گسترده ای بود . گسترش ناتو یکی از اقدامات خطرناک اوکراین علیه روسیه و جاسوسی از روسیه بود . روسیه از خود دفاع کرد .
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    4 0
    سرنگونی پهپاد اف ۲۲ آمریکایی بدست خلبانان روسی را تبریک میگوییم...خخخخخخخ
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 9
      روس گدا
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 9
    روسها با هرچی که غیر مسلح هست درگیر میشن . بگو اگه جرات دارید به اف ۱۶ امریکایی نزدیک بشو
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      1 0
      درگیر نشده ، بلکه تف کرده رو پهباد آمریکایی . خخخخخ دمش گرم . روسیه بدجوری آمریکا را مضحکه قرار داد .
    • وحید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      اگه جرأت دارید مستقیم شلیک کنید یا با هواپیمای اف 35آمریکا مقابله کنید درکل گور پدرجفتشون ملت ما مهمه که کلی فقیر وبیچاره شدیم وهم آمریکا وهم روسیه به این بدبختی ما هرکدام به شکلی دامن زدن
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 0
    یاد خلبانان ژاپنی در جنگ با آمریکا و خلبان ایران در حمله به هتل عراق بعثی افتادم باید در مهارت خلبانان روس تجدید نظر کرد همه میگن روسیه بعد از شوروی خلبان خوب نداره اما الان اوضاع فرق کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس