دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه اقتصاد دریا در دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: رییس جمهور دستور تشکیل کارگروه اقتصاد دریا را صادر کرده و سال آینده به طور ویژه ای بر این مسأله متمرکز خواهیم شد.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش ظهر شنبه در مراسم افتتاح بندر چند منظور خمیر در استان هرمزگان با تشکر از همراهی نمایندگان استان در این سفر، عنوان کرد: از استاندار هرمزگان نیز به عنوان نیرویی جهادی یاد کرد و عنوان داشت: سازمان بنادر خوب شروع کرده و باید با همین قدرت ادامه دهند.

وی افزود: اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بالادست بندر شهید رجایی یک ظرفیت ارزشمندی است و برای بندرلنگه که در موقعیتی در درون شهر قرار گرفته نیز باید فکری برای ایجاد یک طرح جدید کرد و با جابجایی ۱۰ تا ۲۰ کیلومتری این بندر، بندر فعلی را در خدمت فعالیت های گردشگری و مردم قرار داد و در مورد لایروبی بنادر این منطقه نیز باید اقدام شود چرا که بندر با ارزشی است و باید رونق هرچه بیشتری بگیرد.

به گفته بذرپاش، رئیس جمهور به تازگی دستور تشکیل کارگروه اقتصاد دریا را صادر کرده اند و ما در سال ۱۴۰۲ برنامه های خوبی در زمینه اقتصاد دریا تدارک خواهیم داد. طرح کاملی برای شهرهای ساحلی و سواحل جنوب کشور نیز خواهیم داشت تا با مدل مطلوبی بتوانیم توسعه این مناطق را پیگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد اقتصاد دریا، زیرساخت های بندری ما نیاز به توسعه و برخی نیاز به جابجایی دارد و ظرفیت بنادر کشورمان را نیز باید افزایش دهیم و با زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و نهادهای عمومی، بانک ها و موسسات مالی و … به توسعه بنادر این استان شتاب دهیم.

وی از استاندار هرمزگان خواست تا کمیته ای در این زمینه تشکیل دهد و گفت: من تمام سرمایه گذاران را به شما ارجاع خواهم داد تا بتوانید از ظرفیت آنها استفاده کنید تابتوانیم در زمینه حمل و نقل ترکیبی اقدامات خوبی انجام دهیم.

بذرپاش عنوان کرد: تا پایان دولت باید کریدور ساحلی کشور به بهره برداری برسد. راه، مهمترین مساله در ادامه توسعه بنادر است تا کار ابتر نماند.

بذرپاش اضافه کرد: شرکت های خارجی اکنون در صف ملاقات با بنده هستند تا در زمینه سرمایه گذاری در حوزه راهها و حمل ونقل گفت و گو کنیم و فرصت های خوبی وجود دارد تا بتوانیم کریدورهای شمال - جنوب از رشت تا بندرعباس را توسعه دهیم و راه دیگری از سرخس تا چابهار در زیر بار ساخت قرار دارد. کریدور شرق به غرب از سرخس به مشهد، مشهد به تهران و تهران به تبریز و نیز کریدور ساحلی در دست اقدام هستیم.

وی ادامه داد: یکی سرمایه گذاران خارجی به من گفت که خدا خواسته تا راه ابریشم را دوباره زنده کند و کشور شما بهره آن را ببرد و اگر این راه را احیا کنیم، به اندازه درآمدهای نفتی می تواند برای ما در حوزه ترانزیت درآمد داشته باشد و بنابراین سرعت در احداث و تکمیل کریدورها می تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

بذرپاش از نمایندگان و استاندار هرمزگان خواست تا در زمینه توسعه اقتصاد دریامحور پیشنهادات خود را ارائه کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز با تمام توان پای کار است تا بتوانیم سالهای بعد با به ثمر رسیدن این پروژه ها به گذشته این کشور و توسعه افتخار کنیم.

وی گفت: با تمام توان پای قول ها و تکمیل پروژه ها هستیم تا سود این پروژه ها نصیب حال همه مردم بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس