1

پنج سال پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، حالا اسحاق جهانگیری از اینکه در آن انتخابات، کاندیدای پوششی برای دفاع از حسن روحانی شده بود، ابراز ندامت کرده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۶ اسفند در حالی چاپ و منتشر شد که بیانیات مهم رهبر انقلاب اسلامی در روز درختکاری، آخرین وضعیت مسمومیت در مدارس و بررسی محتوای مذاکرات ایران با آژانس که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه رسالت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره احتمال مسمومیت دانش‌آموزان نوشته است:

رهبر معظم انقلاب در واکنش به رویداد مهم مسمومیت دانش آموزان فرمودند: «این یک جنایت بزرگ و غیرقابل‌اغماض است.» رئیس‌جمهور هم مسمومیت دانش آموزان را توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش آموزان دانست و از آن به‌عنوان یک جنایت و اقدام ضد بشری یاد کرد.
مجموعه گزارشات و اخبار رسیده از برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در مورد مسمومیت مدارس دخترانه نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در برابر یک پدیده بی‌سابقه از معاندت و دشمنی قرار دارد که شنیع بودن آن حتی در کنوانسیون‌های جهانی و ممنوعیت آن محرز است. مجموعه اخبار نشان می‌دهد ما وارد یک جنگ کثیف میکروبی و شیمیایی محدود و هوشمند شده‌ایم. تحلیل این پدیده بر هر ناظر داخلی و خارجی محرز و روشن است از توییت سفیر روسیاه انگلیس درباره این حوادث معلوم می‌شود قصه از چه قرار است و قضیه به روایت ایشان ادامه دارد.

در ادامه این یادداشت آمده است:

آمریکایی‌ها غیر از شرارت جدید در حوزه «جنگ کثیف»، «جنگ ارزی» و «جنگ مرزی» را به‌موازات آن دنبال می‌کنند. جمهوری اسلامی در این غوغای جنگ ترکیبی به مسیر خود با امید بیشتر و اطمینان کامل‌تر ادامه می‌دهد. همین هفته‌ها پروژه عظیم آب‌رسانی به دریاچه ارومیه که بزرگ‌ترین طرح زیست‌محیطی خاورمیانه بود پرده‌برداری شد. افتتاح فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی که حکایت شیرینی از یک دستاورد بزرگ در صنعت نفت و گاز کشور باوجود همه تحریم‌ها بود چون خاری در چشمان دشمنان نظام فرورفت. افتتاح ده‌ها پروژه ملی و عمرانی در کشور و … نشان می‌دهد مردم و مسئولان کار خود را می‌کنند و فاز جدید جنگ ترکیبی و پادوهای داخلی آن‌ها با اسم رمز «مسمومیت‌های سریالی» مسیر پیشرفت و تعالی کشور را کند نخواهد کرد.

پشت‌پرده جنگ کثیف آمریکایی‌ها با پروژه مسمومیت دانش‌آموزان/ چرا کاندیدای پوششی روحانی پشیمان شده است؟

روزنامه شرق نیز به مسئله عارضه در مدارس پرداخته و می‌نویسد:

در بررسی‌های ما شاید کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها کسانی هستند که واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند و این علایم را داشتند. در کنار این، تعداد بیشتری از بچه‌ها در همان مدارس، وقتی می‌بینند دوست‌شان علائم تحریکی پیدا کرده، دل درد دارد یا بی‌حال شده، بچه‌ها دچار اضطراب می‌شوند و ممکن است بدون اینکه مواجهه‌ای با عامل تحریکی واقعی داشته باشند، همین علائم را پیدا کنند. در اینجا خیلی مهم است که بتوانیم آرامش را برقرار کنیم. یک بچه وقتی ببیند که معلمش، کادر مدرسه و سایر دانش‌آموزان مضطربند، این اضطراب به او منتقل می‌شود. بنابراین حتما سعی کنند که ضمن حفظ خونسردی با سرعت و دقت دستورالعمل‌هایی را که آموزش و پرورش برای مدارس ارسال کرده، اجرا کنند. به عنوان مثال مهمترین کار این است که وقتی این مواد تحریک‌کننده جایی است، از آن محل دور شوند. باید بچه‌ها را از کلاس یا هر محیطی که این مواد محرک وجود دارد، دور کنند. البته نیاز نیست که خیلی هول کنند تا خدایی نکرده بچه‌ها از پله بیفتند و آسیب ببینند، بلکه با خونسردی، اما با دقت و سرعت، بچه‌ها را از محیط دور کنند.

پشت‌پرده جنگ کثیف آمریکایی‌ها با پروژه مسمومیت دانش‌آموزان/ چرا کاندیدای پوششی روحانی پشیمان شده است؟

روزنامه آرمان‌ملی نیز در یادداشتی به بررسی نقش رسانه در عارضه جدید در مدارس پرداخته و نوشته است:

در هر بحرانی نباید خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را به صرف دادن خبر و گزارش مقصر شناخت. در خبرها خواندیم: خبرنگاری از قم که خبرهای مسمومیت دانش‌آموزان قمی را گزارش می‌کرد؛ بازداشت شده است. از چند و چون پرونده ایشان مطلع نیستم اما واقعاً خبرنگار یک رسانه وظیفه‌اش دادن خبر و گزارش است و حل بحران هم به دوش رسانه و خبرنگار است. دردم از یار است و درمان نیز هم... بنابراین اشتباه نکنیم رسانه دشمن نیست. رسانه، حلقه‌ واسطه‌ بین مردم و حکومت است... در ضمن کارشناسان رسانه معتقدند: رسانه از بحران اثر می‌پذیرد و بر بحران اثر می‌گذارد! رسانه، نماینده افکار عمومی است و بازتاب دهنده افکار عمومی است. جالب است بدانید بحران وقتی بحران نام می‌گیرد که افکار عمومی و رسانه‌ها به آن توجه کنند اما اگر رسانه‌ها کمک کنند به حل بحران و مدیریت آن با آگاهی و اطلاع رسانی دقیق دهان شایعه قفل خواهد شد و روشنگری اتفاق خواهد افتاد. هم اکنون در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان هم رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی خواسته‌های مردم را باید بازگو کنند. بعد با کمک کارشناسان راه‌هایی برای کم شدن خسارات را بررسی کنند با مسئولان درباره مقصران این ماجرا حرف بزنند. بحث‌هایی با روانشناسان برای کمک به دانش‌آموزان و خانواده‌ها داشته باشند.

پشت‌پرده جنگ کثیف آمریکایی‌ها با پروژه مسمومیت دانش‌آموزان/ چرا کاندیدای پوششی روحانی پشیمان شده است؟

البته این قضاوت عجولانه درحالی از سوی این روزنامه‌ اصلاح‌طلب صورت گرفته است که پرونده برخی خبرنگاران در پروژه استریت‌بیز در ارتباط با خبرسانی به رسانه‌های ضد انقلاب هنوز باز است.

عارف به رییسی نامه نوشت

روزنامه سازندگی ارگان خبری حزب کارگزاران در شماره امروز خود نامه عارف به رئیس‌جمهور را منتشر کرده است.

در بخش‌هایی از نامه محمدرضا عارف به سیدابراهیم رئیسی، وی با هشدار نسبت به میزان مهاجرت دانشگاهیان، خواستار ملغی شدن تمامی احکام و محدودیت‌های صادر شده علیه دانشجویان و اعضای هیات علمی شده است.

وی در این نامه با بیان این‌که «دانشگاه‌های کشور که، تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، پژوهش برای تولید دانش و رفع نیازهای علمی کشور و تولید فنآوری‌های به روز برای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بر دوش آن است، این روزها حال خوبی ندارند» مشکلات معیشتی استادان، کمبود بودجه های پژوهشی برای فعالیت های علمی، عدم امکان حضور در مجامع بین المللی به سبب افزایش قیمت ارز و... و. را یادآور شده است.

وی مدعی شده که مواردی از جمله «قطع یا محدود شدن حقوق استادان به دلیل اظهار نظر»، «اخراج برخی از اعضای هیأت علمی»، «بازنشسته شدن اجباری» «حذف دروس»، «جلوگیری و یا توقف ترفیع سالیانه، ارتقاء و تبدیل وضعیت» در برخی از دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

موضوع مهاجرت یکی از موضوعات حساس و چالش‌برانگیز جامعه امروز ایران است، با این حال همچنان اطلاعات و آمار دقیق اندکی در این حوزه در دسترس قرار دارد. البته اقای عارف می‌تواند سری به سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۰ که توسط رصدخانه مهاجرت ایران تهیه و تدوین شده اس بزند و مشاهده کند که نمایانگر آخرین آمار و اطلاعات حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی در ایران و جهان در ۸ سال ما بین سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ چگونه بوده است، مدعیان بدون کارنامه این‌روزها فراوان است!

پشت‌پرده جنگ کثیف آمریکایی‌ها با پروژه مسمومیت دانش‌آموزان/ چرا کاندیدای پوششی روحانی پشیمان شده است؟

کاندیدای پوششی روحانی پشیمان شد

پنج سال پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، حالا اسحاق جهانگیری از اینکه در آن انتخابات، کاندیدای پوششی برای دفاع از حسن روحانی شده بود، ابراز ندامت کرده است.

روزنامه جوان نوشته است:

جهانگیری در گفتگو با مجله آگاهی نو گفته که «یک بار به آقای روحانی گفتم اگر قرار باشد یکی از اشتباهات زندگی سیاسی خودم را بنویسم حتماً شرکت من در انتخابات ۹۶ است.» او مدعی شده که یکی از دلایل رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، شرکت در انتخابات سال ۹۶ در قالب کاندیدای پوششی و نه کاندیدایی که واقعاً قصد رقابت و رئیس‌جمهور شدن داشته باشد، بوده است.

جهانگیری دلیل دیگر اشتباه بودن کاندیداتوری پوششی‌اش در سال ۹۶ را از دست رفتن سرمایه‌های سیاسی‌اش می‌داند: «من از روز بعد انتخابات احساس کردم خیلی از سرمایه‌هایی که پشت سر خودم درست کرده بودم و می‌دانستم برای کشور مفید است، یکی یکی در حال تضعیف است.»فقط از دست دادن انتخابات سال ۱۴۰۰ و سرمایه سیاسی، باعث ابراز پشیمانی جهانگیری از هزینه کردن خود برای رأی آوردن حسن روحانی نیست.

پشت‌پرده جنگ کثیف آمریکایی‌ها با پروژه مسمومیت دانش‌آموزان/ چرا کاندیدای پوششی روحانی پشیمان شده است؟

او این ذهنیت را هم دارد که قدر فداکاری او برای روحانی دانسته نشد و در ادامه گفتگو از خراب شدن رابطه خود و روحانی در دولت دوم روحانی که پس از انتخابات ۹۶ شکل گرفت، می‌گوید. جهانگیری بیان می‌کند که چگونه در زمان چینش اعضای کابینه دوم و تشکیل دولت دوازدهم، نظرات او نادیده گرفته است: «اشتباه ما این بود که چیدمان تیم ما می‌توانست با تجربه چهار سال اول بهتر باشد. حالا بماند چقدر ما مقصر هستیم، چقدر ما می‌خواستیم افراد بهتری را بگذاریم نگذاشتند.» او برای دولت فداکاری کرده بود و از سویی معاون اول هم بود؛ طبعاً انتظار داشت نظراتش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه کار دولت هم جهانگیری بیشتر مورد بی اعتنایی روحانی قرار گرفت و طبیعی بود بیشتر از قبل، نسبت به فداکاری انجام داده، حس ندامت داشته باشد. از سویی عملکرد ضعیف دولت روحانی چنان بود که حامیان معمولی او هم نادم از حمایت بودند، چه رسد به کسی که اعتبار سیاسی‌اش را پای این کار گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 19
  • سید IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    37 3
    احمق است اگر کسی گمان کند اصلاح طلبان تهوع آور از بحران مسمومیت تعدادی دانش آموز در مدارس ناراحت هستند! اگر بیشتر از دشمنان خوشحال نباشند کمتر از آن هم نیستند!
    • US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      8 1
      هر هموطن ایران دوستی قطعا ناراحت هست و فقط دشمنان این خاک خوشحالن
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      8 0
      حالا که اشد مجازات اعلام‌ شد و کسی جرات خرابکاری ندارد و ضد انقلاب فراخوان ترک مدرسه داد باید همه مدارس ایران را حضوری بدون فعالیت شاد برای غایبین اعلام کنید. شهدا ناظرند
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      6 1
      فتنه گرها که شغلشان تحریم و تحریف بود به مجرمین میگن استاد اراذل فرهنگی
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      10 3
      اصلاح طلبان با دُمشان گردو میشکنند
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      10 1
      مسمومیت دانش اموزان کار اصلاح طلبان است انها مخالف پیشرفت دختران وزنان ایران هستند
    • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      8 1
      پنج سال پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، حالا اسحاق جهانگیری از اینکه در آن انتخابات، کاندیدای پوششی برای دفاع از حسن روحانی شده بود، ابراز ندامت کرده است/ مردم شاهد باشید مِ هیچ کارّه بیدم مِ فقط ۲نبالِ خاکبرداری بیدم. مِ عرُرضه تعویض منشی هم نداشتم مِ اصلا یه آدم نویی هستم با دامنی پاک فقط ۳۰ میلیارد دلار ارز جهانگیری و ۶۵ تن طلا را مِ نبیدُم. /چیه دارن اصلاحطمعکاران تهوع آور زر زر میکنند .فقط توسری خوردن و اوردنگی خوردن از غربی ها و سینه خیز رفتن جلو دشمن را در کارنامه دارند فقط ذلت پشت ذلت ولی به ملت که میرسند هزارتا اِهن و تلپ و غرور دارند و با کفش میرن روفرش مردم زلزله زده برای چارتا عکس در روزینامه های زنجیریشون.
    • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      5 1
      پنج سال پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، حالا اسحاق جهانگیری از اینکه در آن انتخابات، کاندیدای پوششی برای دفاع از حسن روحانی شده بود، ابراز ندامت کرده است/ مردم شاهد باشید مِ هیچ کارّه بیدم مِ فقط ۲نبالِ خاکبرداری بیدم. مِ عرُرضه تعویض منشی هم نداشتم مِ اصلا یه آدم نویی هستم با دامنی پاک فقط ۳۰ میلیارد دلار ارز جهانگیری و ۶۵ تن طلا را مِ نبیدُم. /چیه دارن اصلاحطمعکاران تهوع آور زر زر میکنند .فقط توسری خوردن و اوردنگی خوردن از غربی ها و سینه خیز رفتن جلو دشمن را در کارنامه دارند فقط ذلت پشت ذلت ولی به ملت که میرسند هزارتا اِهن و تلپ و غرور دارند و با کفش میرن روفرش مردم زلزله زده برای چارتا عکس در روزینامه های زنجیریشون.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      1 0
      تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان مسموم شدن دانش آموزان هم یه دکان تازه برای اصلاحاتچیاست...
  • تورج IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    6 0
    سازندگی رفع توقیف شد؟
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    4 2
    تا الان دوربین‌ها نشون میداد کار کدوماست.
  • مهدی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    8 3
    ادم وقتی تو یه خبری درباره سکته قلبی یا مغزی میخونه احساس بیماری میکنه.بااینکه فقط بار روانی خبره.الان هم همینطوره.
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    6 1
    بالاخره جهانگیری بعد از این همه اشتباه و ندانم کاری خود و روحانی بر سر این ملت اظهار ندامت کرد!!!!
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    4 1
    در قیامت اینها چه جوابی دارند ؟!!!
    • حيران IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      حتماً منظورت انشاءالله نيمسوزه،،،،
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    5 1
    بدون تردید تعلق زهرنامه «سازندگی» به قویترین مافیای قدرت و ثروت نقش مهمی در رفع توقیف اون داشته. وگرنه این قدرت‌پرستان مگر فقط یک خبر دروغ و تهمت چاپ زده‌اند که دادگاه با قضاوت در مورد فقط یک خبر، حکم برائت صادر کرده
  • علی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    9 3
    جناب اقای جهانگیری مصداق خسرالدنیا و الاخره شدند چرا که با اقدامات غلط خود مردم را به خاک سیاه نشاندند و باید خود را برای پاسخگوئی در دادگاه عدل الهی نیز آماده کنند چه اینکه کاری از دست حسن روحانی در آنجا برای او بر نمی اید و او خود نیز گرفتار اعمال و رفتار و کردار خود هست
  • محمدایوب IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    7 1
    اخه چه کسی به این فرد سیاست مدار میگه هر آدم احمقی میدونه که وقتی از یک وسیله پوششی استفاده می کنند بعد اتمام کار می اندازند در سطل زباله حالا تو را نیانداختند نگه داشتند شاید دوباره به کار بیایی
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    7 1
    اسحاق که می گفت بعد از ردصلاحیت نداشته اش به اتفاق خاتواده محترم جشن براه انداخته است!! آقای جهانگیری شما اگر قصدت خدمت به خلق ا..بود و برنامه مدون و قابل اعتتایی داشتی بعد از رد صلاحیت میبایست اظهار افسوس و حسرت میکردی نه اینکه جشن خانوادگی برپا کنی! معلوم نیست دولتمردان وقت جقدر سستی کرده اند که دندان طمع این آقا چون شم بهره برداری سیاسیش دوباره تیز شده!!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    3 1
    این روزنامه شرق چرا هنوز زنده هست؟ کشور اینقدر هرکی هرکی هست؟
  • محمدایوب IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    9 1
    آن زمانی که اصلاح طلبان وروحانی از تحصیل بورسیه های دکترا جلوگیری کردند و آبروی انهارابردند هیچ کدام از آنها صدایشان در نیامد اما وقتی دوتا استاد عوضی پیروپاتال اصلاح طلب بازنشسته می شوند حرام خواران خود را مانند زنان بچه مرده پاره پاره میکنند شرم برشما وطن فروشان ژن برتر خود پندار
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      4 1
      دقیقا گل گفتی
  • اشعری IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    5 1
    آغا اسحاق خود کرده را پیشمانی ابراز حماقت است و این صورت ظاهر قضایاست ولی صریحش اینست.که مگر شما با یک ملت فهیم و شریف ایران شوخی داشتی ؟؟!! دست بردار برو بگذار کمی نفس راحت بکشیم ! بلفطره متقلب !!!!
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    5 1
    جهانگیری نمی داند که دیگر بازی کثیف هاشمی -خاتمی در سال هفتاد و شش که یک کلاهبرداری ملی آشکار و یک ابتذال تمام عیار اخلاقی بود قابل تکرار نیست در آن سال هاشمی به خاتمی و جریان فاسد اصلاحات آمریکایی جواز به لجن کشیدن و بی آبرو کردنش را داده تا سکان قدرت و ثروت اندوزی همچنان در دست خود و احباء مبتذلش باشد. این انتقام هاشمی از ولی فقیه و انقلابیون ولایی بود که با طرح شیطانی مادام العمر شدن ریاست جمهوری هاشمی مخالفت کرده بودند هاشمی حتی حاضر شد ملقب به «عالیجناب سرخپوش» شده اما مزورانه طی چند صباحی دوباره شود پدر خوانده اصلاحات آمریکایی !!و تا روز مرگش حل مشکل نظام با آمریکا ،شیطان بزرگ وحسرت نشستن در اتاق بیضی کاخ سفید مقابل شیطان بزرگ بر دلش ماندو ناکام مرد.حالا جهانگیری پدر خوانده و سرپل اختلاسگران اصلاحات آمریکایی چون خاندان خودش ،خاندان روحانی، خاندان عبدالله نوری، خاندان کرباسچی،خاندان نعمت زاده خاندان هاشمی، خاندان مرعشی،خاندان تاجگردون و...می خواهدکلک هاشمی را سرهم کرده و باسیاه بازی جنگ زرگری با روحانی منفوررا راه بیندازدتامثلا او را برروحانی سفیه ترجیح دهند تا خط اختلاس اگرمختل شده دیگر قطع نشود.اما هیهات که جبهه انقلاب با بلوغی که تحت جهاد تبیین امام خامنه‌ای یافته است هرگز دیگر مجالی برای احزاب اختلاسی نه تنها نخواهد بود بلکه همانند زنگنه باید پاسخگوی ترک فعل ها و سوء فعل های دوران غصب مناصب طی سال های سال باشند همان مناصبی که اصلاحات آمریکایی این وارثان بنی امیه «گوی قدرت و ثروت اندوزی»را در یک چرخه بسیار محدود مدیریت خاندانی، طی سالیانی دست به دست کردند. امروز سید محرومانی چون جناب رئیسی سکان دولت انقلابی ومردمی را دراختیار دارد که فرموده امیرالمومنین را نقشه راه خود قرار داده که در خطبه پانزده فرموده «والله لو وجدته قدتزوج به النساء و ملک به الاماء لرددته فسم به الله اگر اموال غارت شده مهریه زنان شده و یا صرف خرید «دور و بری و هوادار و حزب شده باشد همه را مصادره و به بیت المال باز خواهم گرداندهمان کاری که بااختلاس مهدی جهانگیری، حسین فریدون، کرباسچی، نوری، نعمت زاده، آخوندی و...شده و می شود.و این همه از الهام بخشی زندگی علوی و ساده زیستی امام خامنه‌ای بوده و هست سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    4 0
    جناب دکتر عارف اخراج مورد ادعا که کذب محض است. ولی سال ۷۶ زمان پیروزی خاتمی که ۲۵ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان اخراج شدند ،چرا خم به ابروی مبارک نیاوردی؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      2 0
      چون ارازل اصلاحی هر کاری بکنند حق هست و لازم چون اینها سرباز و پیاده نظام غرب هستند
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    4 0
    ابراز ندامت کاندیدای پوششی یک فریب جدید است که پس از پنج سال اعلام کرده. مرگ بر دروغگو .مرگ بر انگلیس.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 0
    این آقای عارف کیه و‌ چه کاره است؟ سواد داره؟ و یا نداره؟ خانه داره؟ و یا مثل بخش زیادی از مردم و جوانان ما خانه به دوش است؟ و درآمدش ماهانه و سالانه اش چقدره؟ در ۴۴ گذشته چه کاره بوده؟ و و چه کارهایی برای مردم کشورمان کرده، که هم مرضی رضای خدا و هم مورد رضایت خلق ا... بوده باشد؟ آیا فرزندانش مثل فرزندان تحصیلکرده ما ۴تا ۴ تا بی کارند و بی خانه هستند؟و یا..‌؟ و...‌؛ اگر شاغل هستند.‌! در کدام نهادها و سازمانها ... کار می کنند؟ اگه در ادارات و... دولتی و... شاغلند! بر چه اساسی استخدام شده اند.؟ که بچه های ما ۴ تا ۴ تا با تحصیلات عالی نمی توانند استخدام بشوند؟ درآمدشان فرزندانش در ماه و سال چقدره؟ لطفا بیوگرافی و یوابق ایشون را صادقانه و دقیق شفاف سازی کنید. تا ما مردم به درستی مدعیان اصلاح جامعه و .... خود را بشناسیم. و بر ااساس علم و اطلاعات خود نسبت به مدعیان دفاع از دین و کشور و علم و دانشگاه و... قضاوت درستی داشته باشیم...علی برکت ا...
  • علی US ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 0
    آقای جهانگیری ادعا و افسوس دارد ؛ سرمایه هایی که پشت سرم برای خودم درست کرده بودم!! آقا با آن سوابق در فولاد مبارکه و برادر عزیزشان! گویی خواب نما شده که چنین ادعایی دارد!
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    تازمانیکه با جماعت معلوم الحال ومردودالکارنامه در ظاهر اصلاحاتی ولی نابودگران انقلاب و ایران که موریانه وار از بدو انقلاب موذیانه مشغول خرابکاری های متنوع و متعدد و ایجاد جو بدبینی نسبت به نظام حتی در پوشش انقلابی گری و مسلمان دو آتشه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و در آخر خیلی علنی بت اعظمشان یعنی به اصطلاح کدخدای عالم را تعظیم و تکریم کردند و تا توانستند نقشه های آن ملعون یعنی شیطان بزرگ را در کشور اجرا و زیر ساختها را در همه زمینه ها نابود و به عقب بردند و هنوز هم طلبکارند انقدر تعارف دارید و میدان و تریبون واگذارشون میکنید توقع پیشرفت و یک دلی در جامعه ایران را نداشته باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس