1

مطالعه رفتار اجتماعی اصلاح‌طلبان طی سه دهه گذشته در برخورد با حوادث اجتماعی از یک تناقض گسترده حکایت دارد که حضور در قدرت و دورماندن از قدرت در این تناقض نقش اساسی بازی می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز سه شنبه ۲۲ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد که آمادگی مردم مسلمان برای حضور در راهپیمایی روز قدس، برگزاری مراسم پر فیضا شبهای احیا، جزئیات آخرین جلسه کمیته حقیقت یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان، حاشیه‌های قیمت‌گذاری خودرو و بازگشت کرونا روی دور تند در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

امضای توافق میان ایران با عربستان همچنان مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد، روزنامه هم‌میهن درباره آثار اقتصادی این توافق نوشته است:

شکی نیست که روابط اقتصادی کشورها با یکدیگر نسبت مهمی با تعاملات و روابط سیاسی کشورها با همدیگر دارد. ایران و عربستان نیز در چند دهه اخیر فرازوفرودهای سیاسی را تجربه کرده‌اند که بر روی اقتصاد دو کشور تاثیر مستقیم داشته است. پیش از انقلاب دو کشور به واسطه اینکه از مهمترین تولیدکنندگان نفت بودند، تلاش داشتند تا رابطه میانه‌ای را با یکدیگر داشته باشند و اگرچه در بعد اقتصادی رقیب بودند، اما در سیاست رفاقت می‌کردند. ایران و عربستان در سال ۱۳۷۷ کمیسیون اقتصادی مشترک تشکیل دادند و تعاملات صورت‌گرفته در زمینه نفت بین دو کشور چنان پیش رفت که در سال ۱۳۷۸ قیمت نفت رشد ۶۰ درصدی پیدا کرد و به بشکه‌ای بیش از ۲۵ دلار نیز رسید.

در ادامه این گزارش آمده است:

اما با حمله آمریکا به عراق در اسفند ۱۳۸۱ روابط ایران و عربستان باز دچار مشکل شد، در آن سال حجم مبادلات دو کشور به ۵۳۵ میلیون دلار نیز رسیده بود. در دو دولت محمود احمدی‌نژاد تنش‌های بین ایران و عربستان ادامه پیدا کرد اما با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۲، وزارت خارجه تلاش کرد با عربستان وارد تعامل شود، اما فاجعه کشته شدن حجاج ایرانی در مناسک حج سال ۱۳۹۴ و حمله به سفارت عربستان در تهران در همان سال باعث شد دو کشور روابط دیپلماتیک خود را قطع کنند. این اتفاق در تعاملات اقتصادی بین ایران و عربستان نیز تاثیر منفی گذاشت تا جایی که در سال ۱۴۰۰ که پایان دولت حسن روحانی و آغاز دولت ابراهیم رئیسی بود، ایران از مجموع ۴۸ میلیارد دلار صادرات صورت‌گرفته تنها ۴۱ هزار دلار به عربستان صادرات داشت. سال گذشته نیز از ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات، فقط ۱۴ میلیون دلار صادرات به عربستان انجام شد که شامل سنگ مرمر، تراورتن، دانه‌های ریز کروی شیشه، بدنه کامیون و کشنده، هیدرواکسید سدیم، انگور خشک‌شده و شمش فولاد بود. جالب و تاسف‌بار آنکه در دو سال گذشته واردات ایران از عربستان صفر بوده است. حالا با برقراری دوباره رابطه دو کشور به نظر می‌رسد روابط تجاری رشد کند و تعامل ریال ایران با ریال عربستان برقرار شود.

هیچ توافقی جای برجام را در دل اصلاح‌طلبان پر نمی‌کند! / پاک کردن ردپای منافقین از میان سناریوهای محتمل در مسمومیت مدارس

روزنامه شرق نیز توافق با عربستان را زمینه احیای برجام خوانده و این توافق را در شرایطی قابل قبول دانسته است که برجام نیز دوباره احیا شود، این روزنامه می‌نویسد:

با بهبود روابط تهران و سایر کشورهای عربی بعد از توافق با ریاض، برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی این ارزیابی را دارند که تهران بدون توافق با غرب مناسبات منطقه‌ای خود را احیا کرده است؛ اما این موضوع به‌هیچ‌عنوان از اهمیت سایر موضوعات و بحران‌های سیاست خارجی نمی‌کاهد. اینکه مناسبات منطقه‌ای منجر به بهبود روابط با غرب شود، جای سؤال، ابهام و محل تردید و تأمل است.

به هر حال باید پذیرفت که سمت‌وسوی مناسبات منطقه‌ای که روابط ایران با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه هم در آن جای می‌گیرند، تابعی از تحولات بین‌المللی است. به این معنا که اگر روابط ایران با قدرت‌های بزرگ درست شود، به تبع آن مناسبات تهران با بازیگران منطقه‌ای هم در مسیر درست هدایت می‌شود؛ ولی لزوما روند عکس آن صادق نیست؛ چراکه در اثرگذاری مستقیم احیای روابط ایران و عربستان بر روابط تهران با قدرت‌های بزرگ باید تشکیک کرد؛ زیرا منافع قدرت‌های بزرگ تابع ملاحظات منطقه‌ای نیست. بنابراین پیامد روابط ایران و عربستان، الزاما به معنای بهبود روابط ایران و غرب نخواهد بود.

هیچ توافقی جای برجام را در دل اصلاح‌طلبان پر نمی‌کند! / پاک کردن ردپای منافقین از میان سناریوهای محتمل در مسمومیت مدارس

روزنامه آرمان امروز نیز توافق با عربستان را مقدمه تبادل زندانیان با آمریکا خوانده و نوشته است:

از یک طرف در داخل ایران رغبت ها برای احیای برجام بیشتر شده است و مصاحبه های متعددی در این خصوص انجام شده مبنی بر این که ایران حاضر است همان برجام گذشته را احیا کند و از سوی دیگر وزیرخارجه با بورل دیدار کرد که به نظر می رسد دیداری مثبت رقم خورده است. جوزپ بورل پس از بازگشت به اروپا نظر مثبتی نسبت به رایزنی ها داشت و به نحوی اعلام کرد که مسائل برجامی را از مسائل حقوق بشری و پهپادها باید جدا کرد. البته او تاکید کرده است بر مسائل دیگر نیز حساس هستند واین مسائل باید حل و فصل شوند. جوزپ بورل به نحوی خواستار این شد که هم مذاکرات ادامه پیدا کند و هم ایران از روسیه حمایت نکند.

هیچ توافقی جای برجام را در دل اصلاح‌طلبان پر نمی‌کند! / پاک کردن ردپای منافقین از میان سناریوهای محتمل در مسمومیت مدارس

این دست تحلیل‌ها نشان می‌دهد که هیچ چیز در دل اصلاح‌طلبان جای برجام و توافق با آمریکا را پر نمی‌کند، این ماجرا حکایت از آن دارد که لج بازی و کج فهمی درباره سیاست منطقه‌ای نظام همچنان میان برخی گروه‌های سیاسی حل نشده است، این طیف، در ابتدا، به خاطر سند همکاری ۲۵ ساله با چین که اتفاقا در دولت همسو با خودشان تدوین و امضا شد، ادعا کردند نظام، ایران را به چین فروخته و حال آن که اگر ایران و چین تجارت چند میلیارد دلاری دارند، چین با آمریکا تجارت ۷۰۰ میلیارد دلاری دارد و بزرگ ترین شریک تجاری آمریکا و اروپا است. بعد که رئیس جمهور چین به عربستان رفت و قرارداد چند ده میلیارد دلاری امضا کردند، همین مخالف خوان های وطنی ادعا کردند ایران جا ماند و عربستان در تجارت و همکاری با چین، ما را جا گذاشت. اما اکنون؛ هم ادعا می کنند ریل توافق با عربستان را هاشمی و خاتمی گذاشته و دولت، هم مدعی اند ایران زیر بلیت چین رفته، و هم عنوان جعلی "برجام چینی" را روی توافق اخیر می گذارند تا همه فضاحت ها و خسارات ماجرای برجام را بشوید و ببرد.

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود درباره رفتار اجتماعی اصلاح‌طلبان نوشته است:

مطالعه رفتار اجتماعی اصلاح‌طلبان طی سه دهه گذشته در برخورد با حوادث اجتماعی از یک تناقض گسترده حکایت دارد که حضور در قدرت و دورماندن از قدرت در این تناقض نقش اساسی بازی می‌کند. علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و اجتماعی در این سه دهه از یاد نبرده‌اند که نگاه اصلاح‌طلبان درباره مسائل مختلف از چه افراط و تفریطی برخوردار بوده است. روزگاری که در قدرت بوده اند، متصلب‌ترین روش‌های ممکن را به کار برده‌اند و آنگاه که از قدرت کنار گذاشته شده اند، خلافش را تبلیغ و ترویج کرده‌اند که همین روش البته در رفتارهای سیاسی آن‌ها هم تبلور عینی داشته است. اگر در زمانی بخشی از مردم کشور به لشکریان قابلمه به دستی تشبیه می‌شدند که برای هر مسئله‌ای صف می‌کشند تا کالایی دریافت کنند یا به دلفین‌های دست‌آموزی تشبیه می‌شدند که برای گرفتن یک امتیاز تن به هر بازی می‌دهند، اکنون، اما مدافع همان قابلمه به دستان شده و با فرافکنی از رفتارهای افراطی دهه ۶۰، اکنون، از پذیرش «سبک زندگی متفاوت» و تن دادن به این سبک، سخن می‌رانند!

هیچ توافقی جای برجام را در دل اصلاح‌طلبان پر نمی‌کند! / پاک کردن ردپای منافقین از میان سناریوهای محتمل در مسمومیت مدارس

متهم ردیف اول مسمومیت‌ها در مدارس چه کسی است؟

سلسله مسمومیت‌ دانش‌آموزان در مدارس کشور از اخبار مهم و حساسیت‌زای این روزهای کشور است. از آنجایی که بیشتر مسمومیت‌ها در مدارس دخترانه رخ داده، افکار عمومی اهمیت بیشتری به موضوع داده است. روزنامه اعتماد در شماره امروز خود به سراغ برخی سناریوهای متحمل درباره مسمومیت در مدارس رفته است، در این گزارش عوامل مختلفی به عنوان عامل مسمومیت‌زا مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش به مسئله نقش منافقین نیز پرداخته و نوشته است:

یکی از کلیدواژه‌هایی که با تناوب قابل ملاحظه در مورد گزارش‌های مسمومیت دانش‌آموزان به کار گرفته شده است، «حمله شیمیایی» است. ادعای تروریستی بودن مسمومیت‌های دانش‌آموزان مدرسه‌ای اولین‌بار توسط نماینده‌های قم در مجلس مطرح شده است، اما خیلی زود به یک ضد حمله علیه حکومت تبدیل شده و بسیاری تقصیر اصلی در این مورد را به گردن حکومت، دستگاه‌های اطلاعاتی و گروه‌های تندروی مذهبی انداخته‌اند. همزمان گروه دیگری هم بوده و هستند که گروه‌های تروریستی مانند منافقین را در این زمینه مسوول می‌دانند و معتقد هستند که یک شبکه به هم پیوسته از عناصر عملیاتی، در مسموم‌ کردن دانش‌آموزان دست داشته و دارد. چه کسانی که تقصیر مسمومیت را به گردن نیروهای هوادار حکومت یا گروه‌های تندرو مذهبی می‌اندازند و چه کسانی که گروه‌هایی مانند منافقین را در این زمینه مسوول می‌دانند، شاهدی بر ادعای خودشان ارایه نمی‌کنند.
پراکندگی مدارس و طیف مختلف علایمی که در دانش‌آموزان مسموم، دیده یا گزارش شده است، فکر کردن به یک دلیل واحد برای بروز مسمومیت در مدارس را دشوار می‌کند. اما به هر حال، جامعه روزنامه‌نگاری ایران، نیروی اطلاعاتی نیست که بتواند تروریستی بودن موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را تایید کند.!

هیچ توافقی جای برجام را در دل اصلاح‌طلبان پر نمی‌کند! / پاک کردن ردپای منافقین از میان سناریوهای محتمل در مسمومیت مدارس

هم ارز قرار دادن عناصر معاند و بیان ادعای دروغین از برخی گروه‌های مذهبی در کنار هم نشان می‌دهد که این گزارش دم دستی که به عنوان گزارش تحقیقی به مخاطب ارائه شده است، چه اهدافی را پیش‌ فرض کرده است! فضاسازی‌ها علیه جمهوری‌اسلامی، پیرامون پشت‌پرده مسمومیت سریالی دانش‌آموزان قمی درحالی طی روزهای اخیر اوج گرفت که رد پای گروهک منافقین در این ماجرا پیدا شد؛ آن‌هم در شرایطی که گروهک منافقین طی حیات جمهوری اسلامی، از هیچ کار کثیفی برای ضدیت با ایرانیان فروگذار نکرده است. برهمین اساس مریم رجوی، سرکرده منافقین در توییتی، ضمن اشاره به ادامه‌دار بودن این مسمومیت‌ها، با استفاده از عبارات «یک جنایت سیستماتیک»، «بی‌تردید ناشی از یک اراده خبیث» سعی کرد انگشت اتهام را از سوی خود برگردانده و متوجه جمهوری اسلامی کند. بسیاری از کارشناسان حوزه سیاست همین توییت را دلیلی می‌شمارند بر دست داشتن سازمان منافقین در این مسمومیت‌های سریالی نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 6
    برجام لغو شده برا دوطرف در بهترین حالت میتونه پیش زمینه توافق باشه
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      22 3
      حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
    • قمی IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      16 2
      اف بر آنهایی که روحانی و تیم متخلفش را به دادگاه نکشاندند و‌ باعث شدند جرات کند اینگونه رجز خوانی کند و قصد بازگشت به قدرت کند برای دوران ویرانگر دیگر
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      5 2
      شهریور برجام منقضی میشه خلاص میشیم
    • SE ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      2 1
      توافق بر سر چه؟!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      12 4
      چرا هیچ توافقی برای اصلاح طلبان تهوع آور جای برجام نافرجام را نمی تواند بگیرد؟! زیرا این نحله نادان این قراداد ننگین را به شیشه عمر سیاسی خود تبدیل کردند و اکنون که در آستانه نابودی است این احساس را دارند که با شکسته شدن آن فرقه ایشان هم دود شده و برباد می رود!!!
    • DE ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      8 4
      حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!با اجازه برو بچ خدوم مشرق .زیرا برجام از طرف غرب و غربگراها برای غربگداها نوشته شده و اینها دو دسته اند یا انگلیسی بلد هستند در حد انگلیسی امیرظریف ایران یعنی نمیدونند یک لغت بعضا معنی ها و کاربرد های فراوانی و در مواردی ضد هم دارد .( برای نمونه سعی کنید به فارسی همین پیچ و خم نوشتاری وُکَلا و قضات خودمان به فارسی را متوجه شوید) دسته دوم کورکورانه دنبال غرب و نوکری غرب و گرین کارت هستند لذا هرچه غرب دیکته کند را روی چشمشان میگذارند. به جان جان کریه که میشه بایک تار 30بیلش تا مریخ تار زد.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      6 5
      برای جریان اصلاح طلب منافع ملی ایرانیان هیچ جایگاهی ندارد انها دنبال منفعت جریان وقبیله خودشان هستند که برجام را بزک میکنند و داد و هوار راه می اندازند البته منافع امریکا واروپا را پاس میدارند وبرای کدخدایشان همه جوره خرج میکنند خدا وکد خدای اصلاح طلبان و غربزده ها امریکاست ودادمیزنند یقه جر میدهند و عربده میکشند اَشهداً انَ امیراً امریکا....
    • سلام IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      6 3
      مادر کیان، مثل پروژه مهسا امینی دوم است از نوع زنده که ممکن است بدست صهیون ترور شود. لذا دستگاههای امنیتی و قضایی این بار باید جدی و بهنگام وارد شوند. قصد این زن شوراندن ایل انقلابی و وفادار بختیاری است. مسئولان باید با ارتباط مستمر با روسای طوایف بختیاری و برخورد با این زن نگذارند برنامه دشمن و ایجاد اغتشاش بعدی را پیاده کند.
    • تهرانی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      3 2
      امثال سید مرتضی حسینی نماینده مجلس که علیه اقدام قانونی پلیس از شنبه شانتاژ میکنند باید رد صلاحیت قطعی شوند نه رد و بعد تایید که رای بالاتر بگیرند . منتظریم شورای نگهبان
    • تهرانی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      3 1
      امثال سید مرتضی حسینی نماینده مجلس که علیه اقدام قانونی پلیس از شنبه شانتاژ میکنند باید رد صلاحیت قطعی شوند نه رد و بعد تایید که رای بالاتر بگیرند . منتظریم شورای نگهبان
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    7 4
    برجام همون بود که اسراییل خودشو کشت تا ترامپ پارش کنه
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      5 5
      نتانیاهو مخالف برجام نبود او بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    14 2
    گرچه توافق تقریبا محاله.واگرم باشه برجام نخواهد بود .چون تفاوت بسیاری خواهد داشت.ولذا توافق بعیده.چون دیگه امضای کور کورانه وذلیلانه ممنوعه
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 2
    اگر منافقین نبودند
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    3 7
    این کشور برای دوران بدون نفت هیچ برنامه ای ندارد ، تا کی باید آویزون این نفت کوفتی باشیم. بعد 2030 این کشور به فنا میره
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 7
    خوب درست میگویند نویسنده چرا آنقدر بخل و حسد و کینه توزی داری حالا با همه کشورهای همساده و آسیا رابطه خوب داری ارزانی که نیامد هیچ بدتر گرانی شد پس اصل برجام است اگر پیش خدا هم بروی سخن خدا همین است فقط برجام فقط برجام
  • US ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    5 4
    اوضاع مملکت خیلی داغونه
  • علی افصحی IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    9 2
    چرا اصلاحات آمریکایی در هر مسئله ای قرار گذاشته‌اند خلاف مسیر مردم ولائی حرکت کنند؟ در حالی که قرآن در بقره صد و ندو نه فرمود« افیضوا من حیث افیضو الناس در مسیر مردم ولائی حرکت کنید. اما چرا دنباله های شیطان بررگ چنین نمی کنند؟ پاسخ در نهج‌البلاغه است. پیامبر در بارهٔ امیرالمومنین علی فرمود که اگر نبود مومن از منافق تمییز داده نمی شد . اگر امام علی نبود نیروهای ولایت فقیه حجتی نداشنند. در خطبه صد و هفتاد می فرماید « ان هولاء تمالووا علی سخطة امارتی ، سأصبر مالم اخف علی جماعتکم اصلاحات آمریکایی از حاکمیت ولایت فقیه ناخرسند و متفقند ! تا زمانی که وحدت مردم به مخاطره نیفتد با آن ها مدارا خواهم کرد. « فانهم ان تمموا علی فیالة هذا الرأی انقطع نظام المسلمین چرا که این جماعت ضد ولایت نظر خود را عملی سازند نظام مسلمین نابود خواهد شد» دلیل پچیده این همه مخالف خوانی اصلاحات آمریکایی « فانما طلبوا هذه الدنیا حسدا لما افاء الله علیه این ها حسد می ورزند به این که ولایت مداران حاکم شده و این ها که مشتاق آن بوده اند در مانده اند» آن وقت چه می کنند؟« فارادوا رد الامور علی ادبارها تلاش وافری می کنند تا جریان کارها به پیش از حاکمیت ولایت برگردد»! انگار امام علی همین لحظه جریان کج اندیش اصلاحات را برای ما تحلیل می کند این همه کج اندبشی به رغم جهاد تبیین امام خامنه‌ای نشان از « عقده » می دهد نه « عقیده» حدیث نفس شان یاباید اصلاحات فاسد در قدرت بوده و یا علیه حاکمیت ولائی قلم زده و اقدام می کنند. بهبود روابط با عربستان را بدون بهبود با قدرت های بزرگ!! ( شیطان بزرگ آمریکا و سه کشور وامانده اروپایی, که خاندان اصلاحات فاسد آن جا ها مفیم اند!) کارا نمی دانند. بی حجابی را سبک زندگی پذیذفته شده برخی می دانند که باید حاکمیت بپذیرد! هرچند امام خامنه‌ای آن را حرام شرعی و سیاسی بداند؟ مسمومیت دانش آموزان را نه کار ضدانقلاب و به وبژه منافقین و جریان زن زندگی هرزه گی بلکه نیروهای مذهبی ( حاکمیت !) می دانند با این که امام خامنه‌ای فرموده « این عمل بلاشک یک جنایت بوده و باید عواملش به شدت مجازات شوند و عفوی هم در کار نخواهد بود» اما الیاس حضرتی مصر بر این است که نه منافقین سند می دهند کار آن ها نیست! و نه حافظان امنیت سند می دهند که کار منافقان است! در حالتی که چندین نفر از منافقین یا اقرار کرده‌اند
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      جناب افصحی چقدر به جا و نیکو از متن قرآن ، نهج البلاغه و روایات بهره می برید. احسنت
  • یزدان IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    3 1
    اصلا کار کاره منافقین خلق هست
  • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 1
    هیچ توافقی جای برجام را در دل اصلاح‌طلبان پر نمی‌کند!چرا نمیگیرد هنوز هم دارند داد میزنند حمله به ایران و ساقط کردن حکومت ایران و آوردن یک مشت شل و کر و کور و چلاق و عجق وجق و غربگدا و وطنفروش راس کار در ایران و نابودی ولایت فقیه که امام خمینی رض فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد ...این دهها بار برای آنها جایگزینی بهتر از برجام است . در یک اسلام امریکائی که در ایران جایگزین شود ازدواج همجنسگرها در مساجد هم رقم خواهد خورد مانند ازدواج همجنسگرایان در کلیساهای خارج. مهم اینست که اینها گرین کارت داشته باشند و مسافرتشان و مقیم کردن خانواده در امریکا تضمین باشد . همه شان یا دوست و رفیق ونوکرهاشون را خارج فرستاده اند و شرکت زده اند و ملت را غارت میکنند یا مستقیما آقا زائده هاشان را.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    4 2
    به یه نفر میگن تمام دنیا را بهت بدیم چه کار می کنی میگه میفروشم میرم آمریکا. حکایت اصلاح طلبان هست که دل و نگاهشون فقط به سمت غرب هست
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 1
    مسمومیت ها می تواند ریشه در انتقام جویی داشته باشه و هدف ایجاد فضای ناسالم در کشور و سلب آرامش هست که احتمالا این کار هدفش تعطیلی مدارس و استفاده سیاسی از اونه! میتواند کار گروه های مخالف باشه معمولا عادت دارن که جرائمی را مرتکب و به گردن یکدیگر انداخته و فضا را مبهم و ناگوار کنند و با هم لج و لج کشی کنند و از ضعف ها و منافذ قانونی برای اهداف خود بهره ببرند! تمرد غیر طبیعی برخی دانش آموزان از قوانین مدرسه هم می تواند احتمال دیگر باشد که هماهنگ با هم و با کنترل خارجی اقدام به ایجاد چنین فضایی کنند تا مدارس تعطیل و اوضاع بر وفق مراد گردد!
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 0
    به جز چند نفر هیچ کس از مفاد حقیقی قراردادهای بین المللی خبر ندارد پس نطر سنجی در ارتباط با ان هم مسخره است ان چه به مردم نشان داده می شود با ان چه اتفاق می افتد و اجرا می شود بسیار فاصله دارد علت ان هم وجود حساسیت های سیاسی و بسیار مسائل حاشیه ایی دیگر است! اما یقینا هیچ مسئول اگاه و متعهد و سوگند خورده ایی پای هیچ قرارداد یا توافقنامه یا هر سندی که سال ها مملکت را مقید خود کند می داند که نباید امضا کند که فردا در برابر خدا و مردم و تاریخ مسئول و پاسخگو باید باشد!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 3
    اقای محسنی اژه ای ایا وقت اون نرسیده به این افساد طلبان که شدن پیاده نظام دشمن یه درس عبرت بدین
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 4
    نمی دانم چرا اصلاح طلبان هنوز نفهمیدن که سیاست ایران برپایه نه غربی و نه شرقی!اصلاح طلبان من یاد فیلم کیف انگلیسی میدازن!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 2
    مردم ایران بدون سانسور محشر مردم ایران در مسجد جمکران و سایر مساجد و زیارتگاههای سراسر کشور حتی با حضور گسترده بانوان ضعیف الحجاب در شب های قدر خصوصاً شب شهادت حضرت امیرالمومنین علیه صلوات الله گویای بسیاری واقعیت هاست که معاندان و برخی رسانه ها و اشخاص داخلی قصد پنهان کردنش را دارند. #ایرانی_دیندار_ولایتمدار
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 2
    فیلمشونه.برجام ۱ بهانه است
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس