رزمایش ۱۱ روزه نظامی آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی طی نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند که رزمایش نظامی ۱۱ روزه برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، به رغم هشدارهای شدید کره شمالی به آمریکا و متحدانش درباره برگزاری اقدامات تحریک آمیز از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی، واشنگتن و سئول در تدارک برای آغاز تمرینات نظامی هستند.

خبرگزاری ژاپنی «کیودو» خبر داد، در بحبوحه تهدیدات کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین ۱۴۰۲ رزمایش نظامی بزرگی برگزار می‌کنند.

مقام‌های ارشد آمریکا و کره جنوبی روز جمعه (امروز) در یک نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند، در حالی که کره شمالی به توسعه موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد، یک مانور نظامی مشترک برگزار می‌شود تا مواضع دفاعی خود را تقویت کنند.

سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی و سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی اعلام کردند که رزمایش «سپر آزادی» قرار است بین ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۰ اسفند تا سوم فروردین ۱۴۰۲) برگزار شود.

سرهنگ «لی سونگ جون» سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی گفت: «سپر آزادی برای تقویت قابلیت‌های دفاعی و واکنشی ائتلاف با تمرکز در سناریوی تمرین بر مواردی مانند تغییر محیط امنیتی، تهاجم کره شمالی و درس‌های آموخته شده از جنگ‌ها و درگیری‌های اخیر طراحی شده است».

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اقدامات تحریک آمیز کره شمالی در جریان برگزاری رزمایش گفت که کره جنوبی و آمریکا در وضعیت آمادگی «محکم» باقی خواهند ماند.

سرهنگ «ایساک ال تیلور» سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی طی نشست خبری در سئول اعلام کرد، این رزمایش مشترک فرصتی عالی برای نشان دادن اینکه اتحاد کره جنوبی و ایالات متحده چقدر مستحکم است، فراهم می‌کند.

اعلام رزمایش نظامی مشترک و ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی طی نشست خبری مشترک در سئول در شرایطی انجام شده که تنش‌ها در شبه جزیره کره همچنان خبرساز است.

کره شمالی بارها به آمریکا و متحدانش هشدار داده که اقدامات تحریک آمیز آنها در برگزاری رزمایش‌ نظامی را بی پاسخ نمی‌گذارد و این اقدامات را به «شدیدترین نحو» جواب خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس