کد خبر 1469631
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
رؤیت ۱۹ جنگنده چین اطراف جزیره تایوان

وزارت دفاع تایوان امروز از رؤیت ۱۹ فروند جنگنده چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که فعالیت‌ های نظامی چین در اطراف این جزیره کماکان ادامه دارد.

وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۹ فروند هواپیمای نیروی هوایی چین را در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه دفاع هوایی این جزیره مشاهده کرده است.

رویترز اضافه کرد: وزارت دفاع تایوان گفت که ۱۹ جنگنده J-۱۰ در جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره پرواز کرده اند.

روایت تایوان درباره تحرکات نظامی چین نزدیک این جزیره در شرایطی مطرح شده که چند ماه پیش اعلام شد که برای نخستین بار پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، دو کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده اند؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

این در حالی است که ارتش چین پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در پاسخ به سفر هیئت آمریکایی به تایوان، رزمایش نظامی جدیدی در آب‌ ها و آسمان اطراف تایوان برگزار می‌ کند.

ارتش چین با بیان اینکه «در این رزمایش سلاح‌ها و تسلیحات گوناگون آزمایش خواهد شد»، افزود: این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد و در پاسخ به تغییر شرایط در تنگه تایوان است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    4 0
    این جهان تمام کاراش با هماهنگی حکومتها هماهنگ شده است و کل مردم جهان سرکار هستند احتمالا این جنگ هم دیر یا زود اتفاق میوفته و بعدی در خاورمیانه است امیدوارم که هیچ جنگی اتفاق نیوفتد
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 0
      همیشه قدرت ها تاثیرگذار بوده اند اما تعیین کننده نیستند.
  • هاشم لرستانی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    1 0
    چین و بعضی کشورها در بعضی مسائل دست به دست زیاد میکنند وکار آسان را سخنان میکنند کار را هرچه زودتر تمام کن کاروانسرا بگیر دشمن را در خواب غفلط باید گرفت در غیر اینصورت ضرر می کنند و سلام تاک تیک نظام اصل غافل گیری......
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    اگر چین درگیر تایوان بشه، ینی خریت محض. تازه توی زمین آمریکا افتاده برای بازی فرسایشی. بایستی چین پرقدرت به ادامه روابطش با اطراف خودش، ادامه بدهد تا گسترش منطقه و قلع و قمع دلار رو نتیجه بدهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس