رؤیت ۱۰ جنگنده و ۴ کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان

وزارت دفاع تایوان امروز از رؤیت ۱۰ فروند جنگنده و ۴ کشتی نظامی چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت های نظامی چین در اطراف این جزیره کماکان ادامه دارد.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت دفاع جزیره تایوان از رؤیت ۴ کشتی جنگی و نیز ۱۰ فروند جنگنده نظامی چین نزدیک این جزیره خبر داد و اعلام کرد که این هواپیماها از «خط میانی» تنگه تایوان عبور کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، در گزارش وزارت دفاع تایوان در این خصوص آمده است: بین ساعت ۶ صبح دیروز شنبه (به وقت محلی) تا ۶ صبح امروز یکشنبه، ۱۰ فروند هواپیما و ۴ کشتی ارتش آزادی‌ بخش خلق چین در نزدیکی تایوان مشاهده شدند.

این رسانه در گزارش خود مدعی شد: تایوان در پاسخ به این مسأله؛ هواپیما، کشتی‌ های متعلق به نیروی دریایی و موشک‌ های زمین پایه را برای نظارت بر هواپیماها و کشتی‌ های ارتش آزادی‌ بخش خلق چین اعزام کرد.

روایت تایوان درباره تحرکات نظامی چین نزدیک این جزیره در شرایطی مطرح شده که چندی پیش اعلام شد که برای نخستین بار پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، دو کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده اند.

این در حالی است که ارتش چین پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در پاسخ به سفر اخیر هیئت آمریکایی به تایوان، رزمایش نظامی جدیدی در آب‌ها و آسمان اطراف تایوان برگزار می کند.

ارتش چین با بیان اینکه «در این رزمایش سلاح ها و تسلیحات گوناگون آزمایش خواهد شد»، افزود: این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد و در پاسخ به تغییر شرایط در تنگه تایوان است.

دُور تازه تنش ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس