کد خبر 1473246
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
تایوان افشا کرد؛ گریختن نظامی تایوانی به چین

در بحبوحه تنش بین چین و جزیره تایوان، یکی از نظامیان تایوانی به چین گریخت.

به گزارش مشرق، یکی از مقامات ارشد تایوان روز دوشنبه فاش کرد که یک نظامی تایوانی که در روزهای گذشته ناپدید شده بود، اینک در چین حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این نظامی تایوانی که در جزیره‌ای نزدیک به سواحل چین خدمت می‌کرد هفته گذشته ناپدید شد و اینک در چین به‌سر می‌برد. وزارت دفاع تایوان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که این نظامی در جزیره «اردان» بخشی از منطقه «کینمن» تحت کنترل تایوان که نزدیک شهر «شیامن» چین قرار دارد، ناپدید شده است.

«چیو تای سان» از مقامات سیاسی ارشد جزیره تایوان در گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان گفت که این نظامی در چین است. وی گفت: «اینک تایید شده که او در چین است. وزارت دفاع و ادارات مربوطه به طور فعال از و وضعیت اوآگاه هستند.»

چیو افزود: «وزارت دفاع ساز و کارهای مربوط به خود را برای شناسایی فراریان دارد.»

در طول اوج جنگ سرد، فراریان از هر دو طرف بین چین و کینمن شنا می‌کردند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پیشتر «تان کِفی» سخنگوی وزارت دفاع چین گفته بود که ارتش این کشور آماده است تا ضمن توقف مداخله خارجی در تایوان، هرگونه نیروی جدایی‌طلب در این جزیره را سرکوب کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    4 2
    خیلی هم عالی ، معلومه اونجا هم انسانهای آزاده که نمی‌خوان نوکری یانکی‌های گاوچرون تروریست رو بکنن زیاده، آفرین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس