ند پرایس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هیچ پیامی از طریق وزیر خارجه عراق برای همتای ایرانی او ارسال نکرده‌اند، بار دیگر تکرار کرد که احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد که واشنگتن هیچ پیامی از طریق مقام‌های عراقی برای ایران ارسال نکرده است.

پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که «فؤاد حسین» همتای عراقی‌اش، پیامی را از طرف آمریکا به او مخابره کرده است.

پرایس طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این پیام، گفت: «من نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. فقط مقام‌های ایرانی می‌توانند جواب دهند که چرا به دروغ گفتن ادامه می‌دهند. مقام‌های ایران می‌توانند هر مقدار که بخواهند حرف خود را تکرار کنند اما این، حقیقت پشت ماجرا را تغییر نمی‌دهد».

وی در این‌باره توضیح داد: «احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی [به ایران] ارسال نکرده‌ایم. نمی‌توانم بگویم که چرا مقام‌های ایرانی تلاش می‌کنند جهان را فریب دهند».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا،‌ سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی امیرعبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز مدعی شد: «وضعیت حقوق بشر در ایران اسفناک است و حضور وزیر خارجه این کشور در شورای حقوق بشر، یادآوری از دورویی رژیم ایران است».

پرایس همچنین درباره جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و حملات اخیر نظامیان آن به کرانه باختری، اظهار داشت: «ایالات متحده شدیداً از اتفاقات اخیر و تداوم خشونت در اسرائیل و کرانه باختری نگران است».

طبق این گزارش، وی اضافه کرد: «ما قتل دو اسرائیلی نزدیک نابلس و یک اسرائیلی نزدیک اریحا را محکوم می‌کنیم. همینطور ما خشونت گسترده و بی‌اغماض شهرک‌نشینان [صهیونیست] علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم می‌کنیم... این اقدامات کاملا غیرقابل قبول هستند».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه اتفاقات اخیر نشان‌دهنده شکننده بودن وضعیت در کرانه باختری است، تصریح کرد: «ما از کابینه اسرائیل انتظار داریم که مسئولیت کامل و پیگرد قانونی مسئولان این حملات و همچنین جبران خسارت برای [فلسطینی‌هایی] که خانه و اموال خود را از دست داده‌اند، برعهده بگیرد».

پرایس پیش از این نیز درباره حملات نظامیان اشغالگر به شهر نابلس در کرانه باختری که شهادت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را در پی داشت، گفته بود: «نگران این هستیم که حمله به نابلس، تلاش‌ها برای ایجاد ثبات را به عقب براند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 4
    از طریق قطر و عمان چه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 3
    اگر برجام در دستور کارتان نیست که این همه گفتن ندارد! به یاد آن کودکی که قهر کرده بود و غذا نمی خورد، اما می گفت برای هر کس کنار گذاشته اید کمش هست!!!!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      ایران یک هفته هست که ادعا کرده . اونم جواب این ادعا رو داده
  • ح IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 6
    خب به درک!! برجام برامون چی داشته اصلا؟؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      ح / نکنهامروز صبح گوشت رو کیلو ۳۰ تمن خریدی که اینحور سر و سینه جلو میدی ؟
  • حسین IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 2
    تمام زور شما یانکی ها همین دلار هست ،اتمی شدیم رفت هیچ غلطی هم نمی تونید بکنید.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 2
    مقام های ایران نباید اینگونه پیامها را قبول کنند . پیامها باید کتبی و رسمی با مهر و امضای باشد تا اینگونه به دروغگرئی متهم نشوند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 3
    آمریکا کی راست گفته که این دومی باشه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    عبداللهیان گفت که اماده مداکره هستیم و امریکا پیام داده . پس فقط نصفش درست بود ،اماده مداکره هستیم . ایران باید خلع سلاح بشه این خوبه .
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 2
    آمریکا و اروپا سر طناب را ول کرده اند و رفته اند ، توایران دولت مردان ما خودشون با خودشون دارن طناب رو میکشند
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 0
    برید به درک،مشکل ما فرجام نیست اگه تو گذشته جلوی فساد آقازاده ها و یه عده مسئول فاسد رو می گرفتن و باهاشون برخورد جدی میشد،امروز دامنه فساد میون مسئولین و خواص این قد گسترده نمی شد که چنین شرایط اسفناکی رو تحمل کنیم،تمام دنیا غرب و شرق مقابلمون قرار گرفتن،فقط واسه باج گیری
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس