کد خبر 1468894
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
.

تیر ضد انقلاب که در تدارک ممانعت و به هم خوردن سخنرانی امیرعبداللهیان در نشست شورای حقوق بشر در ژنو بودند به سنگ خورد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد روز (دوشنبه) هشتم اسفند ماه در رأس هیأتی و به منظور شرکت در بخش عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد ژنو شد، بعدازظهر امروز در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو و در پنجاه و دومین نشست این شورا حضور یافت و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر پرداخت و به صراحت عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات حقوق بشری قاطعانه به کار خود ادامه داده و از حقوق ملت بزرگ ایران قویا دفاع می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در نشست مذکور به اغتشاشات اخیر در ایران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نقش گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملا مشهود بود، گفت: برخی از کشورهای اروپایی در چارچوب معیارهای دوگانه و در « تروریسم شویی» (terrorism laundering) شرکت کردند. آنها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند.

وی همچنین به وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره‌ کرد و گفت که مفهوم حقوق بشر در هیچ کجای دنیا بیشتر از فلسطین اشغالی به چالش کشیده نشده است و افزود: نقض سیستماتیک حقوق بشر و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی باید متوقف شود. تا زمانی که فلسطین تحت اشغال باقی است و جنایات اسرائیل ادامه دارد، به سختی می‌توان اعتباری برای سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل در نظر گرفت.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است، منطقه ما مجاهدت های شهید سردار سلیمانی علیه داعش را فراموش نخواهد کرد . جمهوری اسلامی ایران تا سپردن مقامات عامل و مباشر در به شهادت رسانیدن شهید سلیمانی به دست عدالت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. (اینجا بخوانید)

حضور و سخنرانی امیرعبداللهیان در این نشست مهم در حالی صورت گرفت که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین مدت‌هاست در تدراک و پخت و پز برای ممانعت از این حضور و تشویق مقامات شرکت کننده در این نشست به ترک جلسه بوده‌اند. البته این تلاش‌های صورت گرفته در این مدت و همراهی رسانه‌های معاند، امروز به در بسته خورد و کسی در دام این طراحی‌ها نیفتاد و مقام‌ها و هیأت‌های شرکت کننده اقدام به ترک جلسه پیش از سخنرانی وزیر و همزمان با انجام سخنرانی نکردند و در نشست ماندند و به اظهارات وزیر امور خارجه ایران گوش فرادادند.

سخنرانی رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حقوق بشر بدون هرگونه حاشیه‌ای برگزار شد که تصاویر منتشر شده از این نشست نیز خود گویای این مطلب است.

طراحی‌های اپوزیسیون خارج نشین و معاندان امروز ناکام ماند و تیرشان به سنگ خورد.

تیر ضد انقلاب در ژنو به سنگ خورد +فیلم

تیر ضد انقلاب در ژنو به سنگ خورد +فیلم

شورای حقوق بشر (The Human Rights Council) در سال ۲۰۰۶ جایگزین کمیسیون حقوق بشر (The Commission of Human Rights) شد که تغییراتی در تعداد اعضا، وابستگی به رکن سازمان ملل، اختیارات و نحوه اجرای ماموریت‌های این نهاد سازمان ملل را در پی داشت. در ۱۵ مارس ۲۰۰۶ مجمع عمومی قطعنامه مهمی برای ایجاد شورای حقوق بشر به منظور جایگزینی با کمیسیون حقوق بشر تصویب کرد.

این شورا ۴۷ دولت عضو دارد که به صورت فردی و مستقیم با آرای محرمانه اکثریت اعضای مجمع عمومی انتخاب می‌شوند. عضویت بر اساس توزیع متناسب جغرافیایی است و کرسی‌ها در بین گروه‌های منطقه‌ای به این صورت تقسیم بندی می‌شود. گروه آفریقایی ۱۳ کرسی، گروه آسیا و اقیانوسیه ۱۳ کرسی، گروه اروپای شرقی ۶ کرسی، گروه آمریکای لاتین و کارائیب ۸ کرسی، گروه اروپای غربی و دیگر کشورها ۷ کرسی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    4 9
    خب ، خدا رو شکر بین ایران و تروپا رفع سو تفاهم شده . برجام رو هم امصا کنید تا اونها هم دلگرم بشن ‌.
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 2
      چشم منافق خودفروش، امر دیگه نداری بی هویت و بی همه چ.ی.ز
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 1
      مقامان جمهوری اسلامی ایران نباید خیلی خود را مشتاق برای حضور در این جلسات نشان دهند که حتا باید بی میلی خود را برای سخنرانی در چنین جلساتی که سلسله جنبان شان صهیونی ها هستند ابراز کنند تا راه های سوء استفاده از این گونه مجامع علیه کشورمان آزادراه نشود!
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 1
      مقامات جمهوری اسلامی ایران نباید خیلی خود را مشتاق برای حضور در این جلسات نشان دهند
  • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 2
    ژن ژیان نیسان بار ما علافیم و بیکار / ژن ژیان آژادی بند رو چه زود آب دادی . آفتابه مسی قمقمه کلاه و اون خودشیفته فراخونی کشف ... و اهناز مفشار و کریمی توپ لگد کن با اون گدایی و حمیده فراخ نژاد و دهها عجق وجق دیگر که همدوش با تجزیه طلبان حزب کوتوله منافقین و بهایی ها همه و همه را به موقع غربی ها با چارتا بشکه نفت عوض خواهند کرد کما اینکه گنده تر از اینها را با چندتا بشکه نفت عوض کردند. از دستمال توالت هیچ کس دوبار استفاده نمیکنه. یه خیزی برداشتند شبیه خیز دم صبح هنوز طلوع نکرده تالاپ تالاپ و پت پت خاموش شدند رفتند به بزغاله دان تاریخی .اپو زیرسیون !! زیرسیگاری هم نیستند 😱😱😱🤢🤢🤮🤮🤮
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 3
    چه عشقى هم ميكنيد از اينكه سخرانى شو بهم نزدند !
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 2
      چه حرصی می خوری که روسیاهی برایت ماند!!!!
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 3
    خجالت بکشید تقریبا سالن خالیه...
  • غلامعلی حلواساز IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 2
    امیدوارم هر چه سریعتر برجام هم امضاه بشه ک حداقل این تحریمهای ظالمانه ازبین بره تا مردم بتوانند بزندگی روزمره خودشان با امیدادامه بدهن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس