.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش در ژنو با «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در اولین روز حضورش در ژنو با وزرای خارجه فنلاند، بلژیک، نروژ، اندونزی و دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین روز سه‌شنبه نهم اسفند ماه در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت و به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات در این حوزه خواهد پرداخت. کنفرانس خلع سلاح متشکل از ۶۵ عضو سازمان ملل است که وظیفه مذاکره و تدوین اسناد و معاهدات بین‌المللی در زمینه خلع سلاح و کنترل تسلیحات به ویژه سلاح‌های کشتار جمعی را بر عهده دارد. طی دو دهه گذشته به دلیل مخالفت کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای با پذیرش هرگونه تعهدی برای خلع سلاح هسته ای عملاٌ این نهاد مهم با بن بست مواجه شده است.

شورای حقوق بشر (The Human Rights Council) در سال ۲۰۰۶ جایگزین کمیسیون حقوق بشر (The Commission of Human Rights) شد که تغییراتی در تعداد اعضا، وابستگی به رکن سازمان ملل، اختیارات و نحوه اجرای ماموریت‌های این نهاد سازمان ملل را در پی داشت. در ۱۵ مارس ۲۰۰۶ مجمع عمومی قطعنامه مهمی برای ایجاد شورای حقوق بشر به منظور جایگزینی با کمیسیون حقوق بشر تصویب کرد.ت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    پس کمیته حقیقت یاب هم‌میاد ایران ، خوبه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس