کد خبر 1468825
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: نخستین تصویر ثبت شده از یوزپلنگ آسیایی در منطقه حفاظت شده عباس آباد واقع در شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک اصفهان، رونمایی شد.

به گزارش مشرق، احمدرضا لاهیجان‌زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: ۳ مارس مصادف با ۱۲ اسفند ماه به عنوان روز جهانی حفاظت از حیات وحش در نظر گرفته شده است،کشور ما نیز جز ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه تنوع زیستی است و این مهم به واسطه تنوع اقلیمی کشور است.

وی بیان کرد: استان اصفهان هم به واسطه تنوع اقلیمی که از محدوده زاگرسی در غرب تا مناطق کویری و تالابی گسترده شده است، مشاهده تنوع زیستی بالا را امکان‌پذیر کرده است.

نخستین تصویر یوزپلنگ آسیایی در حیات وحش اصفهان

لاهیجان زاده مشاهده و ثبت تصویر یوزپلنگ ایرانی را خبری خوشحال کننده دانست و گفت: مشاهده این یوز نر در اصفهان و منطقه عباس‌آباد، حاصل تلاش شبانه‌روزی و سخت کوشانه محیط‌بانان در امر حفاظت است و ثبت تصویر این گونه زیستی به دلیل استتارپذیر بودن و وسعت نزدیک به ۳۲۰ هزار هکتاری پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد، کار بسیار دشواری است.

لازم به ذکر است، در آستانه گرامیداشت روز جهانی حیات وحش در حاشیه دومین نشست زیست بوم گفتگو که در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزار شد، از تصویر ثبت شده یوزپلنگ آسیایی که توسط دوربین تله‌ای ثبت شده بود، رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    Yyyy
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    اينطور كه در تصوير مشخصه اينجا مسير و جاده ماشين رو است كه منأسفانه انسانها با خودخواهي تمام همه جا رو اشغال مي كنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس