کد خبر 1468701
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۱۴۷ پرونده پس از سه سال

جانشین پلیس آگاهی فراجا از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای پس از سه سال و با ۱۴۷ پرونده خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار "فرامرز به گذر" در تشریح این خبر اظهارداشت: با ارجاع پرونده‌ای تحت عنوان کلاهبرداری به مرکز عملیات ویژه این پلیس تیم متخصص کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پیگیری آن را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی با هویت معلوم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار دارای ۱۴۷ فقره پرونده مفتوح در دادسراهای سراسر کشور از جمله تهران، اصفهان، البرز و استانهای دیگر است که با شیوه و شگردهای خاص و متقلبانه اقدام به کلاهبرداری در سطح بسیار وسیعی کرده است.

جانشین پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: در این راستا پس از گرفتن اظهارات مال باختگان یکی از شکات احضار شد.

وی عنوان کرد: مال باخته در تحقیقات صورت گرفته گفت که اموال خود را جهت انجام کارهای اداری و ثبت به وی وکالت کاری داده بودم ولی این فرد با جعل امضا و تنظیم مبایعه نامه های صوری کلیه اموال را به نام خود زده و آن ها را به فروش رسانده است.

سردار به گذر اظهار داشت: با توجه به اینکه پرونده از سال ۱۳۹۸ رسیدگی شده و موفق به شناسایی و دستگیری متهم نشده بودند پرونده به این پلیس ارجاع و به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مقدماتی صورت گرفته مشخص شد متهم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار بوده که با شگرد اعتمادسازی و سوءاستفاده از اعتماد افراد اقدام به کلاهبرداری می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به بررسی فنی و اطلاعاتی گسترده برای شناسایی وی خاطرنشان کرد: در ادامه با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی کارآگاهان این مرکز، مخفیگاه متهم در کرج و منزل وی در تهران مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تعقیب و مراقبت در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

جانشین پلیس آگاهی فراجا گفت: این کلاهبردار با قرار هزار میلیارد ریالی جهت ادامه تحقیقات و مشخص شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در پایان هشدار داد: پیشنهادهای گوناگون ارائه شده از سوی شرکت ها، موسسات و اشخاص را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن عملکردشان نپذیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    اینجور ادم ها را باید حبس ابد بهشان داد و تو زندان کار کنند تا خرج زندان خودشان را در بیاورند
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    با این قوه قضائیه فاسدی که داریم آمار جرم و جنایت کم نخواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس