کد خبر 1467149
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
شکایت از سیا درباره ترور «مالکوم ایکس»

دختر مالکوم ایکس در سالگرد ترور او نشست خبری ترتیب داد و اعلام کرد که از سیا، اف‌بی‌آی و اداره پلیس نیویورک در رابطه با این ترور شکایت می‌کند.

به گزارش مشرق، دختر مالکوم ایکس اعلام کردند در رابطه با ترور پدرشان از نهادهای اطلاعاتی و انتظامی آمریکا شکایت می‌کند.

الایزا شباز و کوبیلا شباز دو دختر مالکوم ایکس در سالگرد ترور مالکوم ایکس در همان مکانی که پدرشان در تاریخ ۲۱ فوریه ۱۹۶۵ در نیویورک به رگبار بسته شده بود، کنفرانس خبری ترتیب دادند و برنامه خود را برای پیگیری شکایت اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنها با بیان نقش داشتن سیا، اف‌بی‌آی و اداره پلیس نیویورک در ترور پدرشان خبر دادند که از این نهادهای اطلاعاتی و انتظامی به دادگاه شکایت می‌کنند.

در این نشست خبری، «بن کرامپ» وکیل آمریکایی هم حضور داشت و آنها از برنامه شکایت 100 میلیون دلاری خود از نهادهای اطلاعاتی و انتظامی آمریکا خبر دادند.

مالکوم ایکس فعال مدنی مبارزه برای حقوق سیاه پوستان و مسلمانان آمریکا بود که در سال ۱۹۶۵ ترور شد. مالکوم ایکس متولد ۱۹ می ۱۹۲۵ در ایالت نبراسکا بود. نام اصلی وی «مالکوم لیتل» است که بعد از پیوستن به گروه «امة الاسلام»، نام «مالکوم ایکس» را برگزید. وی به دلیل مبارزاتش علیه تبعیض نژادی و حقوق سیاه پوستان در آمریکا مشهور است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، طی دهه‌های متمادی سوالات و تردیدهایی درباره عاملان اصلی ترور مالکوم ایکس وجود داشته است.

شکایت از سیا درباره ترور «مالکوم ایکس»


بن کرامپ وکیل و الایزا شباز (دختر مالکوم ایکس)

در رابطه با ترور مالکوم ایکس سه مرد مجرم شناخته شدند اما دو نفر در سال ۲۰۲۱ پس از تحقیقات مجدد در مورد پرونده‌های آنها تبرئه شدند.

الایزا شباز دختر مالکوم ایکس اولین قدم در روند شکایت را برداشت. به گفته او، نهادهای اطلاعاتی و پلیس نیویورک در رابطه با ترور مالکوم ایکس «با یکدیگر و افراد دیگر توطئه و اقدام کردند و برای جلوگیری از مرگ نادرست مالکوم ایکس اقدام نکردند».

وی در این نشست خبری افزود: «سال‌هاست که خانواده ما برای روشن شدن حقیقت جنگیده اند. ما می‌خواهیم عدالت درباره پدرمان اجرا شود».

خبرگزاری آسوشیتدپرس از رجوع به سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا)، اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، وزارت دادگستری و اداره پلیس نیویورک خبر داد و اعلام کرد که این نهادها از نشان دادن هر واکنشی به خبر شکایت دختر مالکوم ایکس امتناع کردند.

بن کرامپ وکیل پرونده شکایت دختر مالکوم ایکس با اشاره به سالگرد ترور او گفت که از آن زمان تاکنون ، «گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه چه کسی در ترور مالکوم ایکس دست داشته است، وجود داشته است».

در جریان این نشست خبری، یک خبرنگار از او سوال کرد که آیا معتقد است سازمان‌های دولتی برای ترور مالکوم توطئه کرده‌اند؟

وکیل خانواده مالکوم ایکس در جواب گفت: «بله این همان چیزی است که ما ادعا می‌کنیم. آنها به بسیاری از سازمان‌های مدنی نفوذ کردند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    دم این بابا گرم عرضه اش خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس