ایران قتل فجیع معلم سیاه‌پوست در آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه قتل فجیع معلم سیاه‌پوست در آمریکا را محکوم و بر لزوم پاسخگویی دولت آمریکا در قبال این جنایت ضد انسانی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۴ دی ماه در واکنش به قتل فجیع معلم سیاه‌پوست در آمریکا، اظهار داشت: مشاهده تصاویر اقدام خشن و بیرحمانه پلیس آمریکا در قتل «اندرسون» معلم سیاه‌پوست و تکرار قتل فجیع «جورج فلوید» که نشان از استمرار رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان این کشور دارد، بار دیگر جهانیان را در بهت و شوک فرو برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای تأسف است که‌ رژیم آمریکا که برای نیل به مقاصد سیاسی، با ریاکاری توأم با مداخله جویی، در مسائل داخلی دیگر کشورها ورود کرده و اشک تمساح می‌ریزد، نسبت به خشونت مفرط و اقدامات تبعیض آلود و نفرت انگیز پلیس کشورش در قبال رنگین پوستان و جنایت‌ علیه آنان سکوت اختیار می‌کند.

کنعانی در پایان ضمن محکوم کردن قتل این معلم جوان سیاه‌پوست، بر لزوم پاسخگویی دولت آمریکا در قبال این جنایت ضدانسانی و بی مسؤولیتی در برابر تکرار موارد نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در این کشور بویژه نسبت به‌ حقوق اقلیت‌ها و رنگین پوستان تأکید کرد.

شبکه سی ان ان از کشته شدن «کینان اندرسون» مرد سیاه‌پوست ۳۱ ساله بعد از برخورد پلیس با وی خبر داد. براساس این گزارش، اندرسون بعد از شوک‌های الکتریکی پلیس به بیمارستان منتقل شده و در آنجا بر اثر ایست قلبی فوت کرده است.

موسسه آموزش زبان انگلیسی Digital Pioneers در واشنگتن گفته که اندرسون در این موسسه زبان انگلیسی تدریس می‌کرده و برای دیدار با بستگان خود در سال نوی میلادی به لس آنجلس رفته بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مقتدا علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 2
    چین را چی؟ محکوم می کنید؟یا فقط از روی خشم و انتقام؟ حضرت علی (ع) از روی سینه عمروبن عبدود پا شد که از روی خشم و کینه سرش را نبُرد. اگر از روی کینه نباشه دمتون گرم.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      بله محکوم می کنیم. اما این محکومیت برای این است که آمریکا با دخالت در امور داخلی ایران از هرچی جاسوس و تروریست و آدمکشه حمایت میکنه، ما هم باید از مردم مظلومی که گرفتار خشونت نظام لیبرالی آمریکا می شوند حمایت کنیم. چین به کشتن قاتلها در ایران گیر نداده و با مردمش الکی وحشیانه برخورد نمیکنه. نژادپرستی نداره. هر وقت داشت بیا
  • محمّدرضا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 1
    مرگ برآمریکای جانی و آدمکش.
  • MDHOSEIN IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 1
    لعنت بر این همه ظلم، لعنت بر این کشور پر از جنایت و پر از حیوانات تبعیض نژادی و لعنت بر این آمریکاییان ریاکار و در باطن از حیوان بدتر. حتی اسم حیوان هم روی این جامعه نباید گذاشت. حیوان با امثال خودش وفا دارد درحالی که این حرامی ها به خودشونم رحم نمی کنن، چه برسه به کشورهای دیگه. #استعمارگر بزرگ #تبعیض نژادی #مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 1
    و همچنین سکوت دولت های یقه چاک و مدعیان دروغین حقوق بشری و سازمان ها و شورای غربی ساز حقوق بشر سازمان ملل و و و را باید محکوم کرد.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    ای اندازه که دلسوز سیاه و سرخ پوست امریکا هستیم خودشان به این موضوع اهمیت نمیدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس