کد خبر 1467093
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
صداو سیما مکلف به ترویج هنجارهای انتخاباتی شد

نمایندگان مجلس صدا و سیما را مکلف کردند نسبت به پخش برنامه های آگاهی بخشی و آموزش انتخاباتی که وزارت کشور و یا هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می دهند، اقدام کند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مواد ۸ و ۹ این طرح را بررسی و تصویب کردند.

مصوبات مجلس به شرح زیر است:

ماده ۸- ماده (۱۴) قانون به شرح زیر اصلاح می شود:

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف‌ است به منظور ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی نسبت به تبیین جایگاه مجلس، وظایف نمایندگان و فرآیند انتخابات اقدام نماید و همچنین برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت‌ کشور یا هیأت‌ مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می دهند و نیز تمامی اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های‌ مربوط ‌به انتخابات را از شبکه‌ سراسری یا محلی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نماید.

تبصره- وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند وظایف مقرر در این ماده را در برنامه های آموزشی و درسی خود قرار دهند.

بر اساس ماده (۹) یک ماده به عنوان ماده ۱۴ مکرر به شرح زیر به قانون الحاق می‌شود:

به منظور پیشگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات انتخاباتی:

الف) شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در چهارچوب وظایف خود راهبردها، برنامه‌ها، تدابیر و سایر اقدام‌های لازم در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را با استفاده از امکانات موجود حداقل ۹ ماه قبل از برگزاری انتخابات اتخاذ می‌کند.

ب) دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مکلفند پژوهش‌های لازم برای آسیب‌شناسی علل وقوع جرایم انتخاباتی و راه‌های پیشگیری از آن را انجام داده و نتایج آن را برای اتخاذ تصمیم به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم یا برای اجرا یا بهره گیری به سایر نهادها و سازمان‌ها ارایه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس