ره‌پیک: اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها در انتخابات‌ها برای ما معیار نیست/ شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد

قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی گفت: برای شورای نگهبان،‌اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی، با اشاره به نگاه فراجناحی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان،‌ در تمام سال‌های گذشته، مطابق قانون به بررسی صلاحیت‌ها پرداخته و هیچ نگاه سیاسی و جناحی را در این امر دخالت نداده است.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همانگونه که سخنگوی محترم شورا در نشست خبری اشاره کردند، در ۴۴ سال گذشته جریان‌های سیاسی مختلف با سلایق مختلفی روی کار آمدند و در انتخابات‌ها حضور داشتند. شورای نگهبان نیز تلاش داشته بر مبنای قانون کار خودش را انجام بدهد و حالا نیز باید دید که شرایط اصلاح قانون انتخابات چگونه پیش خواهد رفت تا شورا مطابق قانون جدید به بررسی صلاحیت ها بپردازد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، تاکید کرد: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و در انتخابات پیش رو نیز،‌ طبق شاخص هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    جوک جالبی بود فراحناحی؟؟؟
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    خیلی تاثیرگذار بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس