کره جنوبی: حمله روسیه به اوکراین، کره شمالی را جسورتر کرده است

پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی گفت که حمله روسیه به اوکراین، کره شمالی را جسورتر کرده است.

به گزارش مشرق، وزیر امورخارجه کره جنوبی شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد: همان‌گونه که شاهد هستیم، حمله روسیه به اوکراین و توجه جهانی به جنگ در اروپا، موجب شده تا رژیم کیم جونگ اون در کره شمالی جسورتر شود و این جسارت را با پرتاب موشک‌های تهاجمی از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به نمایش بگذارد.

پارک افزود: کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را که احتمالا یک موشک قاره‌پیما است، پس از وقفه‌ای تقریبا ۵۰ روزه از سر گرفته که به‌وضوح نشان‌دهنده قصد این کشور برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر است.

دولت آمریکا نیز با تایید این مطلب که کره شمالی روز شنبه یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرده، گفت: این اقدام، نقض آشکار قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کره شمالی که روز جمعه منتشر شد، این کشور نسبت به «پاسخ‌های قوی مستمر و بی‌سابقه» در صورت ادامه رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داده بود.

کره شمالی طی مراسم رژه شبانه هفته گذشته از چندین موشک جدید بالستیک قاره پیما رونمایی کرد که قادر به هدف قرار دادن هر نقطه‌ای از جهان است. برخی کارشناسان معتقدند این موشک‌ها می‌توانند نمونه اولیه موشک‌های قاره پیمای بالستیک با سوخت جامد باشند.

در ویدئویی که در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) تلویزیون دولتی کره شمالی پخش کرد، پرچمی نامعلوم که روی موشک‌ها قرار گرفته نشان می‌دهد ارتش این کشور احتمالا واحدی جداگانه برای آزمایش این سلاح‌ها ایجاد کرده است.

«چو هان بوم» از اعضای بنیاد وزارت اتحاد دو کره در سئول در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد: این پرچم‌ها وجود واحد جدید موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی را تائید می‌کنند.

کره شمالی در سال گذشته، بزرگ‌ترین موشک بالستیک قاره پیمای (ICBM) خود را آزمایش کرد. مقامات در سئول و واشنگتن می‌گویند که پیونگ یانگ برای از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ آماده شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    شما کره جنوبی‌ها زیادی ترسو هستین کاش از کره شمالی یاد بگیرین که باج به آمریکا نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس