سناتور آمریکایی: چین و روسیه در پی تغییر نظم بین‌المللی هستند

«جک رید» سناتور دموکرات و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که چین و روسیه در پی تغییر نظم بین‌المللی هستند و دنیا وارد یک رقابت سه‌جانبه هسته‌ای شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، این سناتور ایالت رودآیلند چهارشنبه در گفت: ما باید بپذیریم که آمریکا با یک چالش وجودی میان دموکراسی و خودکامگی روبروست. پکن و مسکو در پی آن هستند که با استفاده فشار نظامی و اقتصادی و استثمار کشورهای آسیب‌پذیر، نظم بین‌المللی را تغییر دهند.

وی که در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا صحبت می‌کرد، افزود: آمریکا باید جایگزینی برای این نوع سیاست خارجی ارائه دهد.

سناتور رید اظهار کرد که دنیا از رقابت دوجانبه میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در دوره جنگ سرد، اکنون به دلیل «گسترش زرادخانه هسته‌ای چین»، «وارد دوره رقابت سه‌جانبه هسته‌ای» شده است.

وی تاکید کرد که رقابت راهبردی میان قدرت‌های بزرگ در بلندمدت صرفا بر سر قدرت نظامی و اقتصادی نخواهد بود بلکه در مورد «ایده‌ها» خواهد بود.

در همین حال، «آناتولی آنتانوف» سفیر روسیه در آمریکا شنبه گفت: هدف اصلی روسیه تشکیل یک نظم جهانی دموکراتیک مبتنی بر تساوی و احترام به حقوق بین‌الملل است؛ چنین نظمی که مبتنی بر اصل جدایی ناپذیر امنیت، قادر است شرایطی برای توسعه عادلانه برای تمامی کشورها را فراهم آورد، جایی که منافع بین الملل برای هرکشوری محترم شمرده می‌شود.

همچنین، عقیل‌بیگ جباروف نخست وزیر قرقیزستان دوشنبه اظهار کرد که ثبات در نظم فعلی جهانی بتدریج موضوعیت خود را از دست می‌دهد و دنیا در حال انتقال به مرحله دیگری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    خوبه بدونید آمریکاییای آشغال که اینقدر از دموکراسی آمریکایی صحبت میکنن در 250 سال تاریخشون حتی یه رئیس جمهور خارج از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نداشتن. آدم باید خر باشه بنوته همچین نظامی رو بعنوان یه نظام دموکراسی و مردم سالارانه بپذیره ...
  • عبدالله IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    از کجا فهمیدی؟
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    دمشون گرم، ان شاء الله که موفق باشن و پوزهٔ شما یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز و اروپایی‌های نوکرو بزودی به خاک بمالن!
  • احمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    کشورهای کمونیستی نظم دنیا را بهم زدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس