کد خبر 1464768
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
خاتمی به‌مثابه یک قربانی در جریان اصلاحات/ مترسک اصلاح‌طلبان برای لگد زدن به قانون و اسلام

محمد سعید احدیان در نامه ای به رییس جمهور اسبق کشور نوشت که اشتباه های خاتمی در حمایت از روحانی و عدم مرزبندی با براندازان باعث شده است که جریان اصلاحات «از اینجا رانده و از آنجا مانده» شود.

به گزارش مشرق، محمد سعید احدیان دستیار سیاسی رسانه ای رئیس مجلس در نامه ای سید محمد خاتمی را خطاب قرار داده با نقد عملکرد و کنش های سیاسی او ادامه این روند را موجب بازنشستگی سیاسی رئیس جمهور اسبق کشور دانسته است .متن کامل نامه بدین شرح است:

جناب حجه‌الاسلام و المسلمین خاتمی

سلام علیکم

پیام شما را خواندم و متأسفانه در هم‌چنان بر پاشنه مسیر غلطی که در پیش گرفته‌اید می‌چرخد. دو ایراد کلی به نگاه شما وجود دارد:

اول شما هم‌چنان خود را مثل یک مصلح کل فرض می‌کنید و درباره کارنامه سیاسی و مدیریتی خود به شکلی عجیب سکوت می‌کنید. یک سیاستمدار نمی‌تواند خود را ناگهان از گذشته خود، جدا فرض کند و به سوالات روشنی که درباره «کارنامه»اش وجود دارد، پاسخ ندهد. شما به‌گونه‌ای صحبت می‌کنید که گویا هشت سال رئیس‌جمهور این کشور نبودید و ۸ سال دیگر دولت آقای روحانی با «تکرار» شما برسرکار نیامده و مورد حمایت کامل شما تا روز آخر مسئولیت‌اش نبوده است. جنابعالی چنان صحبت می‌کنید که گویا شما محور جریانی نیستید که هشت سال دولت آقای هاشمی و چند شورای شهر تهران و دیگر کلان‌شهرها به نامش ثبت نشده است.

جناب آقای خاتمی ، دلسوزانه می‌گویم اعلام مواضع مصلحانه از کسی که خودش به‌عنوان یکی از بانیان اصلی وضع موجود باید پاسخ‌گو باشد، توسط مردم شنیده نمی‌شود پس لطفا فکر نکنید مردم فراموش می‌کنند. از مردم هم که بگذریم حداقل به بدنه جوان اصلاح‌طلبی خودتان که ساده‌اندیشانه به شما امید بسته بودند، پاسخ دهید که چرا منافع مالی و قدرت‌طلبانه عده‌ای محدود را بر مصلحت جریان خود ترجیح دادید و صرفا برای حضور در قدرت و منافع آن، حامی ناکارآمدترین دولت پس از انقلاب شدید و چنان ضربه‌ای به جریان اصلاحات زدید که دیگر قابل احیا نیست.

اشکال دومی که هم‌چنان بر نگاه شما حاکم است وسط بازی بین اصلاح‌طلبی و براندازی است. قبلا هم یک‌بار بعد از وقایع سال ۸۸ خدمت شما همین نکته را نوشته بودم اما متاسفانه شما حتی هنوز که براندازان مرزشان را با شما شفاف کردند، باز هم حاضر نیستید خیلی شفاف تکلیف‌تان را با براندازی معلوم کنید. در همین پیام جدیدی که منتشر کردید، شما برای اینکه بگویید برانداز نیستید از اصلاحات درون چارچوب قانون اساسی صحبت می‌کنید اما وقتی از تیتر به سراغ متن پیام می‌رویم می‌بینیم که مخالفت شما با تغییر قانون اساسی به این دلیل است که آن را ممکن نمی‌دانید و ماهیتا با آن اعلام مخالفت مبنایی نمی‌کنید.

جناب آقای خاتمی،همین دست‌فرمان شما که، هم می‌خواهید اصلاح‌طلب بوده و درون نظام محسوب شوید و هم چشم‌تان به سرمایه اجتماعی جریان برانداز است، باعث شده جریان اصلاح‌طلب به نقطه «از اینجا رانده از آنجا مانده » برسد. اصلاح‌طلبی درون خود ظرفیت زیادی داشت که اگر شما با جریان معاند مرزبندی شفاف می‌کردید، می‌توانستید هم جریان خود را تقویت کنید و هم برای نظام اتفاقات مثبتی را رقم بزنید، اما شما مسیر غلطی را در پیش گرفتید که به‌عنوان مثال با پیشنهادهایی که به شما شد مبنی بر اینکه همراه با شفافیت مواضع در برابر جریان معاند، در انتخابات مجلس نهم لیست انتخاباتی دهید تا مورد حمایت قرار گیرید، مخالفت کردید.

این مسیری که انتخاب کردید کار جریان شما را به جایی رسانده است که نه تنها مخالفان را تبدیل به موافق نظام نکردید بلکه با اولین بازی جدی گردانندگان جریان معاند، مرجعیت بدنه اصلاح‌طلبی خودتان را به‌طور کامل به براندازان واگذار کردید و درنتیجه به مرحله‌ای رسیدید که یا باید بروید کنار مسیح علی‌نژاد عکس یادگاری بگیرید یا عملا سرمایه‌ای ندارید که با آن عملیات سیاسی مؤثر انجام دهید و طبیعتا بازنشسته سیاسی خواهید شد.

پیشنهاد دلسوزانه من به شما این است که دست از این مسیری که این‌همه هزینه برای شما و جریان‌تان ایجاد کرده است، بردارید و اولا به‌گونه‌ای کاملا شفاف تکلیف خودتان را با مخالفان نظام روشن کنید و ثانیا با پذیرش خطاهایتان از جمله حمایت از آقای روحانی، مسیر بازسازی جریان اصلاح‌طلبی را مبتنی بر مبانی امامین انقلاب آغاز کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 6
    خاتمی کبیر همیشه بزرگ و عزیز ملت . کسی نمی تونه به خاتمی ضربه بزنه حتی اگه تو حبس باشه یا مسمومش کنید . تاریخ و آیندگان پاسخ میدهند .
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      3 0
      نادان
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    شما هم جوری نوشتید که گویا در این کشور از حاکمیت به دور بودی. نه همه بودند همانطور که خاتمی باید قبول کند اشتباه کرده شما هم باید قبول کنید اشتباهات زیادی دارید دستاورد حفظ امنیت و انقلاب تا حالا با دست امام و امت انجام شده لذا این پیروزی را حق ندارید به نام خود مصادره کرده و قیافه حق به جانب بگیری. امثرتان سر و ته یک کربلسید مگر ادر خط امت و امامت باشید چون سلیمانیها. که نتایج اون و رفتارهای اون مشخص است برادر
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    خدایا آن را که عقل ندادی چه دادی؟ خاتمی ثابت کرده که عاقل و باهوش نیست. بنظر من شرور و بدذات هم نیست. اما اون 2تا قراضه (موسوی و کروبی) از خاتمی بدترن. موسوی هم عقل درستی نداره هم بشدت کینه توز و شروره. اما کروبی. یه خل خوشمزه کلنگی ! میگی نه؟ از گل پسر خل مشنگش بپرس. یه مشت آدم درجه 3ی وازده خود چرچیل پندار!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    چگونه با نامه نوشتن به راس کل مفسدین به اورسمیت میدهید ایشان نه یک مصلح که بانگاه بعمل کردش .یکمفسد تمام عیار ودوستی برای دشمن وویرانگری برای انقلاب میباشد .خطر این فرد از ترامپ وبایدن برای اسلام بیشتر است چون انها باتابلو کفر دشمنی میکند واین بنام سید وروحانی وحجت اسلامی .خدا اگر ازتقصیر ان مفسدین بگذرد گناه این خبیث بخشیدنی نیست
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 9
    کار من بیچاره به جایی کشیده که موش از پس دیوار برام مشت کشیده
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      توو گوش چه کسی یس تلاوت میکنید؟!!!!!!!!
  • حسین IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    داداش وقتت روتلف میکنی اگه فکر میکنی این یارو نمیدونه چیکار میکنه و چی میگه زهی خیال باطل خیانت و اباهه گری و غرب پرستی زیر لباس رسول الله خیانتی عجیبه که با هیچ ماستی مالیده نمیشه خودش بیشتر میدونه چقدر بی همه چیزه ندونه از داداشش بپرسه حتما بهش میگه
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    رسانه‌های انقلابی باید پرسش دیدار او با جورج سوروس به همراه ظریف که شریعتمداری بارها عنوان کرده آنقدر تکرار. کنند تا وادار به پاسخگویی شود
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    25 2
    حیف جوهر خودکار که خرج نصیحت کردن به این فتنه گر کرده اید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    ننگ و عار دارم از اینکه این خبیث خارجی رو هم استانی خودم می بینم. والله شبی که فرداش انتخابات خرداد ماه بود که این فرد انتخاب شد با اهل معرفتی صحبت میکردم. گریه کرد و گفت خدا به این کشور و ملت رحم کند. نمی دونند که دست به چه خطایی می زنند. این موجود تابع خطوات الشیطان ست!!! فقط نمی دونم که چرا نظام قدرتمند اسلامی حالا دیگه تکلیف خود رو با این جماعت خائن و نفوذی روشن نمیکنه؟ چرا قوه قضائیه با قدرت و پشتیبانی ملت که می‌دونه در این مسیر با خود دارد دست به قلع و قمع این جرثومه های فساد و تباهی نمی زند؟! چرا؟ والله تعلل در این خصوص باعث تحمیل هزینه های بسیار بیشتر بر این کشور و ملت مظلوم و نظام اسلامی ست. آقای اژه ای، قیامت باید پاسخگوی عملکرد خود باشید خیل عظیم شهداء که بر سر راه شما ایستادند و مطالبه نمودند حقوق خود را چه جوابی خواهی داشت؟ فراموش نکنید که این کلام خداوند ست : والا تدری نفس ما تکسب غدا و ما تدری نفس بأی أرض تموت.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    آدم پرت یعنی ایشون که میره به سردسته براندازها میگه با براندازها مرزبندی کن. ممکلت رو بدیم دست قالیباف این بشه وزیرامورخارجه!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 10
    احدیان دیگه کیه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      چکار دارید احدیان کی هست نوشته اش را بخوان و با حق بسنجید اگر حق گفته است مهم نیست گمام باشد . حق را با حق بسنجید نا با شخص ....
  • سعید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    19 2
    حیف وقت و انرژی ای که صرف کردی نبود ؟!!!!
  • حاجی اذری IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    ایشان درعمل ثابت کردندکه ولایت فقیه را قبول ندارند یعنی با اندیشه امام راحل فاصله دارند.
  • دیده بان IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    آهای دیوار! .... با شما هستم دیوار! .... آقای دیوار محترم! ... دیوااااااااااار! نخیر انگار هرچی میگم نمی شنوه.... جناب دیوار! با شما هستم .... و این داستان ادامه دارد.... ادامه که نه، لوپ می شود.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 29
    خاتمی بهترین رئیس جمهور ایران بوده و خواهد بود ... کاش دارایکم و پالایشی رو میدادن دست ایشون
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      هرکی بوده ولی ضدولایت فقیه شده و گند زده
    • ح IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      آره اونطوری دیگه کامل برات محوش می‌کرد!!
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      آره باغی حمایت کرد از موسوی ماسون و حسن کلید ساز و اون هم با باغ سیب و گلابی همه ملت را سیراب کرد سقط و بعد محشور بشی با خاتمی بی....
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      زارررررررررررررررررررررررررررررررررررت
    • محمدایوب IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      دیدار این غربگدا به همراه سرباز آمریکا ظریف با جورج سوروس پدر انقلابهای رنگی قبل فتنه 88یکی از حسن های ایشان است خدایا به بعضی ها شعور و فهم سیاسی عطا فرما این بیچاره بازیچه دست شیطان‌های اصلاح طلب است انروزها دختر بابا همنشین بهاییان داشت این بیچاره که بدون بلیط سوار قطار اصلاحات شده بود از قطار پیاده میکرد
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    رفیق جورج سوروس یعنی فتنه گر محمد خاتمی مهره جورج سوروس در ایرانه
  • حمید ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خاتمی ننگ بر تو که با دشمنان ایران همراهی میکنی.کسی که حمایت ال سقوط و اسقاطیل را همراهش داردباید بمیرد. جدت به کمرت بزد.
  • حسن IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    باسلام مشرق جان وقتی میخوای یکی رو بکوبی با یکی همسنگش اینکارو انجام بده مگه شیخ اجل سعدی نفرموده که.... مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی ؟!
  • میثم IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    چه انتظاری از فردی که خودش در راس براندازان قرار دارد ولی توانش را ندارد. کسی که برای براندازی حتی با فرمانده ناتو هم کنار آمد و در خواست بمب باران کردن کشور راداشت و با جورج سورس و ملک عبدالله برای براندازی هم نوا شد و برای رسیدن به هدف با تمام وجود از فتنه های مختلف حمایت کرد. از چنین شخص خود باخته خائن چه انتظاری جز لجن پراکنی و حرف مفت زدن دارید.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ممد خاتمی ملعون شیشه خوده کم ندارد از طرفی افسار او دست آمریکایی هاست. رشته بر گردنم افکنده دوست می کشد آنجا که خاطر خواه اوست.. فقط مرگ گند خاتمی را شاید پایان بدهد.
  • IQ ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بالاخره یه نفر جواب این روباه مکار رو داد
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    حیف هشت سال که بهش فرصت دادیم
  • سعید IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خاتمی اگر میخاست بشنود و بفهمد باید ذود تر ازینها بیدار میشد ولی کسیکه خودشرا بخاب ذده هرگز بیدار نمیشود وخاتمی دیگر با مردهای سیاسی دیگر ردیف شده ویلش بمرده لگد ذدن درست نیست
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    والا آدم میمونه حیران
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    ارسال این نامه اشتباه بود. این نشان میدهد که تحرکات اخیر خاتمی برای سیاسیون مهم شده است پس او به شیطنت های جدید خود ادامه خواهد داد چون آنها را اثر گذار میبیند، اگر به این این مرد اهمیتی در رسانه ها و دولت داده نشود مطرح نخواهد شد.
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    از سردمداری خاتمی در فتنه ۸۸ چیزی نگفتی! خود قالیباف هم آن زمان یکی به در می زد و یکی به تخته. این ره که تو می روی به کردستان است.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    ببینید فرزندان محمدخاتمی الان تابعیت کارادارند،علت آنوقت مواضع عجیب ایشان برایتان روشن میشود
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    فقط یک کلمه میتوان در مورد اینها گفت : مذبذبین بین ذالک
  • 262 IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    جناب احدیان شما دیگر از کجا پیدا شدین به رییس جمهور محبوب ایران نقد دارین رییس مجلس شما با چند رای وارد مجلس شده واقعا" متاسفم !!! در دوران ریاست جمهوری سید محبوب سیاست خارجی یعنی اروپایی ما خیلی خوب شده بود و مردم تازه داشتن نفس راحتی میکشیدند شما که نفس مردم را گرفتید از لحاظ اقتصادی مردم کمرشان شکسته شده و چقدر پدرهایی که برای مایحتاج فرزنداشان شرمنده هستند .
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    مسئله زیان ساده جناحی نیست از اینجا مانده یعنی خسرالدنیا و از آنجا مانده یعنی خسرة الآخره این همان زیان آشکار است !!!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 1
    بی حجابی را ایشان با دست دادن با نامحرم در خارج کشور،درحالی که یک روحانی بود،در کشور نهادینه کرد!،خدا لعنتش کنه!.
  • محمد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 1
    حالا همین رفقای رئیس مجلس که دلسوزانه با خاتمی صحبت می‌کنند احمدی‌نژاد رو تکفیر می‌کنند. احمدی نژاد که بماند عدالت‌خواه‌ها رو نیز هم! واقعا خنده‌داره...
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    خاتمی و هوادارانش چنان به لجن پراکنی رو آورده اند که گویا خبرنگاران بی بی سی و من وتو و او ومنه.نان انقلاب خوردن آخرش گلوگیر منافق میشود.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    اصلا خاتمی ارزش پرداختن ونوشتن وگفتن نداره.بیخود اعصابتون رو خرج فسیل نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس