محموله جدید کمک‌های پاکستان به دمشق رسید

یک محموله جدید از کمک های پاکستان برای زلزله زدگان سوری امروز سه شنبه وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد.

به گزارش مشرق، امروز سه شنبه یک محموله جدید از کمک های پاکستان به زلزله زدگان سوری وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد تا بین ساکنان مناطق زلزله زده در شمال سوریه توزیع شود.

این محموله از طریق یک هواپیمای خطوط هوایی پاکستان در فرودگاه دمشق به زمین نشست که شامل ۱۷ تن کمک ها و تجهیزات پزشکی و نزدیک به یک تن مواد غذایی می شود.

همراه با این محموله، ۱۰ پزشک متخصص پاکستانی و نیروی امدادی نیز وارد سوریه شدند تا به کمک زلزله زدگان در این کشور بپردازند. پزشکان همراه این تیم در دارای تخصص در جراحی، بخش ارتوپدی و بیماری های عصبی هستند.

شامگاه گذشته نیز «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای کمک به زلزله زدگان سوری اعلام آمادگی کرد. وی ضمن ابراز همبستگی دولت و ملت ونزوئلا با زلزله زدگان سوری، تاکید کرد: کاراکاس همچنان آمادگی دارد کمک ها به سوریه را ادامه دهد تا این کشور از پیامدهای ناشی از این زلزله ویرانگر عبور کند.

در مقابل بشار اسد ضمن تقدیر از کمک های ونزوئلا به زلزله زدگان سوری، تاکید کرد: کمک های ونزوئلا و دیگر کشورها به سوریه، به دولت ما در عبور از شرایط مشقت آمیز کنونی کمک فوق العاده ای کرد و این اقدامات مورد تقدیر ملت سوریه است.

رئیس جمهور سوریه همچنین در دیدار با یک مقام سازمان ملل بر لزوم انجام کمک های فوری به مناطق زلزله زده شمال سوریه تاکید ورزیده بود. وی بر لزوم متمرکز شدن تلاش های بین المللی درزمینه بازسازی زیرساخت های ویران شده سوریه در زلزله اخیر تاکید کرد.

بشار اسد در دیدار مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به خسارت‌های سنگین زلزله ۷.۸ ریشتری اخیر، تأکید کرد که کمک های فوری باید وارد همه مناطق سوریه از جمله مناطقی که تحت اشغال گروه های تروریستی قرار دارد، شود. گریفیتس دراین دیدار گفت که سازمان ملل در راستای امدادرسانی و رفع نیازهای انسانی مردم سوریه تلاش خواهد کرد. گفتنی است بر اساس آخرین آمارها در زلزله شمال سوریه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر جان باخته اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس